Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies painostaa aborttiin

liibalaaba00
30.06.2021 |

Tein eilen positiivisen raskaustestin, viikkoja nyt luultavasti 4+ jotain (tai vähemmän)
Meillä on ennestään yksi lapsi (3v.) ja olemme naimisissa. Kaikki asiat ovat kohdallaan mutta emme olleet suunnitelleet vielä toista lasta. Eilen mies meni uutisesta ’shokkiin’ ja alkoi huutaa ja syytellä että raskaus on minun vikani ja olen huijannut jne. vaikka en ole, tämä oli ylläty minullekin.
Nyt mies painostaa aborttiin. Tuntuu todella pahalta ja olen sanonut monta kertaa että en pysty tekemään sitä.. Silti mies vaan painostaa ja sanoo ettei halua vielä toista lasta.
Tämä tilanne on todella kamala ja itken kokoajan koska en olisi uskonut että mieheni käyttäytyy noin.
Auttakaa mitä pitäisi tehdä?

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko kyseessä olla alkujärkytys/shokki eikä mies kykene sen takia ajattelemaan nyt järkevästi (ja siksi syyttelee, puhuu abortista ym. mitä ei ehkä normaalissa mielentilassa ajattelisi ja sanoisi)?

Vierailija
22/72 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on käynyt aikalailla samoin kuin ap-llä. Se vielä lisäksi, että haukkui minun käyneen vieraissa, joka ei ollenkaan pitänyt paikkaansa. Myöhemmin selvisi, että hän itse oli ollut monesti vieraissa ja siksi epäili minuakin, rakastin miestäni hullun lailla, enkä käsittänyt tahtoaan mitenkään. Suostuin aborttiin jota olen aina hävennyt ja katunut, "olen tappaja", ajatuksesta ja itsetunnon tuomioista ei koskaan pääse irti, vaikka tästä on vuosikymmenet aikaa. Asia kummittelee aina, aina, se on mielessä kun katson lapsiani, sitä ei voi koskaan unohtaa ja antaa anteeksi ei itselle eikä miehelle joka siihen pakotti, liitto ei loppuun asti kestänyt, otti petturinaisen mieluummin, mutta kummatkin saivat elämässä tuskaisen "palkkansa".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei ilmeisesti halua toista lasta ollenkaan. Tuossa vaiheessahan se muuten kannattaisi tehdäkin.

Sinä jos haluat lapsen, niin nyt vaan jatkatte eri teillä.

Tuossa vaiheessa kannattaisi tehdä ja täydellinen ikäero...outoja käsityksiä. Kuka tuon määrittelee.

Ei toki aborttia painostuksesta.

Vierailija
24/72 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tee aborttia ja eroat miehestä. Aborttiin painostaminen on törkeää väkivaltaa ja miehesi tietää kyllä aiheuttavansa vahinkoa mutta ei vain välitä. Tulet katumaan sitä aina jos teet abortin jonkun toisen ihmisen vaatimuksesta. Se on raskas ratkaisu silloinkin jos sen itse kokee välttämättömäksi.

Ei tuossa ole muuta ratkaisua kuin ero, ei ole lapsillekaan hyvä elää tuolla tavalla käyttäytyvän isän kanssa.

Vierailija
25/72 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pärjäätkö kahden lapsen yh:na jos mies päättää olla osallistumatta kokonaan lasten elämään? Kannattaa miettiä. 

Aloittaja pärjää aivan varmasti yksinhuoltajana paremmin kuin tuollaisen miehen kanssa. Oli lapsia kaksi tai yksi. Minkälaisen mallin tuolla tavalla käyttäytyvä isä lapsillekin antaa, TÄTÄ kannattaa todella miettiä. Aloittajan mies on nyt paljastanut luonteestaan todella paljon, tässä on jo ihan tarpeeksi mutta ei tule myöskään jäämään tähän miehen tuollainen käytös. Kannattaa miettiä.

Vierailija
26/72 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla menisi täysin kunnioitus ja luottamus, enkä tietäisi miten tuosta voisi jatkaa enää parisuhteessa. Jos ollaan parisuhteessa, jossa harrastetaan sek siä, niin silloin se vastuukin kannetaan yhdessä. Kaikki ehkäisykeinot voivat pettää joskus, joten se on myös miehen asia. En voisi jatkaa tuossa parisuhteessa ihan oikeasti, joku olisi lopullisesti rikki. Keräisin tavarani ja laittaisin jo uuden kodin etsintään.

Vierailija
27/72 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on todennäköisesti shokissa ja reagoi siksi noin rajusti. Kannattaa kokeilla jutella uudestaan, kunhan hän on päässyt pahimmasta yli. Jos et halua aborttia tehdä niin ei sinulla ole mitään velvollisuutta siihen suostua. Kannattaa kuitenkin miettiä, oletko valmis kahden lapsen yksinhuoltajaksi – miehelläsi ei ole velvollisuutta jatkaa perhe-elämää jos hän ei toista lasta oikeasti halua. 

Vierailija
28/72 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko kyseessä olla alkujärkytys/shokki eikä mies kykene sen takia ajattelemaan nyt järkevästi (ja siksi syyttelee, puhuu abortista ym. mitä ei ehkä normaalissa mielentilassa ajattelisi ja sanoisi)?

Ei terveessä parisuhteessa shokkiakaan pureta kumppaniin noin. Oli purkauksen syynä mikä tahansa, niin siinä menisi kunnioitus ja luottamus.

Vierailija
29/72 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulisin raskaaksi, ja miesystäväni vaatisi aborttia niin se olisi suhteen loppu. Luottamus tukeen ja turvaan olisi välittömästi mennyt, jos alkaisi painostus.

Sitten miettisin itse miten selviytyisin.

Vierailija
30/72 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on todennäköisesti shokissa ja reagoi siksi noin rajusti. Kannattaa kokeilla jutella uudestaan, kunhan hän on päässyt pahimmasta yli. Jos et halua aborttia tehdä niin ei sinulla ole mitään velvollisuutta siihen suostua. Kannattaa kuitenkin miettiä, oletko valmis kahden lapsen yksinhuoltajaksi – miehelläsi ei ole velvollisuutta jatkaa perhe-elämää jos hän ei toista lasta oikeasti halua. 

Se perhe-elämä voi loppua siihenkin kun aloittajan mies päättää, että enhän mä tätä ensimmäistäkään lasta olisi halunnut. Olisi täysin mahdollista toimintaa tuollaiselta mieheltä.

Edelleen yksinhuoltajanakin on parempi kuin yrittää kasvattaa lasta tuollaisen miehen kanssa. Yksinhuoltajuus ei ole mikään mörkö jonka välttämiseksi pitäisi jatkaa vaikka aivan hirveän kumppanin kanssa josta on jo lapsellekin haittaa. Olen itse yksinhuoltajan lapsi ja minulla oli erittäin turvallinen ja tasapainoinen koti. Onnellisempaa lapsuutta en voisi kuvitella kuin se minkä äitini tarjosi minulle.

Vierailija
31/72 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei terveessä parisuhteessa shokkiakaan pureta kumppaniin noin. Oli purkauksen syynä mikä tahansa, niin siinä menisi kunnioitus ja luottamus.

Tämä on aivan totta. Joitakin asioita EI VAIN SANOTA vaikka olisi kuinka shokissa. Paremminkin on mies nyt paljastanut todellisen luontonsa.

Vierailija
32/72 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuohon tilanteeseen olette joutuneet?

Jos on sovittu ettei tule vielä lapsia niin miten voi käydä näin? Mikä ehkäisy ja onko sitä oikeesti käytetty?

Aina näitä huutelijoita riittää, että ehkäisy pettää tuplaehkäisystä huolimatta, mutta en usko sellaiseen. Joko kondomia ei olla käytetty koko aikaa tai pillereitä ei oo otettu.

Miksi miehen mielipidettä ei koskaan kunnioiteta?

Todennäköisesti ero teille tulee joka tapauksessa jossain vaiheessa, ennemmin tai myöhemmin.

Vierailija
33/72 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ensimmäinen lapsenne jokin supererityis-adhd-koliikkilapsi, joka on imenyt miehestä kaikki mehut? Sitten voisin ymmärtää miehen reaktion.

Vierailija
34/72 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on sovittu ettei tule vielä lapsia niin miten voi käydä näin? Mikä ehkäisy ja onko sitä oikeesti käytetty?

Aina näitä huutelijoita riittää, että ehkäisy pettää tuplaehkäisystä huolimatta, mutta en usko sellaiseen. Joko kondomia ei olla käytetty koko aikaa tai pillereitä ei oo otettu.

Todennäköisesti ero teille tulee joka tapauksessa jossain vaiheessa, ennemmin tai myöhemmin.

Sinä et aloittajaa tunne, joten pidä suusi kiinni. Olet selvästikin itse mies kun puhut kunnioituksesta tuollaisessa yhteydessä. Minkälaista kunnioitusta mies osoittaa kun yrittää pakottaa naisen aborttiin? Abortissa on aina erittäin rankasta ratkaisusta kyse, myös silloin kun se on oma päätös. Aborttiin painostaminen julmaa väkivaltaa.

Vierailija
35/72 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen on nyt vain hyväksyttävä että tulee toinen lapsi.

Vierailija
36/72 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen on nyt vain hyväksyttävä että tulee toinen lapsi.

+miehen kasvettava vastuulliseksi aikuiseksi.

Vierailija
37/72 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies käyttäytyy kuin ääliö sinua kohtaan ja käsittelee asiaa hyvin huonolla tavalla.

MUTTA... tämä ei tarkoita ettei myös miehen mielipidettä ja ajatuksia pidä kuunnella. Sinä päätät koska kannatkin lasta kehossasi mutta sinun pitää myös ymmärtää valintasi seuraukset. Miestä ei voi pakottaa hyväksymään toista lasta vaikka se kuinka kipeältä sinusta tuntuisikin. Päätös pitää lapsi voi johtaa siihen että olet jatkossa yksin kahden lapsen kanssa. Se ei ole reilua mutta niin se myös on.

Vapaus valita tuo siis myös mukanaan vastuun valinnan seurauksista.  

Vierailija
38/72 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä et aloittajaa tunne, joten pidä suusi kiinni. Olet selvästikin itse mies kun puhut kunnioituksesta tuollaisessa yhteydessä. Minkälaista kunnioitusta mies osoittaa kun yrittää pakottaa naisen aborttiin? Abortissa on aina erittäin rankasta ratkaisusta kyse, myös silloin kun se on oma päätös. Aborttiin painostaminen julmaa väkivaltaa.

Pakottamisesta ei ole kuin AP:n väite. Asiasta on voitu vaikka keskustella aivan noirmaalisti, mutta AP:n tarina on vaan nyt tällainen.

Vierailija
39/72 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on siis pannut sinut paksuksi ja nyt kiukuttelee, kun olet avannut haarasi?

Vierailija
40/72 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella itsekäs, p a s k a mies.

Ei tietenkään tuollaisessa tilanteessa aborttia?!

Kaikenlaisia ”miehiä” sitä maailmaan mahtuukin, tsemppiä AP vaan sulle….

Ai mies on itsekäs, kun ajattelee koko perheen hyvinvoinnin puolesta? AP tuntuu ajattelevan vain, "kun minusta olis niin kiva saada toinen lapsi".

Kyllä siellä miehelläkin tulisi olla lupa sanoa mielipiteensä lasten tekoon.

Toki voi sanoa mielipiteen, mutta se on eri kuin huutaa ja syytellä. Ymmärrätkö miten biologia toimii? Kun hedelmöittyminen on tapahtunut, niin miehen mielipiteellä ei ole enää painoarvoa. Raskaana oleva tuleva synnyttäjä päättää miten jatketaan.

Huutamisesta ja syyttelystä ei ole kuin ap:n puheet. Tiedän kyllä miten biologia toimii, mutta silti mielestäni molemmilla puolisoilla tulisi olla mahdollisuus sanoa mielipiteensä lapsiin. Niin niiden tekemiseen, kuin kasvattamiseenkin. Ei se synnyttäminen anna naiselle mitään erityisoikeuksia parisuhteessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan