Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia vetelehtijöitä teineistä on oikein tullut?

Vierailija
30.06.2021 |

Ollaan tässä vietetty sukuhuvilalla kesälomaa. Porukassa on kolme 15-17-vuotiasta nuorta miestä, tuollaisia karvasäärisiä 185 senttisiä roikaleita kaikki.
Pojat istuvat kuulokkeet korvilla ja kännykkä naaman edessä kaiket päivät, uimassa saattavat käydä kun käsketään, mutta muuten eivät liikahda nojatuolista mihinkään.
Mitään heidän ei tarvitse tehdä. Ei auttaa pöydän kattamisessa tai siivoamisessa, tiskaamisessa, saunanlämmittämisessä. Ei mitään.
Äidit passaavat isoja miehiä. Kuulin ja sain puheesta käsityksen, että äidit olivat esimerkiksi pakanneet poikien laukut ja näyttivät ne autosta kantavan sisälle asti. Tätä pidän kyllä kummallisena, eikä tuon ikäiset nyt itse pakkaa omia matkatavaroitaan reissuun lähtiessä?
Eräs meistä aikuisista oli lähdössä auttamaan tuttavaansa muuttamisessa. Koko päivän vanhemmat päivittelivät, että muuttoapua ei ole tähän päähän tulossa ja näyttää siltä, että kaksistaan joutuvat muuttajan kanssa kantamaan. Kukaan ei maininnut, että nämä sohvalla makaavat äijät olisivat varmaan olleet sopivia muuttoapuja, kenellekään ei näyttänyt tulevan asia edes mieleen.
Nuorukaiset ovat ihan miehen kokoisia, mutta vanhemmat tuntuvat kohtelevan heitä kuin pikkulapsia, paitsi että ruutuajasta ja nukkumaanmenosta ei enää pidetä mitään rotia.
Sanokaas nyt, onko tällainen ihan tavallista nykypäivänä?

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko, että äidit nyt sentään 17 vuotiaiden poikien laukkuja ovat pakanneet. Ei näihin ihan mitä tahansa satuja tarvitse kirjoitella.

Voi kuule, kun näkisit millaisia erilaisia vanhemmuuksia voi olla.

T: ammattikasvattaja

Vierailija
42/72 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no ehkä ne ei halua olla siellä? täällä 17 vuotias ja kuulostaa aivan painajaiselta viettää kesälomaa koko ajan suvun kesken😅

Olet korkeintaan 6-vuotias tuolla kirjoitustaidolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kauheeta mitäs siellä intissä tytöistä tulee? Munsukulaistyttö menee ensi tammikuussa.

Vierailija
44/72 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo antiikin Kreikassa päiviteltiin, sitä, että nykynuoriso on pilalla.

Joo, mutta tämä nykyinen touhu on kyllä aikalailla pohjanoteeraus. Istutaan päivät kännykkä naaman edessä. Puolet lapsista jo ylipainoisia ja loput muuten vaan löysiä löntystelijöitä. Vain pieni prosentti nuorista harrastaa muutakin liikuntaa kuin kännykän näppäilyä. Mitään normaaliin arkielämään liittyviä taitoja ei ole tarvinnut oppia. Ruokaa saa pitseriasta ja olutta kaupasta. Mitään ei tarvitse tehdä, jos ei halua tai viitsi. Masennus-diagnoosilla pääsee työkyvyttömyyseläkkeelle tuhansittain nuoria joka vuosi, kun tuosta normaalista elämään ajoittain kuuluvasta mielentilasta on tehty sairaus. Uskomatonta!

Vierailija
45/72 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varmaan ensimmäinen teini tai mikään jonka olen kuullu pesseen puita. Kyllä niistä varmaan puhtaita tuli.

Vierailija
46/72 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi poikien olisi pitänyt lähteä muuttoavuksi? Eihän ne (oletan) olleet edes luvanneet, että tuosta noin vaanko pitäisi lähteä muuttoavuksi? Muuttaja olisi voinut palkata muuttofirman eikä vaivata tuttavia.

Vierailija
47/72 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kauheeta mitäs siellä intissä tytöistä tulee? Munsukulaistyttö menee ensi tammikuussa.

Onko sillä pimppi vai pippeli?

Vierailija
48/72 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo vielä mitään. Minun naapurissani vierailee toisinaaniksinkku ja työtön 40-vuotias mies, joka käy välillä takapihalla röökillä ja katselee kun hänen 65+ vuotias isänsä ajaa tuskaisen näköisenä nurmikkoa. Eli sieltä 70-luvun lopulta vapaan kasvatuksen saanut mies kysymyksessä. Päivääkään ei ole tehnyt ns. oikeita töitä, eikä kyllä tule tekemäänkään. Mahtaa siinä alkaa heinä kasvamaan kun faija delaa. ;D

Niityttäminen on nyt in. 

Vierailija
49/72 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

12- vuotias poikani valitti, kun ei ole työtä, josta saisi rahaa.

Käskin kerätä hallin pihalta lannoitesäkit, tyhjentää lannoitejämät ja koota säkit peräkärryyn.

Voi sitä kitinän ja vinkumisen määrää!

39 säkkiä oli kuitenkin tunnin päästä kärryssä.

Tosin isosisko teki suurimman osan työstä.

No, kyllä poika osaa reissuun lähtiessä kassinsa pakata.

Vierailija
50/72 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko, että äidit nyt sentään 17 vuotiaiden poikien laukkuja ovat pakanneet. Ei näihin ihan mitä tahansa satuja tarvitse kirjoitella.

No voi luoja sentään :D Kukahan se tässä satuihin uskoo.

Varmaan enemmin äidit pakkaa kuin pojat itse.

Vierailija
51/72 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavaksi ne vetelehtivät työttömien työpajoilla lonkkaa vetämässä. Yli puolet työttömistä on miehiä ja määrä varmasti kasvaa tulevaisuudessa. Johtuu näistä heikoista kasvattajista jotka eivät mitään kuria saa niille veltoille vaan tuupataan rattaissa ne jalat koukussa ensin niin pitkälle kun rattaisiin mahtuu ja sitten passataan kaikki eteen. Tuttipullolla syötetään vielä murkkuikäisenäkin. 

Vierailija
52/72 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainen itse olit teininä?

17 vuotiaana oltiin töissä tienaamassa rahaa omaan käyttöön.

Nämä nykynuoret on oppineet laiskoiksi vetelyksiksi, vanhemmat tunkee rahaa ja ostelee kaiken mitä pikkuilkiöt ikinä osaa pyytää.

Minä olen ollut töissä kaikki kesät 15-vuotiaasta, olisi tullut mieleenkään maata kotona. Rahaa tarvitsi, eikä vanhemmilla ollut sitä ylenmääräinen antaa. Omani olivat työssä myös jo 15-vuotiaana, omasta halustaan, ei koko kesää mutta n. kuukauden.

Vierailija
53/72 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin teini vuosituhannen vaihteessa ja nyt opettaja. Pakko sanoa, että nykyteinit ovat paljon ahkerampia ja kohteliaampia kuin mitä itse olimme.

Jaa, eipä ole noin. Kun olin nuori, tehtiin kyllä vastoin neuvoa, eli joskus juotiin olutta ja poltettiin salaa, mutta mitään ei rikottu eikä ketään puukotettiin, kiusaamista oli, sanallista haukkumista, mutta kenenkään vaatteita ei rikottu eikö koulua, eikä kaupungilla. Nykyään penskat puukottaa toisiaan huvikseen.

Vierailija
54/72 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katse peiliin. Kotoa se kasvatus lähtee. Turha haukkua teinejä kun vika on vanhemmissa.

Vierailija
55/72 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempien ei pitäisi antaa rahaa vaan potkia töihin itse yrittämään. Meillä kotoa ei saanut muuta kuin perustarpeet ja kaikesta muusta sanottiin että hanki sitten kun itse tienaat. Ne jotka saivat kaikki tyhjästä tekemättä töitä sen eteen niin eivät arvostaneet sitä saamaansa. Ei ihme jos tulee jumalattoman laiska jos saa ihan kaikki tekemättä yhtään mitään sitä itse tienatakseen. 

Vierailija
56/72 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuossa tilanteessa pitäisi ennemminkin kritisoida vanhempia, kuin teinejä. Aivan kuin teineistä nyt aivan yhtäkkiä itsestään olisi tullut tuollaisia jotenkin yleismaailmallisena ilmiönä. Kyllä tuommosia passattavia roikaleita on ollut ajan sivu, mamman hyysättäviä, samoin kuin nykyäänkin on myös reippaita ja omatoimisia teinejä.

Vierailija
57/72 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin teini vuosituhannen vaihteessa ja nyt opettaja. Pakko sanoa, että nykyteinit ovat paljon ahkerampia ja kohteliaampia kuin mitä itse olimme.

Jaa, eipä ole noin. Kun olin nuori, tehtiin kyllä vastoin neuvoa, eli joskus juotiin olutta ja poltettiin salaa, mutta mitään ei rikottu eikä ketään puukotettiin, kiusaamista oli, sanallista haukkumista, mutta kenenkään vaatteita ei rikottu eikö koulua, eikä kaupungilla. Nykyään penskat puukottaa toisiaan huvikseen.

No jos olisit asiaan yhtään perehtynyt, niin tietäisit että nuorisoväkivalta ja kaikenlainen katuväkivalta on vuosikymmenten saatossa vähentynyt murto-osaan. Nuoriso on entistä fiksumpaa ja kunnollisempaa. Poikkeukset vaan nostetaan nykyään tapetille ja niitä kauhistellaan kk tolkulla mediassa.

Vierailija
58/72 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niiden kasvatus on ulkoistettu ja ne istutetaan ruudun eteen jottei vanhempia rasita yhtään. Nämä sekopäät nuoret ovat ilman läsnäolevia vanhempia kasvaneet. Mitään rajoja ei ole kotona asetettu ja ne ovat ottaneet ylivallan siitä jostain heikosta vanhemmastaan joka sen ruokkii ja vaatettaa. Yh tai uusperhe tausta ja sille lapselle ei ole paljoa aikaa ollut. Lapsi on ohjannut sitä aikuista eikä toisinpäin. Kasvattajassa tai yhdessä kasvattajassa ja kotioloissa on se ongelma. Ruudun annetaan kasvattaa ja on lähipiirissäkin näitä tapauksia nähty. Kun se on vaan pakko tehdä lapsia suvunjatkamiseksi eikä kiinnosta vähäkään ne lapset. Sitten haukutaan lapsettomia että pääsee liian helpolla. Ja miksi kun kukaan ei pakota niitä lapsia tekemään mutta omassa päässä on jokin pakkomielle. Sitten niiden elämä pitäisi olla ihan samanlaista kuin lapsettomien. Ne tekevät lapsia mutta haluavat elää niin kuin lapsettomat. Antaa muiden hoitaa ja ulkoistetaan se hoito muille niin paljon kun pystyy. Sitten rehvastellaan niillä lapsilla ja lapsenlapsilla tuntemattomille jotka eivät tiedä yhtään mitään keillekkä ne ovat ulkoistettu aikanaan. Ihmisen muisti on hyvin lyhyt. 

Vierailija
59/72 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos olisit asiaan yhtään perehtynyt, niin tietäisit että nuorisoväkivalta ja kaikenlainen katuväkivalta on vuosikymmenten saatossa vähentynyt murto-osaan. Nuoriso on entistä fiksumpaa ja kunnollisempaa. Poikkeukset vaan nostetaan nykyään tapetille ja niitä kauhistellaan kk tolkulla mediassa.

Huumeiden käyttö lisääntyy koko ajan. Minä iäkkäänä en liikkuisi yksinään missään iltasella eikä ole tarviskaan ja päivisinkin saa olla varuillaan. Ei ole mikään lintukoto enää ollut vuosikymmeniin tämä suomi. Osa on fiksua mutta jos törmää niin ei fiksuihin niin saattaa henki lähteä. 

Vierailija
60/72 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen kaikki ryyppäsi ja väkivalta oli siitä johtuvaa. Nykyjonnet eivät tarvitse edes viinaa tuekseen, kun puukottelevat ja ryöstelevät toisiaan ihan selvin päinkin. Sellaisia kultamussukkoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi