Paras lääke ahdistus/masennus kohtaukseen?
Mulla on siis vakava masennus ja aina muutaman kerran viikossa tulee semmosia kohtauksia joiden aikana itsemurha ajatukset kasvavat todella paljon (jos omistaisin aseen olisin varmaan ampunut itseni tämmösen aikana), ei tiedä miten päin olisi, syke nousee vähäsen, tekisi mieli repiä hiukset pois päästä kun niin kova henkinen kipu ja rintaan "sattuu" tai tulee semmonen ihme tunne kuin joku painaisi sitä.
Mulla on säännöllinen lääkitys mutta olen miettinyt olisiko jotain semmosta lääkettä jota voisi ottaa aina tarvittaessa ja auttaisi heti/mahdollisimman pian. Jos se lääke jotenkin rauhoittaisi tai tekisi onnellisemmaksi? :(
Kommentit (74)
Adhd naisilla aiheuttaa ahdistusta. Mulla voi jokin asia viedä mielen niin pois tolaltaan, että tuntuu kuin kaikki suistuisi pois raiteiltaan. Olen liian spontaani puhumaan kaikkea ja samalla niin herkkä, että tunnen välillä järjetöntä häpeäntunnetta. Ajaudun ihmissuhteisiin vaikeiden ihmisten kanssa. Siedän tilanteita kunnes itseä sattuu. Tänään oli huono päivä. Mulla sellainen järjetön uupumus iskee noin kerran kuukaudessa. Se ei ole masennusta vaan syvää ahdistusta.
Itselläni on ollut paniikkikohtaus mutta en otta tarvittavia lääkkeitä olenkaan itse vaan huudan ja joskus käyn toisten kimppuun
Ataraxia ei kai ole vielä mainittu, mulle määrättiin sitä joskus nuorena ahdistukseen.
Opamox täälläkin. Ei vaan enää meinaa tehota. Vakava masennus ja ahdistuneisuushäiriö päällä. Ei tämä liikunnalla eikä psyykkaamalla lähde. Jotka niin väittää, eivät ymmärrä taudin luonnetta. Ulkona kävely helpottaa hetkeksi mutta vain hetkeksi. Syy on aivokemioissa jotka ovat sekaisin. Itselläni koko ajan polttelee rintaa, ahdistaa, voimat pois jne. Tähän ei myöskään joogat auta. Olen harrastanut sitäkin.
Kannabis vaan pahentaa sairautta. Kokeilinpa senkin juuri. Olen toki ennenkin poltellut mutta enää ei pysty savuakaan.
Ssri-lääkitys, opamox, alkoholi, liikunta, psykoterapia. Ovat auttaneet minua. Psykoterapiassa on nyt käynyt yli vuoden aivan ihanalla terapeutilla ja voin paljon paremmin kuin terapiaa aloittaessani.
Kohtalotoveri täälläkin,
Opamox auttaa minua.
Minulla on säännöllinen ssri lääkitys, ja kaapissa opamoxeja pahojen ahdistuskohtausten varalta. En ole jäänyt koukkuun, otan puolikkaan silloin tällöin kun ahdistus iskee. Joskus voi mennä viikkoja niin että ei tarvitse ottaa yhtään.
Kiitos hyvien lääkkeiden, elän täysin normaalia elämää, käyn töissä ja hoidan lapsiani. Koen, että sairauteni on lääkkeiden avulla hienosti hoidossa, eikä enää haittaa normaalia elämääni.
Pyydä rohkeasti rauhoittavia ahdistuksen hoitoon, mutta noudata lääkärin antamia annostusohjeita.
Kaikkea hyvää elämääsi, Ap. <3
Minulla on Opamox rauhoittamaan ja Tenox takaamaan unet. Taustalla siis vakava masennus ja paniikkihäiriö. Toki nuo koukuttavat, mutta sen kanssakin elää paremmin kuin ahdistavien ajatusten. Masennuslääkkeenä toiminut parhaiten Sertralin, ei syötätä ja turvota. Käyn myös viikoittain terapiassa. Voimia ❤ !
Moi, oli ihan pakko tähän väliin vastata että Ketipinor lääke on aivan täyttä paskaa! Sitä ei pimeestikkään kukaan ottaisi edes ilmaiseksi.
Kokemuksesta: ekat pari kertaa oli ihan ok ja auttoi ahdistukseen hieman. Mutta sitten huomasin! Väsyttää parintunnin päästä iha helvetisti. Pelkkää väsyä ja paskaa! Nukun puolikkaalla 25 mg koko päivän tolla.
Vetäkää weediä tai kysykää ankeuttajilta (PSYKOlogeiltanne mikä olisi parempi.)
Kiitän ja kuittaan.
Vierailija kirjoitti:
Neuroleptilääkitys on paras hoitomuoto masennukseen ja ahdistukseen. Suosittelen ehdottomasti!
lääketrolli. pois täältä!
Mä tiedän mitä on masennus ahdistus ja pelkotilat ja mulla menee lääke sepramin 20milligrammaa mut tuntuu siltä ettei oikein enään auta mutta tiedän ja oon saanut kokea kun jeesus koskettaa ja parantaa Jeesus voi parantaa olkaa kaikki siunattuja Jeesuksen nimessä jeesus ilmesty ja auta masentuneita ihmisiä ja muutenkin meitä kaikkia aamen
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 19:36"]
Opamox mutta vain pahimpiin tiloihin.
Kannustan sinua terapiaan hakemaan keinoja hallita mieltäsi. Jaksamista!
- selvinnyt
[/quote] opamox alkaa vaikuttaa hitaasti, eikä nopeasti.
Xanor on lääke joka poistaa ahdistuneisuutta, jännitystä ja on puhuttu auttavan masennukseen (kohottaa mielialaa) ja vaikuttaa noin 5-15 min lääkkeen ottamisen jälkeen. Mutta tosin Xanor aiheuttaa riippuvuttaa mutta tämä on yksilökohtaista.