Biisejä, jotka nostaa kyyneleet silmiisi.
Kommentit (201)
[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 10:26"]
Minuakin itkettää kaikki Arttu Wiskarin biisit, en ole ikinä kuullut yhtä hirveää sontaa.
[/quote] Täysin samaa mieltä! Muutenkaan tuon Wiskarin suosio ei ole mulle auennut.
Isolden aaria, ns. lemmenkuolo, johon päättyy sanoin kuvaamaton teos Tristan ja Isolde.
Rise Like a Phoenix ja Robinin Ihan helmi.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 10:26"]
Leif Wagerin tulkitsema Romanssi.
[/quote] Pepe Willbergin laulamana tuo on itkettävän kaunis.
Jäähyväiset - Pekka Simojoki
"On aika hiljaa kiittää ja kättä puristaa, nyt meidät yhteen liittää vain muistojemme maa. Jäi jälki sydämmiimme, jälki unelmiin, teille laulamme nyt, näkemiin..."
"Turvallista matkaa, aalloilla elämän, on aika nostaa purjeet ylöspäin..."
[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 10:26"]Leif Wagerin tulkitsema Romanssi.
[/quote]
Se on kyllä niin siirappinen, että ensimmäinen reaktio on oksetus eikä itku
Miksi yleensä itkette, kun kuuntelette biisejä? Näkee heti, että jotkut eivät ollenkaan ota aihetta tosissaan, kun toiset kaivavat nenäliinoja esiin tuon tuostakin ja pysähtyvät autoillessaankin tien pientareelle itkemään.
Joskus, jonkin elämänkoettelemuksen sattuessa, jokin biisi kolahtaa tosi kovaa, mutta kun tilanne on ohi, sitä suurin piirtein kohauttelee kappaleelle vain harteitaan. Kerran olen itkenyt myötähäpeästä, kun nuoriso äänesti Rednexin Wish You were here 'n suurin piirtein kaikkien aikojen parhaaksi balladiksi. Siinä jäi Imaginet sun muut tunnemyrskyjen nostattajat kakkoseksi. Viimeksi taisin itkeä, kun kuulin Nina Simonen laulaman I'm feeling goodin - kappaleen jonka esittäminen pitäisi kieltää kaikilta valkoisilta nuorilta Wanna be RnB -tytsyiltä.
Mökkitiessä on jotain, joka koskettaa syvältä.
Evakon laulu. Vasta äskettäin on selvinnyt, että olen karjalaisempi kuin luulinkaan, olen evakon tytär.
Ja tilanteen mukaan milloin mikäkin laulu kostuttaa silmänurkan.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 16:40"]Miksi yleensä itkette, kun kuuntelette biisejä? Näkee heti, että jotkut eivät ollenkaan ota aihetta tosissaan, kun toiset kaivavat nenäliinoja esiin tuon tuostakin ja pysähtyvät autoillessaankin tien pientareelle itkemään.
Joskus, jonkin elämänkoettelemuksen sattuessa, jokin biisi kolahtaa tosi kovaa, mutta kun tilanne on ohi, sitä suurin piirtein kohauttelee kappaleelle vain harteitaan. Kerran olen itkenyt myötähäpeästä, kun nuoriso äänesti Rednexin Wish You were here 'n suurin piirtein kaikkien aikojen parhaaksi balladiksi. Siinä jäi Imaginet sun muut tunnemyrskyjen nostattajat kakkoseksi. Viimeksi taisin itkeä, kun kuulin Nina Simonen laulaman I'm feeling goodin - kappaleen jonka esittäminen pitäisi kieltää kaikilta valkoisilta nuorilta Wanna be RnB -tytsyiltä.
[/quote]
Eri ihmisiä koskettaa eri asiat. Toiset eivät taas tunne mitään ja sille ketään ei voi mitään. Olet aika lapsellinen jos koet myötähäpeää jollekin toiselle tärkeästä biisistä. Joihinkin biiseihin voi liittyä muistoja ja jotkut taas ovat vain niin kauniita että ne pistää vaan itkettää. Sille omalle tuntrellisuudelleen ei vain voi mitään.
Laura Pakarinen. En tahtois irti susta päästää.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 11:22"]
Frankie Goes To Hollywood - Power Of Love
Se oli "meidän biisi" 1994, ja on vieläkin 2014. Niisk.
[/quote]
Vai olisiko ollut jo 1984? Silloin minä siitä tykkäsin.
Kuka pönttöpää keksi tämän "biisin"? Halusi osoittaa osaavansa "pehmeän peen" ja teki englannin piecestä biisin. Sama tomppeliko, joka teki futiksesta fudiksen, siis foodballin?
Finlandia hymni, Souvarit: Seitsemän päivää, Jouko ja Kosti: Muisto vain jää, Seija Simola: Kun aika on, Varpunen jouluaamuna, Sylvian joululaulu,
Niin kaunis oon maa,
The World Spins - Julee Cruise
♥
Meillä mökillä on piisi, joka vetää aina aluksi huonosti. Vedet silmissä saa sytytellä.