Selkävaivainen: menisitkö fysioterapeutille, osteopaatille, kiropraktikolle, kalevalaiselle jäsenkorjaajalle vai?
Ongelmia lapaluiden kanssa, ovat erikorkeudella. Epäilen syyksi fasettilukkoa nivelessä, rintalihakset ovat myös kireät.
Yläselän ongelma hankaloittaa sen treenaamista.
Kommentit (25)
Fysioterapeuteilla taitaa olla kaikkein turhinta hoitoa. Vähän venytellää ja silitellään ja annetaan jumppaohjeet kotiin
En millekään noista. Kun selkäni ensimmäistä kertaa kipeytyi, menin lääkäriin ja siellä sattui olemaan sellainen lääkäri, joka yritti "mobilisoida SI-niveltäni" ja lisäksi pisti puudtuspiikin. Vasta sen jälkeen selkä oli niin kipeä että oli pakko ottaa kipulääkkeitä.
Lentomäkeen hyppäämään. Olisi lentoasento jo valmiina.
Jos on tuo lukko, itse menisin kiropraktikolle ensin. Jos se ei auta, sitten osteopaatille tai jäsenkorjaajalle, koska ongelma saattaa olla jossain muuallakin, vaikkapa jalkaterien asennossa.
Jäsenkorjaajalle ja vielä hierontaan sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Fysioterapeuteilla taitaa olla kaikkein turhinta hoitoa. Vähän venytellää ja silitellään ja annetaan jumppaohjeet kotiin
Mulla ne ohjeet ja erityisesti niiden tunnollinen tekeminen auttoi välilevyn pullistumaan. Sain paljon muita ohjeita muualtakin, joissa neuvottiin juuri väärin päin liikettä ja se vain pahensi asiaa.
Fysioterapeutilta minå olen tehokkaimman avun saanut. Siis juuri niistä kotiin annetuista jumppaohjeista. Auttoi parissa viikossa. Ja hyvä tilanne pysyi niin kauan kuin viitsin jumpata joka päivä.
T
Taidan kallistua kiropraktikkoon
t. ap
Vierailija kirjoitti:
Naulan kantaan! Jos ei ole motia tehdä itse mitään oman voinnin eteen niin kandee mennä mieluummin henkilölle, joka ei anna neuvoja ja kotiohjeita, koska ne ei toimi jos niitä ei noudata.
Menisin jommalle kummalle ensimmäiselle, koska Valvira valvoo pätevyyttään ja väärästä hoidosta voi valittaa ja saada korvauksia. Osteopaateista varsinkin itsellä hyviä kokemuksia. Kaksi jälkimmäistä ”ammattilaista” voivat olla osaamiseltaan mitä vain, eivät ole virallisia terveydenhuollon ammattinimikkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Menisin jommalle kummalle ensimmäiselle, koska Valvira valvoo pätevyyttään ja väärästä hoidosta voi valittaa ja saada korvauksia. Osteopaateista varsinkin itsellä hyviä kokemuksia. Kaksi jälkimmäistä ”ammattilaista” voivat olla osaamiseltaan mitä vain, eivät ole virallisia terveydenhuollon ammattinimikkeitä.
https://www.valvira.fi/terveydenhuolto/ammattioikeudet
Kyllä kiropraktikkokin on nimikesuojattava, näköjään vain fysioterapeutti on laillistettava noista.
Osteopaatille menisin ja olen mennytkin. Kiropraktikosta ei ole kokemusta mutta vaikuttaa varsin samanlaiselta kuin osteopatia.
Vierailija kirjoitti:
Osteopaatille menisin ja olen mennytkin. Kiropraktikosta ei ole kokemusta mutta vaikuttaa varsin samanlaiselta kuin osteopatia.
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2018/03/19/naprapaatti-osteopaatti-vai-ki…
Ei vaikuta kovin samanlaiselta. Kiropraktikolla on "rohkeammat otteet" napasautella ja ne.
Pitäisi varmaan ensin pyytää lähete ortopedille, vai fysiatrille?
Joka voisi tutkia, ottaa ehkä jotain kuvia.. sitten tietäisi mihin mennä jatkohoitoon.
Minä jumppaan, käyn säännöllisesti hyvällä hierojalla ja kerran kuussa kiropraktikolla. Pysyvät päänsäryt ja selkävaivat poissa.
Koronatauko oli selän kunnolle tuhoisa, kauhulla muistelen vuoden takaista. Jotain kehonhuooltoa on pakko tehdä.
Aikuinen tyttö kirjoitti:
Minä jumppaan, käyn säännöllisesti hyvällä hierojalla ja kerran kuussa kiropraktikolla. Pysyvät päänsäryt ja selkävaivat poissa.
Koronatauko oli selän kunnolle tuhoisa, kauhulla muistelen vuoden takaista. Jotain kehonhuooltoa on pakko tehdä.
Itselläni on ollut pitkä tauko kuntosaliin, koska asun täällä pk-seudulla. Nyt olen saanut molemmat piikit rokotetta ja ajattelin ensi kuussa alkaa taas käymään kuntosalilla.
Kuntosali plus kiro plus hieroja , onko siinä hyvä combo?
Menisin jäsenkorjaajalle.