Biisejä, jotka nostaa kyyneleet silmiisi.
Kommentit (201)
Anteeksi herra konstaapeli mutta voisinko turskauttaa ripulipaskat perseenreiästä kasvoillenne
Tori Amos - Winter Liittyy niin isääni kuin äitiini. Näin Torin Helsingin jäähallissa syyskuussa 2011, vain kolme viikkoa sen jälkeen, kun äiti oli kuollut. Kun Tori esitti tämän, minä vollotin sydämeni pohjasta.
Diandran versio Prinsessalle-biisistä. Kun hän esitti sen Idolsissa keväällä 2012, minä romahdin tv:n ääressä, äitini vuoksi silloinkin.
Sellanen biisi on oikeastikin, laittakaa YouTubeen "anteeksi herra konstaapeli"
T. 130
Cheekin koko tuotanto...itken tuskasta kun korviin sattuu.
Ei niinkään kokonaisia biisejä, mutta pari säettä.
Pekka Ruuskan Rafaelin enkeli: "Kuka sanoi että askel painaa jo/olen kevyt kuin sudenkorento".
Moni on tätä versioinut, mutta minun mielestäni kaunein versio on tämä: Faultline ft. Michael Stipe - Greenfields "I only know there's nothing here for me/nothing in this wide world left for me to see"
Yellowcard - Dear Bobbie
Ajattelen aina omia isovanhempiani biisiä kuunnellessa, onnellinen vanha pariskunta. Sanat voisivat olla kuin suoraan ukkini suusta :')
Ilpo Kaikkonen - Terveiset sinne taivaaseen
Varsinkin videon kanssa, joskus olisi ihana käydä ystävieni kanssa laulamassa tämä erään ystäväni haudalla.
Täällä on jo mainittu usea minunkin kyynelkanavani avaava kappale, joten en niitä tässä toista. Mutta vielä muutama, joita ei ole mainittu:
Ontuva Eriksson - tarina kerjäläisestä, joka edes kuoltuaan ei rohkene taivaan portista sisään vaan jää se viereen...mutta "tänä yönä sada ei ainakaan, ja poliisia ei näy..."
Mecano: Hijo de la luna - itse asiassa aivan kaheli tarina kuusta, joka tahtoo äidiksi. Rakastunut mustalaisnainen lupaa hänelle esikoisensa, jos saa rakastamansa miehen. Vastasyntynyt on oudon vaalea, ja mies suuttuu kun luulee naisen pettäneen, tappaa naisen ja vie lapsen vuorelle, josta kuu hänet noutaa itselleen. En edes tiedä, miksi tämä koskettaa minua niin syvästi.
La Lupe: Me siento guajira - Kuubasta emigroitunut laulajatar kaipaa sydäntäsärkevästi kotimaahansa, jonne ei voi koskaan palata
Kenny Rogers: Lady
Leonard Cohen: Dance me to the end of love
Lea Laven: Aamulla rakkaani näin
[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 19:29"]
Anteeksi herra konstaapeli mutta voisinko turskauttaa ripulipaskat perseenreiästä kasvoillenne
[/quote]
Joskus ihmetyttää, miten vajaata väkeä keskuudessamme tallaa joka päivä.
Viimeksi itkin Samuli Putron Milloin jätkät tulee? -biisille, kun tajusin sen kertovan koulukiusaamisesta. Olen raskaana, mikä ehkä selittää itkeskelyä.
Lullaby for a princess ♡ NIIN IHANA KAPPALE ♡
Bon Iver-I Can't Make You Love Me
Eilen just Jukka Kuoppamäen Pieni mies, ku katselin samalla lasteni kuvia.
Kerran olen itkenyt laulun takia. Biisi oli Sting - Why should I cry for you. Sopi silloiseen elämäntilanteeseen.
http://www.dailymotion.com/video/x2eabe_sting-why-should-i-cry-for-you_music
Itseäni itkettää eniten tuo lastensairaala kappale lohtu. Tosin voi johtua hormoneistakin. Esikois tyttäreni tuli lauantai iltana leikkauksella maailmaan ja sen aikana koki koko pelon kirjon ja kun sunnuntai iltana isäni kappaleen minulle lähetti, kuuntelin sitä katsellen tytärtäni ja itkin. Saman reaktion kappale aiheuttaa mieheeni.
Leevi and the Leavings - Elina, mitä mä teen?
Minun ystäväni on kuin villasukka :)