Sisko teki TAAS oharit
Kutsuin kahville, sovittiin että tulee, ja nyt laitto tuntia ennen viestin ettei tulekaan, "tuli muuta tekemistä". Eikä ollu ensimmäinen kerta. No oppiläksyt on maksettu mun osalta, en kutsu enää kylään, pitäköön tunkkinsa.
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohariämmä alapeukuttaa 😂
Tiedätkö, on tosi noloa aina leimata ne, jotka vain ovat eri mieltä asioista.
Minä ainakin kysyisin siskolta, mitä se muu meno oli ja ilmaisisin, että loukkaannuin. Noloa yksien kahvien takia katkaista omaan SISKOON välit! Ap juo nyt vaam kahvit ja jatkaa normaalia päiväohjelmaansa. No biggie!
Onko sulle tehty koskaan ohareita ja vieläpä useaan kertaan saman ihmisen toimesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohariämmä alapeukuttaa 😂
Tiedätkö, on tosi noloa aina leimata ne, jotka vain ovat eri mieltä asioista.
Minä ainakin kysyisin siskolta, mitä se muu meno oli ja ilmaisisin, että loukkaannuin. Noloa yksien kahvien takia katkaista omaan SISKOON välit! Ap juo nyt vaam kahvit ja jatkaa normaalia päiväohjelmaansa. No biggie!
Onko sulle tehty koskaan ohareita ja vieläpä useaan kertaan saman ihmisen toimesta?
Niinpä, kaikki eivät suostu kynnysmatoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko ohareita koskaan, jos hän kutsuu sinut kahville? Menet paikalle ja hän onkin asioilla? Vai kutsuuko lainkaan?
Kutsuu ehkä kerran vuodessa, asutaan samassa kaupungissa. On paikalla kuitenkin. Itse en tee tuollaisia törkeitä ohareita.
Ap
Oletko kertonut siskollesi, että sinua loukkaa siskon tapa tehdä viime hetken ohareita? Kannattaisi kertoa, ellet ole tosiaan tehnyt sitä.
Kannattaisi kysyä häneltä sitäkin, millä sijalla olet hänen elämässään. Samoin, mitä on se muu tekeminen, jonka vuoksi teki oharit.
Kunnollinen tunteiden tuuletus voisi olla paikallaan tunteiden tukahtamisen sijaan. Tai sitten vaan keskustelet asiallisesti siskosi kanssa, kun olet hieman rauhoittunut. On ikävää, jos ihmissuhteita katkeaa puhumattomuuteen.
Minä ymmärtäisin tapaamisen perumisen, jos siskolle, hänen perheenjäsenelleen tai lemmikkieläimelle on sattunut jotakin vakavaa, mutta en sitä, että siskoa ei vaan huvittanutkaan tulla luoksesi kahville.
Kaverit ja sukulaiset, jotka haluavat olla väleissä eivät tee ohareita. Jos jotain sovitaan, siitä pidetään kiinni.
Mulla meinasi mennä yksi kesä hermo miehen veljeen. Hän käy kerran kesässä yleensä meillä. Asuu 100 km päässä ja sopi mieheni kanssa, että tulee meille kylään maanantaina. No, venailtiin maanantai. Ei näkynyt herraa. Oltaisiin voitu olla se päivä vaikka uimarannalla, mutta siihen venailuun sotkeutui lomapäivä. Tiistaina mies soitti, että "et sitten tullut, etkä ilmoittanut mitään?" "Joo, tuli menoja, tulen huomenna." Sit ilmoitti seuraavana aamuna, ettei tulekaan. Ja sama sopiminen jatkui. Mieheltäkin alkoi mennä jo hermo. Siirsi päivää taas. Useampi päivä venailtiin. Ärsytti ostaa ja leipoa uusia tarjottavia sekä siivota joka päivä pienten lasten sotkuja. Seuraavana kesänä ilmoitettiin, että me lähdetään reissuun päivänä X, eikä olla sen jälkeen kotona. Silloin löysi oven taakse oikeana päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Mun kaveri on samanlainen. Saattaa ilmoittaa tuntia ennen että "oho tulin kipeäksi :(" (tämä siis ennen koronaa), "En mä ehdikään kun muistin just että piti mennä isokummimummin synttäreille/auttaa veljeä muutossa/käydä ostamassa uusi sänky"
Ihan helvetin raivostuttavaa. Ja aina ihan viime hetkillä Potkaisisin elämästäni mutta hän on mun ainoo kaveri. :(
Otan osaa, ansaitset parempia ystäviä.
Vierailija kirjoitti:
Kaverit ja sukulaiset, jotka haluavat olla väleissä eivät tee ohareita. Jos jotain sovitaan, siitä pidetään kiinni.
Mulla meinasi mennä yksi kesä hermo miehen veljeen. Hän käy kerran kesässä yleensä meillä. Asuu 100 km päässä ja sopi mieheni kanssa, että tulee meille kylään maanantaina. No, venailtiin maanantai. Ei näkynyt herraa. Oltaisiin voitu olla se päivä vaikka uimarannalla, mutta siihen venailuun sotkeutui lomapäivä. Tiistaina mies soitti, että "et sitten tullut, etkä ilmoittanut mitään?" "Joo, tuli menoja, tulen huomenna." Sit ilmoitti seuraavana aamuna, ettei tulekaan. Ja sama sopiminen jatkui. Mieheltäkin alkoi mennä jo hermo. Siirsi päivää taas. Useampi päivä venailtiin. Ärsytti ostaa ja leipoa uusia tarjottavia sekä siivota joka päivä pienten lasten sotkuja. Seuraavana kesänä ilmoitettiin, että me lähdetään reissuun päivänä X, eikä olla sen jälkeen kotona. Silloin löysi oven taakse oikeana päivänä.
Ärsyttävää, mikä tuollaisia ihmisiä vaivaa 😬
Vierailija kirjoitti:
Mun kaveri on samanlainen. Saattaa ilmoittaa tuntia ennen että "oho tulin kipeäksi :(" (tämä siis ennen koronaa), "En mä ehdikään kun muistin just että piti mennä isokummimummin synttäreille/auttaa veljeä muutossa/käydä ostamassa uusi sänky"
Ihan helvetin raivostuttavaa. Ja aina ihan viime hetkillä Potkaisisin elämästäni mutta hän on mun ainoo kaveri. :(
Tiedän tunteen, on todella ärsyttävää, että aina yksi ja sama ihminen sohlaa aikatalunsa jatkuvasti. Esimerkiksi jotkut ADHD- ja ADD-ihmiset ovat tällaisia sohlaajia. Tietysti on niitäkin, jotka muistavat aikataulunsa ja pitävät lupauksistaan kiinni. Esimerkiksi minä (ADD) käytän kalenteria ja muistiinpanovihkoa ahkerasti, jotta olisin oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Samanlainen on ADHD-ystäväni, joka hukkaisi päänsäkin, ellei ole merkinnyt sen paikkaa kalenteriinsa. ;D
En nyt sentään katkoisi välejä jos haluat nähdä kummilastasi. Sanot vaan suoraan siskolle että oharit loukkaavat sinua ja sinusta tuntuu että hän ei arvosta sinua.
Tunkkiako se oli sulle tulossa lainaamaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos. :(
Tiedän, että kaverilla on myös tapana sopia monia menoja päällekkäin, joista hän sitten valkkaa parhaan ja peruu loput. Olen sanonut hänelle käytöksestä mutta hän on sanonut, että "Enhän mä koskaan lupaa mitään!" mikä on monesti kyllä totta.
Hän kysyy aina voitaisko ehkä nähdä lauantaina/Olisko sulla ehkä huomenna iltapäivällä vapaata/Hei meidän on ihan pakko tehdä jotain kivaa vappuna! jne. Ja sitten vielä peruu, koska EN OLE LUVANNUT MITÄÄN.
Olen monesti sanonut, että ei tunnu hyvältä ja vastauksena on "Älä viitti painostaa! :((("
Painostaa mihin? Näkemään silloin kun HÄN ON ITSE SITÄ PYYTÄNYT? Kyllä, painostan pitämään kiinni sovitusta tai edes sopimasta vain silloin kun on ihan varma asioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tunteen, on todella ärsyttävää, että aina yksi ja sama ihminen sohlaa aikatalunsa jatkuvasti. Esimerkiksi jotkut ADHD- ja ADD-ihmiset ovat tällaisia sohlaajia. Tietysti on niitäkin, jotka muistavat aikataulunsa ja pitävät lupauksistaan kiinni. Esimerkiksi minä (ADD) käytän kalenteria ja muistiinpanovihkoa ahkerasti, jotta olisin oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Samanlainen on ADHD-ystäväni, joka hukkaisi päänsäkin, ellei ole merkinnyt sen paikkaa kalenteriinsa. ;D
Niinpä, diagnoosi ei ole tekosyy ohareille ja myöhästymisille. Jos todella arvostaa toista, tulee ajoissa ja sovitusti paikalle vaikka se vaatisikin vaivannäköä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän, että kaverilla on myös tapana sopia monia menoja päällekkäin, joista hän sitten valkkaa parhaan ja peruu loput. Olen sanonut hänelle käytöksestä mutta hän on sanonut, että "Enhän mä koskaan lupaa mitään!" mikä on monesti kyllä totta.
Hän kysyy aina voitaisko ehkä nähdä lauantaina/Olisko sulla ehkä huomenna iltapäivällä vapaata/Hei meidän on ihan pakko tehdä jotain kivaa vappuna! jne. Ja sitten vielä peruu, koska EN OLE LUVANNUT MITÄÄN.
Olen monesti sanonut, että ei tunnu hyvältä ja vastauksena on "Älä viitti painostaa! :((("
Painostaa mihin? Näkemään silloin kun HÄN ON ITSE SITÄ PYYTÄNYT? Kyllä, painostan pitämään kiinni sovitusta tai edes sopimasta vain silloin kun on ihan varma asioista.
Kaverisi on itsekäs, pidä vaan puolesi jatkossakin 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, diagnoosi ei ole tekosyy ohareille ja myöhästymisille. Jos todella arvostaa toista, tulee ajoissa ja sovitusti paikalle vaikka se vaatisikin vaivannäköä.
Kummasti nää ohareiden tekijät on aina töissä ja muissa tärkeissä paikoissa ajoissa. Totuus on, että näitä ei kiinnosta yhtään miltä siitä toisesta tuntuu. Tai tuhlaako toisen aikaa kuten tuolla miehen veli-esimerkissä.
Vierailija kirjoitti:
Kuka täällä alapeukuttaa? Tekeekö itse ohareita ja nyt pelkää menettävänsä pompoteltavansa?
Tulisko alapeukut sellaisilta, jotka osaa aikuismaisesti keskustella asioista mitkä harmittaa. Joku "aha" vastauksena ohareille ei ole mikään vastaus. Soita sille siskolles ja kerro mitä olet mieltä ohareista. Sehän se teissä teineissä on vikana kun ette osaa mihinkään sitoutua. Jatkuvalla syötöllä pitää tulla uutta kivaa ja fiiliksellä mennään sen sijaan, että mietittäisiin joskus muita kuin pelkästään omaa itseä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka täällä alapeukuttaa? Tekeekö itse ohareita ja nyt pelkää menettävänsä pompoteltavansa?
Tulisko alapeukut sellaisilta, jotka osaa aikuismaisesti keskustella asioista mitkä harmittaa. Joku "aha" vastauksena ohareille ei ole mikään vastaus. Soita sille siskolles ja kerro mitä olet mieltä ohareista. Sehän se teissä teineissä on vikana kun ette osaa mihinkään sitoutua. Jatkuvalla syötöllä pitää tulla uutta kivaa ja fiiliksellä mennään sen sijaan, että mietittäisiin joskus muita kuin pelkästään omaa itseä.
Ollaan kyllä ihan aikuisia ihmisiä, lähempänä neljääkymmentä kuin kolmeakymmentä. Suutuin vaan niin ohareista etten osannut muutakaan vastata. Mutta aion ottaa asian puheeksi siskon kanssa, kiitos vaan kaikille kommentoijille.
Ap
Minunkin siskoni teki tuota aikoinaan. Hän vielä itse ehdotteli kaikenlaisia menoja esim. elokuviin ja sitten perui edellisenä päivänä. Syitä oli kaikenlaisia, kuten lasten harrastuksiin liittyviä. Lapset olivat jo niin isoja, etteivät tarvinneet kyytiä harkkoihin, vaan olisivat päässeet sinne myös itse.
Meillä on myös yhteisiä ystäviä ja kun olimme sopineet jotain isommalla porukalla tai he menivät jonnekin ilman minua, yllättäen ohareita ei koskaan tapahtunut.
Sanoinkin siskolleni, etten halua olla enää hätävara ja varata aikaa menoihin, joita ei tapahdu. Emme liikkuneet enää kahdestaan missään ja myöhemmin muutin pois paikkakunnalta. Näemme nykyään harvoin.
Vierailija kirjoitti:
Minunkin siskoni teki tuota aikoinaan. Hän vielä itse ehdotteli kaikenlaisia menoja esim. elokuviin ja sitten perui edellisenä päivänä. Syitä oli kaikenlaisia, kuten lasten harrastuksiin liittyviä. Lapset olivat jo niin isoja, etteivät tarvinneet kyytiä harkkoihin, vaan olisivat päässeet sinne myös itse.
Meillä on myös yhteisiä ystäviä ja kun olimme sopineet jotain isommalla porukalla tai he menivät jonnekin ilman minua, yllättäen ohareita ei koskaan tapahtunut.
Sanoinkin siskolleni, etten halua olla enää hätävara ja varata aikaa menoihin, joita ei tapahdu. Emme liikkuneet enää kahdestaan missään ja myöhemmin muutin pois paikkakunnalta. Näemme nykyään harvoin.
Hienoa että pidit puolesi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla kans tän tyyppinen ystävä! On kyllä hyvä ja välittävä ystävä mutta ei ehkä ymmärrä sitä että yksi arvostuksen mittari mulla on se että tekeekö ihminen niin kuin sanoo ja on sovittu. Kerran huomautin tästä ja kuittasi asian niin ettei ollut varsinaisesti luvannut mutta ei kai se tosiaan ole mikään lupaus jos sanoo esim. että "VOISIN tulla käymään huomenna" kuin se että "TULEN käymään huomenna" mun mielestä eka lause vaan jo on sen verran sitova, että se pistää toisen odottamaan että tämä ystävä tulee käymään tai ainakin ilmoittelisi itsestään sinä päivänä, että tuleeko jotta siitä aiheutuisi mahdollisimman vähän haittaa toisen päivän suunnitelmiin.
Just kävi tän ystävän kanssa tilanne kun soitin kysyäkseni kerkeekö tämä nähdä ja hän sanoi että voisi tulla käymään samalla matkalla kun ajaa erään toisen henkilön luokse. No koska minun ei tarvinnut lähteä mihinkään asennoidun päivään niin että voin tehdä kotona asioita mitä on pitänyt tehdä ja toinen tulee sitten käymään siinä jossain välissä. Meni noin 4-6h ja alkuillasta ystävä soitti että olikin käynyt jossain jo tän toisen henkilön kanssa ketä oli menossa tapaamaan eikä enää ehdi tulla minun luokse, koska ajatteli lähteä viihteelle. Hämmästyin hieman ja totesin että aha no ei siinä sitten.. Sitten ystävä yritti vielä kysellä että haluaisinko tulla mukaan, mihin oli pakko sanoa että olen jo aloittanut vaikka mitä hommia kotona ja en voi jättää kesken, enkä terveys syistä pysty noin vaan mennä tuntemattomaan paikkaan katsomaan kun muut on viihteellä. Vähän olin kyllä pettynyt ystävän ajattelemattomuuteen.