Sosiaalityöntekijä,vastuuvalmentaja 9e työtoiminta jossain kehitysvammaisten
Toimintakeskuksessa. Jos ei mene tähän ihanaan kuntouttava pakottamis haastatteluun otetaan rahat pois välittömästi. Eli toisin sanoen on pakko osallistua vammaisten työtoimintaan. Mistään oikeista palkkatöistä ei puhettakaan.
Kommentit (15)
Aion tehdä niin että osallistun näihin keskusteluihin ja en ikinä mene kuntouttavaan. Tosihädässä varastan ruokaa jos on pakko.
Oletko siis kehitysvammainen tai muuten vammainen? Jos et. Niin miksi ihmeessä sinut sellaiseen paikkaan laitettaisiin? Sehän maksaa paljon kunnalle.
No taidan olla heidän mielestään kun ohjaa sellaiseen paikkaan
Ilmaiseksi pitäisi valtion kassasta rahaa tulla?
Vierailija kirjoitti:
Jouduin kuntakokeilun asiakkaaksi ja ikinä en tule saamaan kunnollista työtarjoustq. Eikä edes opiskelu mahdollisuuksista puhuttu. Vaikka koulun käyminen olis mulle ykkössijalla.
Jouduit? Kaikki jotka eivät saa ansiosidonnaista päivärahaa siirtyivät kuntakokeilun piiriin jos oma kunta siihen kuuluu, ja suuri osa kuuluu. Myös työkkäristä siirtyi samalla suuri osa työntekijöistä kunnan palkkalistoille työskentelemään kunnan muiden kuntakokeiluun palkattujen henkilöiden kanssa.
Mikä on kunnollinen työtarjous? Ei töitä anna kuin työnantajat, joissain tapauksissa kunnalle voi päästä palkkatuella vuodeksi. Kyllä kuntakokeilussa nimenomaan autetaan sekä työnhaussa että kouluun pääsemisessä.
On arvioitu, että se on sulle soveltuva paikka. Voit olla itse eri mieltä, mutta sitten se on tosiaan valintasi, jos tuet katkeaakin. Ja sehän vasta vammainen päätös olisikin.
Vierailija kirjoitti:
No taidan olla heidän mielestään kun ohjaa sellaiseen paikkaan
Jos et kykene tavallisessa työpajassa olemaan, niin kai sulla on lääkärinlausunnot siitä että millä tavalla olet vammainen?
Tätähän oli jo 80-luvulla. Vanhempani, jotka olivat pitkäaikaistyöttömiä eivät suostuneet menemään kehitysvammaisten kanssa sellaiseen työkeskukseen, kokoamaan jotain tavaroita. Saivat siitä karenssin. Samaa ehdotettiin mulle 90-luvulla.
Olen mieluummin ilman rahaa ku menen kehitysvammaisten pajalle siirtelee legoja laatikosta toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Tätähän oli jo 80-luvulla. Vanhempani, jotka olivat pitkäaikaistyöttömiä eivät suostuneet menemään kehitysvammaisten kanssa sellaiseen työkeskukseen, kokoamaan jotain tavaroita. Saivat siitä karenssin. Samaa ehdotettiin mulle 90-luvulla.
Jännä, että 80-luvulla on ollut pitkäaikaistyöttömiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä, että 80-luvulla on ollut pitkäaikaistyöttömiä.
Mun vanhempani ainakin olivat.
Ilmiselvää pakottamista ja alentamista . Mistä saan todistuksen ettei mulla ole kehitysvammaa??
Kuntakokeilun tarkoitus on pakottaa lisää ihmisiä kuntouttavaan työtoimintaan. Kuntouttava työtoiminta on sosiaalipoliittinen palvelu johon ei saa laittaa tervettä ja työkykyistä ihmistä.
Tosin TE- palveluiden toimintasuunnitelmaan on lisätty valittavaksi kohta "hakeudun kuntouttavaan työtoimintaan elämänhallintani ja työllistymisen edistämiseksi". Uskomatonta p*skaa.
Jouduin kuntakokeilun asiakkaaksi ja ikinä en tule saamaan kunnollista työtarjoustq. Eikä edes opiskelu mahdollisuuksista puhuttu. Vaikka koulun käyminen olis mulle ykkössijalla.