Kaveri juo joka viikonloppu "kohtuudella", eli viinipullon ja 6-packin kaljaa. Sanoi että mulla on pahempi tapa kun juon 3 litraa pepsi maxia viikossa. Suutuin hänelle.
Kommentit (57)
Kohtalaisen riskin raja on miehillä 14 ja naisilla 7 annosta alkoholia viikossa. Jos siis ystävä on nainen, ei kyse ole kohtuukäytöstä koska määrä on tuplat ja jos mies niin hipoo riskikäytön rajaa. Jos viini on väkevää viiniä niin miehenäkin menee kohtuukäytön yli.
Alkoholin vertaaminen johonkin Pepsi Maxiin on kyllä täysin naurettava. Mutta tyypillistä orastavaa alkoholiongelmaa on syytellä muita ja puolustella omaa juomista joka tietenkin on aina hallinnassa.
12-13 annosta viikossa menee yli riskirajan, jos kyseessä on nainen, mutta en mä tuosta menis sanomaan että on vielä ongelmakäyttöä. Tiedän ihmisiä ketkä juo kevyesti yli tuon määrän, ja useamman kerran viikossa ovat humalassa. Siinä vaiheessa pitäis jo huolestua.
Tosin sinun pepsinjuontikaan ei ole terveellistä millään tavalla. On ihan typerää kiistellä siitä kuka on oikeassa ja kuka ei, kun kaikki on niin erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
siis kuka juo pepsiä ylipäätänsä? Cokista sen olla pitää! ihan yössä jengi.
Samaa paskaa kumpikin, vain vähän eri paketeissa!
Vierailija kirjoitti:
Kaveri juo maxia 3 litraa päivässä ja on terve kuin pukki.
Tai väittää/luulee olevansa.
Vierailija kirjoitti:
mä juon joka päivä vähintään sixpäkin kaljaa.
Niin minäkin, eikä se asia jeesustelijoille kuulu.
Makeutusaineet ovat käytetyimpiä ja tutkituimpia lisäaineita, aivan turvallisia päivittäisessä käytössä. Silti jotkut pelkäävät niitä kuollakseen :D
Alkoholi on sen sijaan tutkitusti karsinogeeninen ja sisäelimiä vahingoittava myrkky, johon liittyy myös tapaturmariski.
Vierailija kirjoitti:
Olen firmassa joka tekee aspartaami pitoisia juomia, ja tiedämme myös niiden haitat, ei kukaan järkevä juo sitä myrkkyä. Viini ja olut ei ole lähellekään niin myrkyllistä.
AP saa todennäköisesti syövän.
Ihan varmasti olet, ja ihan varmasti saa. Luoja mitä kukkua taas. :D Aspartaami ei ole yhtään sen myrkyllisempää kuin mikään muukaan tällä hetkellä elintarvikkeissa käytettävä aine. Ja sata kertaa sadasta mieluummin se 3l Pepsi maxia per viikko kuin viiniä tai olutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin minäkin, eikä se asia jeesustelijoille kuulu.
Alapeukuttajat voisivat kertoa minulle että miten minun oluenjuontini kuuluu teille?
Hehheh, varmaan viimeset 20v menny pepsimaxia ainakin litra joka päivä