Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras lääke ahdistus/masennus kohtaukseen?

Vierailija
30.06.2014 |

Mulla on siis vakava masennus ja aina muutaman kerran viikossa tulee semmosia kohtauksia joiden aikana itsemurha ajatukset kasvavat todella paljon (jos omistaisin aseen olisin varmaan ampunut itseni tämmösen aikana), ei tiedä miten päin olisi, syke nousee vähäsen, tekisi mieli repiä hiukset pois päästä kun niin kova henkinen kipu ja rintaan "sattuu" tai tulee semmonen ihme tunne kuin joku painaisi sitä.

Mulla on säännöllinen lääkitys mutta olen miettinyt olisiko jotain semmosta lääkettä jota voisi ottaa aina tarvittaessa ja auttaisi heti/mahdollisimman pian. Jos se lääke jotenkin rauhoittaisi tai tekisi onnellisemmaksi? :(

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee ihan mitä tahansa muuta, joka saa ajatukset hetkeksi pois ahdistavasta olosta. Itselläni sauna oli sellainen, joka vei ahdistuksen pois. Ja onko sulla Netflix? Kuulostaa tyhmältä, mutta siellä on niin paljon hyviä sarjoja, ettei kerkeä olla masentunut :)

Vierailija
22/74 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos suinkin jaksat lenkkeillä, tee se! Itselläni on auttanut uskomattoman hyvin. Aloita vaikka kuinka lyhyesti, kunhan saat itsesi ulos, niin ahdistus helpottuu :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseään niskasta kiinni ottaminen

Vierailija
24/74 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhoittavat lääkkeet? Mutta koukuttavat myös.

Kannattais kysellä lääkäriltä eikä täältä.

Vierailija
26/74 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opamox mutta vain pahimpiin tiloihin.

Kannustan sinua terapiaan hakemaan keinoja hallita mieltäsi. Jaksamista!

- selvinnyt

Vierailija
27/74 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin kirjoittaa vastaukseksi, että ajattele, että aivokemia se vain heittää, ja että oikeasti ei ole kysymys siitä että sinä olisit toivoton ihminen tai elämä kauheaa. Mutta sinulla taitaakin olla sen verran vakava tilanne ettei tällainen psyykkaus riitä.

Vierailija
28/74 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitan useasti kysyä sitä psykologilta tai lääkäriltä mutta useasti vain vähättelen ongelmiani muille ihmisille ja useasti he vain sanovat, että vaihdetaan lääkitystä, mutta ei suosittele mitään tarvittaessa otettavia lääkkeitä kuten rauhoittavia.

Ja lenkkeilen päivittäin, ohjelmat/elokuvat eivät auta. Koitan lukea tuon linkin mutta niin huono keskittyminen, että sit ku oon lukenut 5 minuuttia niin tajuan että olen koko ajan miettinyt kaikkea muuta. Niskasta kiinni ottaminen ei auta kun ei ole kyse mistään luonteen heikkoudesta. Kiitos niille jotka yrittävät auttaa!

Vierailija
29/74 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venlafaksiini, mutta jää koukkuun.

Vierailija
30/74 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venlafaxinia olen muistaakseni käyttänyt vuosia sitten. Eikös se ole juuri semmoinen lääke jota otetaan säännöllisesti? Haluaisin koittaa jotain semmoista, jota otetaan tarvitaessa. Eli lähinnä kokemuksia haluaisin kuulla, en tajunnut sanoa sitä heti.

-AP, 11 on myös AP

Vierailija
31/74 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

masennuksen aiheuttama ahdistus ja henkinen kipu on oikeasti hirveää. Hakeudu jollekin tosi huippulääkärille joka katsoo kokonaistilannettasi ja auttaa lääkityksen kuntoon.

Joskus ahdistuskohtaus voi koitua kuolemaksesi. Siksi sinulla on kiire hoitaa asia.

Lääkitys ja sen alettua tehota lääkityksen tueksi terapiamuodot. Apua on ja voit toipua.

Vierailija
32/74 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole lainkaan taipuvainen tissutteluun tai alkoholismiin, niin konjakki. Itse olen absolutisti, mutta kärsin välillä voimakkaasta ahdistuksesta (kohtauksia tulee n. kerran, pari kuukauden aikana) ja tuolloin minut rauhoittaa pari ruokalusikallista konjakkia. Olen jo parin vuosikymmenen ajan selvinnyt ahdistuskohtauksista pelkällä konjakilla ja joskus voi olla vuosienkin tauko ettei kohtauksia tule ollenkaan.

Vierailija
33/74 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeitä en kyllä suosittelisi, vaikka olen itse ollut samanlaisessa tilassa.

n. vuosi sitten makasin sängyssä sikiöasennossa n.6 tuntia putkeen, itkin koko sen ajan, syke n.1.5x normaalista, hengitystiheys n.2x normaalista. Ihan sairasta. Ja kaikki tuo todella pienestä asiasta laukesi. Jälkikäteen ajatellen aika huvittavaa.

Olen huomannut että haliminen on todella tehokas keino ahdistuksen ja masennuksen poistoon. Yksinkertainen temppu, mutta toimii. Voit vaikka halia isoa pehmolelua aina kun vähänkin ahdistaa. Jos ei pehmolelua ole, voit taitella sen esim peitosta.

Sitten on vielä se oman mielen käsittely. Pitää löytää syyt ja käsitellä niitä.

Kannattaa tosiaan hommata oma itsensä kuntoon mahdollisimman pian. Oma sydämeni oli ehtinyt kärsiä jo pitkään masennuksesta (yli 10 vuotta), enkä usko eläväni täysimittaista elämää enää koskaan, koska sydänlihas on yksinkertaisesti palanut loppuun vastaavanlaisissa kohtauksissa.

Vierailija
34/74 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo alkoholia lainkaan enkä aio aloittaa, ei ole mielenkiintoa ja pelkään että se pahentaisi masennusta.

Itse olen kärsinyt masennuksesta n. 9 vuotta (näitä kohtauksia ollut vain parin vuoden ajan.). Koitin itsemurhaa 16 vuotiaana, olen nyt 23 eikä asiat ole meneet parempaan suuntaan. Olen käynyt psykologilla vuosia ja erilaisissa kuntoutus jutuissa kuten ryhmä terapiassa.

Vierailija
35/74 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna ahdistaa! Hyväksy se tunne! Itse aikoinaan pahoissa ahdistuskohtauksisssa auttoi mielikuva, että istuin ahdistuksen kanssa iltanuotiolla ja kuvittelin ahdistuksen kammottaviksi olennoksi jota tuskin uskalsi katsoa. Tarpeeksi kun siinä tuleen tuijotti ja vähitellen uskalsi sitä ahdistusta myös katsoa, ahdistus alkoi sulaa. Siinä mielikuvassa lakkasin taistelemasta ahdistusta vastaan ja vähitellen se suli pois.

Vierailija
36/74 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opamox. Ja tieto siitä, että se kulkee mulla AINA pillerirasiassa mukana. En ole siihen kovinkaan montaa kertaa joutunut turvautumaan, koska monesti se on riittänyt, että mulla on sitä mukana.

Vierailija
37/74 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jos oot vielä linjoilla! Olen itse saanut avun äkillisiin ahdistuskohtauksiin ottamalla puolikkaan Opamox-tabletin. Siis se sama oksatsepaami, mitä tässä ketjussa useampi henkilö on ehdottanut.

Opamox auttaa tarpeeksi nopeasti. Tabletin voi pitää aina mukana 'varan vuoksi'.  Mutta napataan vasta tosi tarpeeseen. Käytin Opaa ehkä vuoden verran. Sitten olin saanut itseni kasaan ja elämäni sen verran  rauhoittumaan, että pärjäsin ilmankin.  

Vierailija
38/74 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 19:14"]

Rukoile

[/quote]

jep, mulla auttaa.

Vierailija
39/74 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otin koiran 6 vuotta sitten, kun oli kurja, masentunut ja yksinäinen olo.
Nyt sitten kuuden vuoden jälkeen on entistäkin masentuneempi olo, kun en pääse enää mihinkään, koska olen nyt koirani "vanki". PAKKO viedä sitä ulos, vaikka ei ollenkan jaksaisi.
Masennan koiranikin omalla masennuksella, ja sitten masennun vielä enemmän siitä kun olen masentanut koirani :(
Olen lihonut 10 kiloa tässä kuudessa vuodessa. Aika nurinkurista vai mitä. Luulisi että laihtuu kun vie koiraa lenkille kaksi kertaa päivässä ja kolmannen kerran ihan lyhyt pisulenkki.
Mutta ei, minä olen lihonut, koska olen entistäkin masentuneempi ja tunnen itseni vangiksi koirani takia. Ei kiinnosta enää mikään, kun on nämä pakkoulkoilut.
En kyllä suosittele koiraa kovin masentuneelle ihmiselle.
Ja ärsyttävintä mitä tiedän, on se kun ihmiset käskee OTTAMAAN VAAN ITSEÄÄN NISKASTA KIINNI ! Miten se onnistuu kun mikään ei kiinnosta ja ei jaksa mitään? Kysyn vaan.
Minä en mielestäni elä elämääni, vaan pelkästään suoritan sitä päivästä toiseen , odottaen koko aika että koska elämäni alkaa.
Voi kuinka hyvin ymmärrän toisia ihmisiä jotka taistelevat asennuksensa kanssa.
Koettakaa jaksaa. Ehkä kaikki vielä muuttuu paremmaksi. Minua "ilahduttaa" ainoastaan television hauskat puolen tunnin sarjat. Saan niistä jopa naurun tulemaan minusta :-)

Vierailija
40/74 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua auttaa akuuttikohtauksissa Diapam ja Xanorx otan jompaa kumpaa, tarvittaessa, pohjalääkityksenä SNRI lääke. Millaisessa terapiassa käyt? Voimia!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä