Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulkosuomalaisena huomaa kuinka suomalaiset ovat ahdasmielisiä!

Vierailija
01.07.2014 |

Ahdistaa välillä lukea netistä keskusteluja kuten tämä lasten korvien rei'itys. Paheksutaan ja verrataan ympärileikkaukseen/pahoinpitelyyn. http://www.iltasanomat.fi/perhe/art-1288706148914.html Tässä nyt vain yksi esimerkki. Muita aiheita ovat maahanmuuttajat ja kotiäitiys.

Suomalaiset vaikuttavat todella ennakkoluuloisilta ja kaikkea massasta poikkeavaa karsastetaan. Ollaan jotenkin kylmiä ja negatiivisia. 

Olen itse muuttunut näiden parin vuoden aikana paljon, paljon parempaan suuntaan. Sainpas purkautua :)

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä asut?

Vierailija
2/74 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin. Myös sosiaalisissa tilanteissa olen niin erilainen kuin Suomessa asuessani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tuntuu etta mielipiteissa ja niiden toteutuksessa on vain yksi, valtion (?) sanelema totuus. Sita sitten toistetaan ja tuomitaan kaikki muut tavat yleensa tyhmiksi ja niiden toteuttajat vajaa-alyisiksi.

Vierailija
4/74 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olethan itsekin suomalainen, ap. Se, että satut asumaan ulkomailla, ei poista tätä faktaa. Siksi tuntuukin hassulta kuinka kritisoit suomalaisia ikään kuin ulkopuolisena.

T: toinen ulkosuomalainen

Vierailija
5/74 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipähän tuo höpöhöpölehtien kirkjoittelu koko totuus ole.  Ulkosuomalaisen luulisi sen ymmärtävän.

Vierailija
6/74 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelu siis :)

Vierailija
7/74 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitappas suomalaisena miehenä mennäå juttelemaan naisille etelässä niin näet mikä on oikeasti ahdasmielisyyttä :D

Vierailija
8/74 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kaikissa muissa maailman maissahan ollaan niin valtavan avaramielisiä. Kuten vaikka Saudi-Arabiassa, Syyriassa, Iranissa, Pohjois-Koreassa, Afganistanissa, Nigeriassa, Venäjällä tai vaikkapa USA:ssa. Eikä kaikki Euroopan maatkaan mitään avarakatseisuuden kehtoja ole. Maassa on oikeasti todella vähän ongelmia, jos tapetille nousee lasten korvien reijitys. 

Vierailija
9/74 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 17:18"]

Samoin. Myös sosiaalisissa tilanteissa olen niin erilainen kuin Suomessa asuessani.

[/quote]Eli pitää saada reijittää ja silpoa lapset ja maailma pelastuu?

Vierailija
10/74 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 17:14"]

Ahdistaa välillä lukea netistä keskusteluja kuten tämä lasten korvien rei'itys. Paheksutaan ja verrataan ympärileikkaukseen/pahoinpitelyyn. http://www.iltasanomat.fi/perhe/art-1288706148914.html Tässä nyt vain yksi esimerkki. Muita aiheita ovat maahanmuuttajat ja kotiäitiys.

Suomalaiset vaikuttavat todella ennakkoluuloisilta ja kaikkea massasta poikkeavaa karsastetaan. Ollaan jotenkin kylmiä ja negatiivisia. 

Olen itse muuttunut näiden parin vuoden aikana paljon, paljon parempaan suuntaan. Sainpas purkautua :)

[/quote]Kun sait silpoa lapsesi. Suomessa tuo on laitonta ja sillä sipuli

Vierailija
11/74 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 17:18"]

[/quote]Koska Suomessa sun feikkailun läpi nähdään heti. Mäkin voin kehitysmaissa olla paljon vapaammiin kun ne ei tajua mitä mä sanon

Vierailija
12/74 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä, olemme täällä niin kovin ahdasmieleisiä, vaikka suuri osa meistä väittää toisin... Itselläkin on aina tehnyt tiukkaa hyväksyä osa maahanmuuttajista, vaikka loppupeleissä suurinosa heistä tekee meille vain hyvää, lopulta. Suosittelisin monelle avioitumista muunmaalaisen kanssa, jotta edes kaikki ei sairastu tässä maassa sisäsiittoisuuteen ja sen tuomiin sairauksiin, kuten jo on olemassa.

Vierailija
13/74 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun maassa, missä maahanmuuttoa on tapahtunut jo vuosikymmeniä. Täällä ei olla enää vieraskoreita ja mamujen rikoksiin yms uskalletaan reagoida.

Suomessa ehkä joskus 40 v kuluttua päästään samaan.

Vierailija
14/74 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen ulkosuomalainen ja allekirjoitan ap:n huomion. Toisaalta suomalainen media/ uutiset tuntuu korruptoituneelta eikä sieltä esim. löydy talouden kannalta tärkeitä uutisia tai jos löytyy niin se kerrotaan suomalaisille edullisella tavalla eikä välttämättä totuudenmukaisesti. Kaikki tutkimukset esitellään niinkuin ne olisi virallisesti hyväksytty jossakin maailman viisaiden neuvostossa. Todellisuudessa esimerkiksi Suomen koulusysteemin osittain on tähän mennessä yksi maa, Saudi-Arabia jonka mielestä se soveltuu erinomaisen hyvin tyttöjen koulutukseen. Tästä voi tehdä johtopäätöksiä. 

Korvien rei'itys on yksi asia monen asian meressä joihin suomalaiset suhtautuvat intohimoisen kielteisesti. Itse en pidä itseäni enää kovin suomalaisena, yritän vältellä mahdollisuuksien mukaan. 

Vierailija
15/74 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 18:19"]

Eipähän tuo höpöhöpölehtien kirkjoittelu koko totuus ole.  Ulkosuomalaisen luulisi sen ymmärtävän.

[/quote] Mina perustan mielipiteeni siihen mita luen av:lla, luulen etta taalla on melko hyva lapileikkaus suomalaisista naisista. Iltasanomien verkkolehti on ainoa lehti jonka luen.

Vierailija
16/74 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä? Kun vastustetaan sitä, että lapselta viedään valinnanvapaus, niin se on ahdasmielisyyttä? Hassua. Minusta se on täysin päinvastoin.

Vierailija
17/74 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 18:25"]

Niin, kaikissa muissa maailman maissahan ollaan niin valtavan avaramielisiä. Kuten vaikka Saudi-Arabiassa, Syyriassa, Iranissa, Pohjois-Koreassa, Afganistanissa, Nigeriassa, Venäjällä tai vaikkapa USA:ssa. Eikä kaikki Euroopan maatkaan mitään avarakatseisuuden kehtoja ole. Maassa on oikeasti todella vähän ongelmia, jos tapetille nousee lasten korvien reijitys. 

[/quote] Hyokkays on paras puolustus, unohdit Pago-Pagon , Uuden Guinean ja Bhutanin.

Vierailija
18/74 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. On todella ahdasmielistä ja vanhanaikaista ajatella viattoman lapsen parasta, viitaten esim. korvien rei´ittämiseen.

Vierailija
19/74 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 18:42"]

Siis mitä? Kun vastustetaan sitä, että lapselta viedään valinnanvapaus, niin se on ahdasmielisyyttä? Hassua. Minusta se on täysin päinvastoin.

[/quote] Lapsella on vapaus myohemmin antaa reikien kasvaa umpeen. Mitaan silpomista korvien reijitys ei ole vauvana sen enempaa kuin teinina. Reikien hoito sujuu mukavasti samalla kun puhdistelee navan tynkaa.

Kylla minua hairitsee enemman joku kielitappi kin pienet kultanapit korvissa.

Vierailija
20/74 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäaikaisena ulkousuomalaisena huomaa, että ihmiset on loppujen lopuksi aika samanlaisia kaikkialla. Joka paikassa on kivoja ja ärsyttäviä tyyppejä, fiksuja ja idiootteja, jne. Ulkosuomalaiset on joskus vähän ärsyttäviä, kun niillä on NIIN terve käsitys siitä, millaisia suomalaiset oikeasti on.

Sainpas purkautua ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi