Perheet joilla aina isovanhemmat mukana reissuilla
Eivätkö pärjää omien lastensa kanssa? Välillä säälittää isovanhemmat kun kaikki lomat menee taaperoita hoitaessa.
Kommentit (26)
Olen ollut muutaman kerran vanhempieni kanssa matkoilla, ja enemmän heistä oli riesaa kuin lapsista.
Meillä oli joskus lasten ollessa pieniä yhteisiä reissuja isovanhempien kanssa. Ei oltu riippuvaisia heistä eikä he meistä. Lapset meni siinä mukana ihan kuten normiarjessa.
Meillä ainakin ihan vapaaehtoisesti ovat mukana. Eikä heillä ole mitään velvollisuutta hoitaa lapsia. Mutta usein ovat mielellään jonkin aikaa lasten kanssa.
Läheisriippuvaisuus varmaan syynä.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Kyllä on typerää viettää aikaa oman perheensä kanssa.
Itselläni ei tosiaankaan aina ole isovanhemmat mukana reissussa, mutta mielellämme myös toisinaan matkustamme heidän kanssa.
Meillä on kivaa yhdessä, joten miksipä ei tehtäisi myös yhteisiä matkoja. Miksi pitäisi hävetä hyviä välejä.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni ei tosiaankaan aina ole isovanhemmat mukana reissussa, mutta mielellämme myös toisinaan matkustamme heidän kanssa.
Meillä on kivaa yhdessä, joten miksipä ei tehtäisi myös yhteisiä matkoja. Miksi pitäisi hävetä hyviä välejä.
Eikä tarvitse hävetä myöskään sitä, että kaipaa apua lasten kanssa. Pikkulapsiaika voi olla tosi rankkaa, kun usein pitäisi olla silmät selässäkin. Kun on enemmän aikuisia paikalla, on paljon leppoisampi meininki.
Vierailija kirjoitti:
Riippuvaisuus😂😂
Vierailija kirjoitti:
Onko tää nyt joku kateusjuttu?
On. Moni on niin tunnevammaisessa perheessä kasvanut, että vanhempia ei omien lastensa ja lastenlastensa elämä kiinnosta yhtään. Kateellisina katsotaan normaaleja perheitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kivaa yhdessä, joten miksipä ei tehtäisi myös yhteisiä matkoja. Miksi pitäisi hävetä hyviä välejä.Eikä tarvitse hävetä myöskään sitä, että kaipaa apua lasten kanssa. Pikkulapsiaika voi olla tosi rankkaa, kun usein pitäisi olla silmät selässäkin. Kun on enemmän aikuisia paikalla, on paljon leppoisampi meininki.
Juuri näin. Olin itse leskiäiti ja todella onnekas, että en jäänyt yksin. Ja nyt niin minä kuin aikuinen lapseni haluamme myös auttaa isovanhempia heidän tarvitsemassaan avussa.
Ihanaahan se varmasti on. Meillä on yksi isovanhempi kuollut, toinen huonossa kunnossa, kolmas omaishoitaja ja neljäs hoidettava, joten tekemättä jäävät kolmen sukupolven reissut. Jospa saisin mummon osassa vielä joskus aikanaan osallistua tuollaiselle retkelle.
Jos hoitavat lastenlapsia niin ok.
Mitä ajattelette siitä, että lasten äiti ja (äidin puolen) isovanhemmat makaavat rannalla ja lasten isä hoitaa lapsia hotellissa?
Vierailija kirjoitti:
Jos hoitavat lastenlapsia niin ok.
Mitä ajattelette siitä, että lasten äiti ja (äidin puolen) isovanhemmat makaavat rannalla ja lasten isä hoitaa lapsia hotellissa?
Vähän on vaikea ottaa kantaa siihen, miten joku mulle ihan tuntematon perhe minkin asian järjestää.
Joskus se voi olla niin päin, että ne isovanhemmat ei muuten uskaltautuisi reissuun ollenkaan, jos eivät ole sellaiseen tottuneet ja kielitaitokin ruosteessa. Ainakin mun yhden kaverin perheessä se on ihan win-win, ei sen vanhemmat keskenään lähtisi minnekään ja toisaalta ykkäävät hoitaa lapsenlapsia.
Jotkut reissaa vanhempiensa kanssa jo ennen lapsia, miksi sitä käytäntöä pitäisi muuttaa kun lapset tulee. Tuskin ketään on mihinkään pakotettu, toiset vaan ihan tykkää viettää aikaa suvun kesken.
Vierailija kirjoitti:
Joskus se voi olla niin päin, että ne isovanhemmat ei muuten uskaltautuisi reissuun ollenkaan, jos eivät ole sellaiseen tottuneet ja kielitaitokin ruosteessa. Ainakin mun yhden kaverin perheessä se on ihan win-win, ei sen vanhemmat keskenään lähtisi minnekään ja toisaalta ykkäävät hoitaa lapsenlapsia.
Joo siis tää on ihan ihme käsitys, että lastenhoito olis aina jotain pakkopullaa. Mä oon 44-vuotias ja ihan selkeästi siinä iässä, että biologia oikein vaatisi pikkulapsia hoidettavaksi. No, kun olen sen verran vanhana (31-vuotiaana) aloittanut lastenteon, niin niitä ei tietenkään ole. En enää jaksaisi pikkulapsielämää kotona, mutta olisipa kiva kaita pikkuisia muutoin.
Ajatteletko, että nuo isovanhemmat eivät pysty itse sanomaan, että eivät halua lähteä noille lomamatkoille?