Mikä on jännittävin/pelottavin ohjelma, minkä muistat lapsuudestasi?
Itselläni oli ohjelma nimeltään "Pelottaako?"
Siinä ne nuoret istuivat nuotion ääressä ja kertoivat kauhutarinoita.
Pelottava oli, mutta silti piti aina katsoa. ;-)
Ihme, ettei mitään traumoja oo jääny. :-O
Kommentit (149)
Suomalainen "Soittorasia"(en oo varma nimestä).Oli ihan hurjan pelottava.Olivat siellä mökillä.....ja jotain.En muista kunnolla.Muistaako joku muu?Ja jonkun jo mainitsema Hiidenvirta ja kelluvat nuket.Hui!!!!
"What ever happened to Baby Jane?", elokuva, jonka katsoimme serkkupojan kanssa jotain kymmenvuotiaana 70-luvulla, kun vanhempani olivat käyneet nukkumaan. Me maalaislapset aloimme vain katsella telkkaria miettimättä, mitä sieltä tulee. Aivan kamala trilleri. Molemmat pelkäsimme liikaa lopettaaksemme tai mennäksemme nukkumaan. Tuijotimme hiiren hiljaa, ehkä emme uskaltaneet kumpikaan tunnustaa, että pelottaa.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 20:16"]
Mulla on tosi hämärät muistikuvat jostakin TV-sarjasta/kotimaisesta elokuvasta, mutta yritän kuvailla kaiken, minkä muistan. Siinä oli taidemaalari, joka maalasi kuvaa mustapukuisesta naisesta (taiteilijan ex-naisystävä tms.) Yöllä maalari näki painajaista, jossa maalauksen nainen nauroi kamalaa naurua kaivon pohjalta. Jossakin vaiheessa taidemaalari suutuspäissään viilsi maalauksensa puukolla. Siinä ohjelmassa oli tosi pelottava tunnelma ja ainakin silloin ihan pienenä naperona pelkäsin valtavasti. Hitsi kun en muista, että mikä se oli.
[/quote]
oliko tuo maalari melasniemi ja oliko siinä myös johanna raunio?
Mullakin Galaktika, ja myöhemmin V. Toy Story nyt on aika uusi elokuva :)
Vierailija kirjoitti:
Jouko Turkan 7 veljestä oli lapsena melkoisen ahdistava kokemus... ensimmäinen kohtaus, jossa miehet parkuvat kovaa oikein joukolla oli jo liikaa.
On se vieläkin ahdistava. Ei kaiketi muun sisällön takia, mutta yli 90% kuvattu erikoislähikuvin. Jos katsot tuttusi naamaa 10 sekuntia oikeassa elämässä niin ahdistut varmasti, tässä "tuntamattomien naamaa" joutui katsomaan koko ajan. Ja sen lisäksi sisältö oli paljon sitä räkimistä, mölinää ja huutamista. Milloin sellaista saattaa katsoa hetkeäkään tosielämässä, edes kaukaa??
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 20:16"]Mulla on tosi hämärät muistikuvat jostakin TV-sarjasta/kotimaisesta elokuvasta, mutta yritän kuvailla kaiken, minkä muistan. Siinä oli taidemaalari, joka maalasi kuvaa mustapukuisesta naisesta (taiteilijan ex-naisystävä tms.) Yöllä maalari näki painajaista, jossa maalauksen nainen nauroi kamalaa naurua kaivon pohjalta. Jossakin vaiheessa taidemaalari suutuspäissään viilsi maalauksensa puukolla. Siinä ohjelmassa oli tosi pelottava tunnelma ja ainakin silloin ihan pienenä naperona pelkäsin valtavasti. Hitsi kun en muista, että mikä se oli.
Mä muistan ton. Se maalauksen mallina oli Annaleena Härkönen ja sit sen taiteilijan tyttöystävänä Johanna ( apua en muista sukunimee, mutta se vaalea Miss Suomi) Oli pelottava sarja kyllä!
Toinen pelottava kotimainen oli Merkitty. Kaikki jaksot löytyy tuubista. Harmi, ettei semmosii tehdä enää. Ja ton taiteilijasarjankin vois uusia.
Jukka Tilsan sarjakuvassa oli joskus henkilö nimeltä Anna-Liisa Zärkönen. Se meni jonnekin tuolin taakse piiloon kun levyttivät ja pieraisi sieltä levylle. Ei keretty ottaa uudelleen, kun levyn tuottaja oli tulossa.
Sitten sitä levyä kuunneltiin, ja kuului : "PPPRRRRRR" ... "Minä tunnustan se oli Pie ... " ehti pierevä sanoa, kunnes toinen äänittäjä tukki sen suun. "Niin juuri, pieni trumpettisoolo." hän sanoi, ja levyn tuottaja oli kovin tyytyväinen ;)
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 20:16"]
Mulla on tosi hämärät muistikuvat jostakin TV-sarjasta/kotimaisesta elokuvasta, mutta yritän kuvailla kaiken, minkä muistan. Siinä oli taidemaalari, joka maalasi kuvaa mustapukuisesta naisesta (taiteilijan ex-naisystävä tms.) Yöllä maalari näki painajaista, jossa maalauksen nainen nauroi kamalaa naurua kaivon pohjalta. Jossakin vaiheessa taidemaalari suutuspäissään viilsi maalauksensa puukolla. Siinä ohjelmassa oli tosi pelottava tunnelma ja ainakin silloin ihan pienenä naperona pelkäsin valtavasti. Hitsi kun en muista, että mikä se oli.
oliko tuo maalari melasniemi ja oliko siinä myös johanna raunio?
Johanna Raunio oli vuoden 1974 Miss Suomi, joka koetetaan väen vängällä lisätä ties mihin eri tuotantoihin. Esim.JR:stä kertovat wikipedian sivut eivät kerro elokuvistaan tai tv - töistään. Jossain kai esiintyi, mutta missä?!? Kiinnostavaa olisi jotakin valaistusta saada!?!
Therese Raquin. Sarja tuli joskus 80-luvun alussa kun olin 5-6 v...