Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos vuokraatte mökin niin teettekö siellä pihatöitä?

Vierailija
01.07.2014 |

viikon vuokraus kyseessä. Teettekö esim. Seuraavia juttuja:

- nurmikon ajo

- rikkaruohojen kitkentä

- puuhommia

- marjojen poimiminen ja pakastus(kasvimaalta)

- kukkien kastelu

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 16:14"]

Sori vaan, mutta mun mielestä on aika kummallista että miehes sisko vuokraa mökin teille? Siis maksatte sukulaiselle mökillä oleskelusta... Kun oma mökkinne on rempassa, niin ois voinu antaa teidän ilmaseksi mennä viikoksi sinne. En kehtais pyytää rahaa tollasesta, noi hommat voisin kyllä pyytää tekemään vastapalvelukseksi.

[/quote]

Itse ajattelen niin, että joko maksan ja saan maksua vastaan oleskella vaan tai en maksa vuokraa ja vastapalveluksena teen hommia. Mutta ei niin, että maksan vuokraa ja teen pirusti töitä. Se on hyväksikäyttöä, johon en suostu.

Vierailija
22/40 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvii soittaa miehen siskolle illalla Ja jutella..

ilman muuta selvää oli että viikosta maksamme ja mieluummin maksan kuin teen hommia, omalla mökillä saa tarpeeksi tehdä;)

tottakai minä kukkaset kastelen ja mies voi kerran ajaa nurmikon mutta en muuta. ja vielä tuo että ollaan oltu täällä nyt 5 päivää ja kolmena päivänä on tullut viestiä mitä saa tehdä:))

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäpäin marjat ovat pensaissa jo kypsiä?

Vierailija
24/40 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kuin minun mökkivuokralaiseni: tupa on vuosivuokrattu ja etukäteen tiedossa, että 450 e/kk vuokralla ei mitään talkkaria sinne tule. Silti inistään, että "piha on laittamatta".

Vierailija
25/40 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 16:33"]

Olet kuin minun mökkivuokralaiseni: tupa on vuosivuokrattu ja etukäteen tiedossa, että 450 e/kk vuokralla ei mitään talkkaria sinne tule. Silti inistään, että "piha on laittamatta".

[/quote]

jeesus mikä apina olet, vuosivuokralaisella ja viikkovuokralaisella on hieman eroa.  Huomaatko että ap maksoi enemmän viikosta kuin sun kuukausivuokralainen kuukaudessa, eikö sen jo pitäs kertoa jotain, vai oletko tosiaan noin ääliö.

Vierailija
26/40 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mitä ihmettä tässä ajetaan takaa? Eihän tämä ole ollenkaan ap:n kuvaileman tilanteen tapainen. Ainut yhtäläisyys on suurinpiirtein, että mökistä on kyse ja vuokraa maksetaan. Ap ei inissyt mistään "pihan laittamattomuudesta" eikä 450€/kk on vähän eri kuin 500€/vko... Ja jos kerran on sovittu, ettei pihaa hoideta vuokranantajan toimesta niin turha valittaa sitten niistä vuokralaisten valituksista..

Vierailija
27/40 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan. Vaikka teidän vuokranne on edullinen, on siltikin tuossa aika ikävä maku.

Vierailija
28/40 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen juttu on tietysti se, jos rupeaa kyllästyttämään ja alkaa kaivata pientä tekemistä..

Vierailija
29/40 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrasin mökin 700 euron viikkovuokralla. En todellakaan sen hintaisella mökillä ala tekemään mitään, en rikkaruohon rikkaruohoa kitkemään. En edes loppusiivousta tekemään.

Vierailija
30/40 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 17:01"]

No en todellakaan. Vaikka teidän vuokranne on edullinen, on siltikin tuossa aika ikävä maku.

[/quote]

mistä sä tiedät onko edullinen vai ei..

Vierailija
31/40 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 16:23"][quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 16:14"]

Sori vaan, mutta mun mielestä on aika kummallista että miehes sisko vuokraa mökin teille? Siis maksatte sukulaiselle mökillä oleskelusta... Kun oma mökkinne on rempassa, niin ois voinu antaa teidän ilmaseksi mennä viikoksi sinne. En kehtais pyytää rahaa tollasesta, noi hommat voisin kyllä pyytää tekemään vastapalvelukseksi.

[/quote]

Itse ajattelen niin, että joko maksan ja saan maksua vastaan oleskella vaan tai en maksa vuokraa ja vastapalveluksena teen hommia. Mutta ei niin, että maksan vuokraa ja teen pirusti töitä. Se on hyväksikäyttöä, johon en suostu.

[/quote]

Samaa mieltä ja kun olet jo kerta vuokran maksanut niin älä tee töitä..

Vierailija
32/40 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ne viestittelee teille ihan vaan huumorilla. Ei ne voi olla tosissaan.

Vierailija
33/40 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 16:58"]

[/quote]

Mitä ihmettä tässä ajetaan takaa? Eihän tämä ole ollenkaan ap:n kuvaileman tilanteen tapainen. Ainut yhtäläisyys on suurinpiirtein, että mökistä on kyse ja vuokraa maksetaan. Ap ei inissyt mistään "pihan laittamattomuudesta" eikä 450€/kk on vähän eri kuin 500€/vko... Ja jos kerran on sovittu, ettei pihaa hoideta vuokranantajan toimesta niin turha valittaa sitten niistä vuokralaisten valituksista..

[/quote]

Jos ei ole sovittu pihanhoidosta vuokranantajan toimesta, niin turha inistä. Normaaliin mökkielämään kuuluu ruohonleikkuu kerran viikossa, sitäkään ei ap viitsi saati vaivaudu polttopuita kantamaan.

Vierailija
34/40 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 17:05"]

Vuokrasin mökin 700 euron viikkovuokralla. En todellakaan sen hintaisella mökillä ala tekemään mitään, en rikkaruohon rikkaruohoa kitkemään. En edes loppusiivousta tekemään.

[/quote]

Loppusiivousta ei tarvitse tehdä. Sen listahinta on 300 e ja se lisätään automaattisesti vuokraan. Lue sopimus :-).

Vierailija
35/40 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 17:43"]

[/quote]

[/quote]

Jos ei ole sovittu pihanhoidosta vuokranantajan toimesta, niin turha inistä. Normaaliin mökkielämään kuuluu ruohonleikkuu kerran viikossa, sitäkään ei ap viitsi saati vaivaudu polttopuita kantamaan.

[/quote]

voi vittu mikä tyhmä olet, ekassa viestissä toteat että jos ei olla sovittu pihan hoidosta ni turha inistä ja tokassa viestissä kumoat kirjoituksesi. Ääliö.

jos ei olla sovittu mistään marjojen pakastuksesta ni ei olla sovittu turha inistä. Yritä sisäistää oma kirjoituksesi!!

Vierailija
36/40 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

jeesus mikä apina olet, vuosivuokralaisella ja viikkovuokralaisella on hieman eroa.  Huomaatko että ap maksoi enemmän viikosta kuin sun kuukausivuokralainen kuukaudessa, eikö sen jo pitäs kertoa jotain, vai oletko tosiaan noin ääliö.

[/quote]

Huomaatko - olet itse ääliö. Jos ei ole etukäteen sovittu, että mökillä on talkkari, niin mökkiläinen huolehtii perusjutut kuten nurmikon leikkaamisen, polttopuiden kantamisen jne. ja jopa tajuaa kiinnittää veneen kunnolla paikalleen eikä levittele käsiään ja sano, että ei mun tartte.

Vierailija
37/40 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ihmiset vuokratko mökkejä, ostakaa oma, niin ei tarvitse ihmetellä mitään. Omalla "saa" tehdä ihan kaiken. Ihan itse. Ihan omalla vastuulla. Kaiken.

Vierailija
38/40 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 17:47"]

[/quote]

[/quote]

Huomaatko - olet itse ääliö. Jos ei ole etukäteen sovittu, että mökillä on talkkari, niin mökkiläinen huolehtii perusjutut kuten nurmikon leikkaamisen, polttopuiden kantamisen jne. ja jopa tajuaa kiinnittää veneen kunnolla paikalleen eikä levittele käsiään ja sano, että ei mun tartte.

[/quote]

aika ikaa monta mökkiä lomarenkaan kautta vuokranneena voin kertoa että ihan päästäsi olet nämä "perusjutut" keksinyt. Niinkuin itse totesit jos sopimuksessa ei lue että jokin asia kuuluu tehdä niin sitä ei tarvi tehdä.

menikö jakeluun

Vierailija
39/40 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti siskolle viestiä ettei tämä nyt käy ja että enempää ette tee.

Vierailija
40/40 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 17:43"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

anteeksi nyt mutta kun vuokraa mökin siihen ei tosiaan kuulu lisähommana mitään nurmikon leikkuita tai pinota 20 mottia puita varastoon:))))

yrittäisit edes ymmärtää oman tekstisi missä kirjoitat että kun ei olla sovittu vuokranantajan kanssa pihanhoidosta niin turha inistä.