Mikä on jännittävin/pelottavin ohjelma, minkä muistat lapsuudestasi?
Itselläni oli ohjelma nimeltään "Pelottaako?"
Siinä ne nuoret istuivat nuotion ääressä ja kertoivat kauhutarinoita.
Pelottava oli, mutta silti piti aina katsoa. ;-)
Ihme, ettei mitään traumoja oo jääny. :-O
Kommentit (149)
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 21:06"]Mullakin Galaktika, ja myöhemmin V. Toy Story nyt on aika uusi elokuva :)
[/quote]
Toy Story on melkein 20 vuotta vanha leffa, 1995 valmistunut. Kyllä sitä pelänneetkin on jo aikuisiksi kasvaneet. :)
Poliisi-tv oli pelottava. Joskus näyttivät siinä tuntematonta, palanutta ruumista.
Painajainen oli se ohjelma jossa Eero Melasniemi oli taiteilija joka menetti muistinsa ja näki niitä välähdyksiä ja kaivossa oli se ruumis. Se oli kanssa aika pelottava!
Kuolema savolaiseen tapaan. Ne punaiset saappaat.. Hrr..
Kaikenlaista sitä onkin saanut katsoa. Oiskohan nuo kaks sarjaa vielä yhtä kammottavia.
Mikähän on sellainen ohjelma missä sellainen nainen (noita?) pitää tyttöä ja poikaa vankina jossain mökissä. Syöttää niille lapsille sellaisia suklaakonvehteja joiden sisällä on sellaisia kauniita sormuksia. Niitä suklaita kun lapset söi niin pikkuhiljaa alkoivat menettää muistinsa.
Joskus leffan alussa ruutu oli pimeänä, sitten tuli se kauhea musiikki ja iso u-kirjain kääntyi näkyville. Se oli pelottava. United jotain vissiin
Candyman- leffa ja Äärirajoilla.
Suklaita joissa sormuksia on elokuvasta Lumikuningatar.
Triffidien kapina. Kaikkea sitä pitikin mennä katsomaan!
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 21:01"]
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 20:16"]
Mulla on tosi hämärät muistikuvat jostakin TV-sarjasta/kotimaisesta elokuvasta, mutta yritän kuvailla kaiken, minkä muistan. Siinä oli taidemaalari, joka maalasi kuvaa mustapukuisesta naisesta (taiteilijan ex-naisystävä tms.) Yöllä maalari näki painajaista, jossa maalauksen nainen nauroi kamalaa naurua kaivon pohjalta. Jossakin vaiheessa taidemaalari suutuspäissään viilsi maalauksensa puukolla. Siinä ohjelmassa oli tosi pelottava tunnelma ja ainakin silloin ihan pienenä naperona pelkäsin valtavasti. Hitsi kun en muista, että mikä se oli.
[/quote]
oliko tuo maalari melasniemi ja oliko siinä myös johanna raunio?
[/quote]
Kiitti sulle valtavasti! Pistin vaan googleen hauksi Melasniemi Johanna Raunio ja sitten pienellä lisägooglettelulla se löytyi!
Ei nuo yksityiskohdat menneet ihan niin kuin muistelin, mutta tunnelma oli juuri niin karmea, kuin muistin. Oon ollut 5-vuotias, kun tuo on joskus -94 näytetty uusintana ja vanhempien kanssa katsoin tuon. En kyllä käsitä, miten minun on annettu katsoa. Aivan liian pelottava lapselle. Kiitos tosi paljon vinkeistä! Vuosia oon miettinyt, että mikä ohjelma se oli ja nyt selvisi. :)
Minulle on piirtynyt selkeästi verkkokalvoille kuva yhdestä 90-luvulla esitetystä Kotikatu jaksosta, missä Raine Aarnio jotenkin sekosi ja maalasi asunnossaan isoa taulua ja taustalla soi täysillä "merisairaat kasvot". En osaa vieläkään sanoa mikä siinä varsinaisesti pelotti, mutta vieläkin tulee kylmiä väreitä. :D
Poliisi-tv ja Rescue 911. Fiktiivisiä pelottavia ohjelmia mun ei annettu pikkulapsena katsoa, mutta noita todellisuuteen perustuvia jostain syystä kyllä.
Joskus 70/80-luvun vaihteessa tuli sellainen sarja kuin Peikkojen vallassa. Oli ruotsalainen, todella pelottava sarja jossa oli jotakin naapuririitaa ja talon isäntä manasi (muistaakseni) peikkoja toisen naapurin riesaksi. Ne olivat todella ilkeitä ja loppujen lopuksi tuhosivat sen alkuperäisen isännänkin. Muistan kun en enää maalla mummolassa uskaltanut mennä enää heinälatoonkaan kun siinä sarjassa ne riehuivat mm. heinäladossa.
The joulukalenteri, sit oli se joku pelle lastenohjelma mis oli joku vinkuva kävelykeppi tms? O.O poliisi tv myös pelotti lapsena!
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 21:59"]
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 21:01"]
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 20:16"]
Mulla on tosi hämärät muistikuvat jostakin TV-sarjasta/kotimaisesta elokuvasta, mutta yritän kuvailla kaiken, minkä muistan. Siinä oli taidemaalari, joka maalasi kuvaa mustapukuisesta naisesta (taiteilijan ex-naisystävä tms.) Yöllä maalari näki painajaista, jossa maalauksen nainen nauroi kamalaa naurua kaivon pohjalta. Jossakin vaiheessa taidemaalari suutuspäissään viilsi maalauksensa puukolla. Siinä ohjelmassa oli tosi pelottava tunnelma ja ainakin silloin ihan pienenä naperona pelkäsin valtavasti. Hitsi kun en muista, että mikä se oli.
[/quote]
oliko tuo maalari melasniemi ja oliko siinä myös johanna raunio?
[/quote]
Kiitti sulle valtavasti! Pistin vaan googleen hauksi Melasniemi Johanna Raunio ja sitten pienellä lisägooglettelulla se löytyi!
Ei nuo yksityiskohdat menneet ihan niin kuin muistelin, mutta tunnelma oli juuri niin karmea, kuin muistin. Oon ollut 5-vuotias, kun tuo on joskus -94 näytetty uusintana ja vanhempien kanssa katsoin tuon. En kyllä käsitä, miten minun on annettu katsoa. Aivan liian pelottava lapselle. Kiitos tosi paljon vinkeistä! Vuosia oon miettinyt, että mikä ohjelma se oli ja nyt selvisi. :)
[/quote]
http://www.imdb.com/title/tt0381790/?ref_=fn_al_tt_4
Pelottaako? ja Äärirajoilla. Pakko oli katsoa vaikka kuinka pelotti :D Olin n. 10-vuotta molemmin puolin kun sarjoja katsellut.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 22:11"]The joulukalenteri, sit oli se joku pelle lastenohjelma mis oli joku vinkuva kävelykeppi tms? O.O poliisi tv myös pelotti lapsena!
[/quote]
Pelle Hermanni! Pelkäsin sitä keppiä aivan kamalasti...
Minäkin pelkäsin Pelle Hermannia hullun lailla, tunnusmusiikin alkaessa ryömin sohvan taakse piiloon.
Ulkomaisista sarjoista sellainen kuin Avaruuden pirut. Tuli 80-luvulla joskus alkuilta-aikaan (?) ja veljen kanssa sitä katsottiin.
Maissilapsia ja Lemmikkien hautausmaata en tainnut koskaan edes katsoa, pelkkä elokuvan kuvaus oli jo tarpeeksi pelottava. Mutta ne siis olivat mun lapsuuden "kauhuelokuvat".
Kotimaista jännitystä / kauhua en oikein muista, mitä nyt Kuutamosonaatti oli melko ahdistava kun sen teini-ikäisenä näin.
Nainen -73