Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osteopatia - kokemuksia?

Vierailija
30.06.2021 |

Moikka! Mä kärsin ajoittain yläselkävaivoista, jotka säteilee käsiin ja niskaan. Olen käynyt vaivan vuoksi fysioterapiassa ja saanut sieltä hyödyllisiä itseharjoitteita. Moni on hehkuttanut osteopatiaa ja kiinnostaisi kokeilla. Oletteko saaneet siitä apua erilaisiin vaivoihin?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin kaksi kertaa niskavaivojen vuoksi, en huomannut mitään vaikutusta. Tunnusteli selkää ja niskaa ja katsoi miten taipuvat. On kyllä tuttuja, jotka puolestaan ovat saaneet apua.

Vierailija
2/21 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varautua käymään useamman kerran. Paljon törmää hehkutuksiin, että kerran käynnin jälkeen vaivat katosivat. Näin on kuitenkin vain harvan tapauksessa. Jos on pitkällä aikavälillä syntynyttä kuormitusta kehossa, ei se kerrasta parane.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain sieltä avun. Käyn 3-4 kertaa vuodessa ja selkä on ollut hyvä.

Vierailija
4/21 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, osteopatia on oppi, jonka mukaan kaikki vaivat, vaikkapa astma, johtuvat nikamien virheasennoista.

Päätelkää siitä opin pätevyys.

Vierailija
5/21 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
6/21 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

No, osteopatia on oppi, jonka mukaan kaikki vaivat, vaikkapa astma, johtuvat nikamien virheasennoista.

Sekoitatkohan johonkin muuhun? Osteopaatit opiskelee fyssarien tavoin AMK:ssa ja mielestäni tuo on heidän etiikkansa vastaista. Tiedän ihan osteopaatteja, jotka lukevat lääkäriksi.

Vierailija
7/21 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa helpottaa ainakin hetkellisesti.

Vierailija
8/21 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain sieltä avun. Käyn 3-4 kertaa vuodessa ja selkä on ollut hyvä.

Kiva kuulla. Mitä osteopaatti oikein tekee? :)

Vierailija
9/21 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kävin kaksi kertaa niskavaivojen vuoksi, en huomannut mitään vaikutusta. Tunnusteli selkää ja niskaa ja katsoi miten taipuvat. On kyllä tuttuja, jotka puolestaan ovat saaneet apua.

Minulla sama kokemus, en kokenut 3 käynnillä mitään helpotusta. Fyssarista ja akupunktiosta on ollut enemmän apua. Mutta oma äitini taas on saanut osteopaatilta niskajumeihin apua.

Vierailija
10/21 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, miten paljon apua olen saanut osteopaatilta.

Käsitteli pahan skolioosin ja iso helpotus rampauttaviin kipuihin.

Kaksi käsittelykertaa, ei sarjahoitoja.

Vahva suositus ammattitaitoisesta osteopaatista

💛

Vierailija
11/21 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä kanssa suositukset osteopaatille! Mulla pitkäaikainen vaiva, mutta osteopaatti osasi heti löytää kipupisteet ja ”heikkoudet” ja sain neuvoja, kuinka niitä hoitaa ja vahvistaa. Ei varmasti poistu vaivat hetkessä, mutta nyt tiedän mitä tehdä. Olen luullut että kipuileva puoli on vaan ongelma, mutta itseasiassa toinen puoli on kireämpi, koska se on tehnyt suuremman työn.

Vierailija
12/21 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään ekaa kertaa osteopaatilla. Mulla on ollut niskavaivoja. Osteopaatti tutki niskan, liikkuvuuden ym. Löysi ”kipupisteet”, mitkä säteilevät pääkipuna. Oli myös mukavaa kun selitti kuvien avulla mikä lihas/hermoalue on kyseessä ja mikä aiheuttaa mitäkin. Totesi, että ekan kerran jälkeen voi helpottaa, joskus taas jopa vaiva vähän provosoitua käsittelystä. Painotti myös, että vaatii paljon omaa työtä ja useampia käyntejä.

Vierailija
13/21 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Sekoitatkohan homeopatiaan?

Vierailija
14/21 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

Sekoitatkohan homeopatiaan?

Ei kai homeopatia mitään nivelistä puhu.

Homeopatia on kyllä hömppätiedettä, uskotaan että liuoksen teho kasvaa, kun sitä laimentaa.

Vierailija
15/21 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinini sai nopean avun osteopatiasta (kun vihdoin älysin varata ajan) viikkoja kestäneeseen ranne/käsikipuun. Selvisi, että rintaranka oli jumissaa, yhdellä käsittelyllä lähes kivuton, seuraava käynti tulossa, jatkoa ranteelle ja alaselälle.

Vierailija
16/21 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nuo vaivat vaatii eniten omaa aktiivisuutta, hieronnalla voi siirtää sitä kipua . 

Fyssarilta ohjeet jumppaan,jos tarvis. 

Perus hyötyliikunta,kävely siis vähä,ei riitä. mihinkään,varsinkaan yläkropalle.

Vierailija
17/21 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homeopatia ja osteopatia ovat uskomushoitoja. Mikä tahansa auttaa, kun siihen riittävästi uskoo. Sitähän voi varata ajan vaikka manaajalle.

Vierailija
18/21 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pettynyt täysin homeopatiaan joskaan odotuksiakaan ei juuri ollut. Osteopatia sen sijaan on saanut minut vakuuttuneeksi.

Minulla vaikeat selkävaivat paranivat pysyvästi parista osteopaatin käsittelystä, eivätkä ole vuosikymmenienkään kuluessa palanneet. Olen myös harrastanut selkää kunnossa pitävää jumppaa, mutta sitä harrastin jo ennen osteopaatilla käyntejä, eikä jumppa yksinään siis riittänyt.

Minun kohdallani nämä kaksi asiaa yhdessä, osteopatia ja jumppa + yleensäkin liikunnallisuus ovat riittäneet pitämään selkäni erinomaisessa kunnossa ammatissa, jossa selkä useimmilla pettää nopeastikin.

Osteopaateilla on tietääkseni neljän vuoden koulutus. He näyttävät tietävän monesta asiasta enemmän kuin lääkärit.

Vierailija
19/21 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni kerran niskat lukkoon niin että pää ei kääntynyt kummallekaan sivulle ja kävin osteopaatilla jota työkaveri suositteli. Käsittely ei tuntunut miltään, ajattelin että ei varmasti auta mihinkään tällainen hipsutus mutta parin tunnin päästä jännitys pikkuhiljaa laukesi ja seuraavana aamuna niska oli kunnossa. Suosittelen lämpimästi!

Vierailija
20/21 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalliita puoskareita ja usein jostain aivan toisesta ammatista flipanneita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi