Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laiskat äidit ja leikkikehät

Vierailija
30.06.2014 |

Mitä ihmettä että lapsi laitetaan häkkiin leikkimään ja nykymammat samaan aikaan tappaa aikaa aa veellä! Sapettaa koko leikkikehät! Ajatuski jo kornii. Vai puolustaako joku tätä lapsivankilaa?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ulkoistettu lastenhoito muumeille. Vaikka kylläkin piippua polttava muumipappa tuo huonoa esimerkkiä.

Vierailija
2/26 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 18:50"]

Mulla on neljä lasta, jotka syntyi seitsemän vuoden sisään. Yksikään ei ollu leikkikehässä eikä sidottu minnekään kiinni, telkkaa joskus katsoivat, mutta ei ollut kuin muutama vhs-filmi, joten ei niitä kauan kiinnostanu. Yhdellekään ei sattunu mitään vakavaa, eivät pudonneet tms. ja silti sain siivottua, pyykättyä, laitettua ruokaa ym kotihommat tehtyä. Minä kasvatin samalla heitä, mitä ei saa tehdä. Nykyäideille kaikki on niin kamalan vaikeaa, jopa lasten hoito!!

[/quote]

Rakas ihminen. Vaikka sinä oletkin hiihtänyt talvet ja kesät ylämäkeen mennessäsi ja tullessasi koulusta, ei kaikkien muiden tarvitse tehdä niin. Jos yksi asia helpottaa vilkkaan lapsen kanssa elämää, oli se sitten leikkikehä, kantoreppu, kantoliina tai sitteri, niin sitä saa käyttää. 

Ei minun elämäni ole ollut vaikea, vaikka laitoinkin päivällä juuri kävelemään oppinen 9kk vanhan kuopuksen leikkikehään ruoanlaiton ja imuroinnin ajaksi, päin vastoin, se helpotti elämää. 

Katsos, arvon kanssaihminen, me olemme erilaisia. Minä olen käyttänyt sittereitä ja leikkikehiä, jopa koliikkikeinuakin lapsieni paikoilla pitämiseen että saisi välillä hengähtää. 

t:kuuden lapsen äiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 18:50"]

Mulla on neljä lasta, jotka syntyi seitsemän vuoden sisään. Yksikään ei ollu leikkikehässä eikä sidottu minnekään kiinni, telkkaa joskus katsoivat, mutta ei ollut kuin muutama vhs-filmi, joten ei niitä kauan kiinnostanu. Yhdellekään ei sattunu mitään vakavaa, eivät pudonneet tms. ja silti sain siivottua, pyykättyä, laitettua ruokaa ym kotihommat tehtyä. Minä kasvatin samalla heitä, mitä ei saa tehdä. Nykyäideille kaikki on niin kamalan vaikeaa, jopa lasten hoito!!

[/quote]

Etkö sinä ole enää äiti? Kun olethan sinäkin äiti edelleen, vaikka lapsesi olisivat isoja ja näin ollen sinäkin olet nykyäiti, eli sinullekin kaikki on vaikeaa.

Kun minä olin pieni, laittoi äitini minut kanalaan tai karitsapilttuuseen etten olisi juossut pitkin navettaa. Oliko hänkin avuton kasvattaja?

Vierailija
4/26 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minä kaksosten äitinä kyllä puolustan leikkikehää aivan mainiona välineenä siihen tarkoitukseen, että voi esim. äiti käydä vessassa, tehdä ruokaa tms. lyhytkestoista toimintaa ilman että pitää jakautua kahtia siinä sivussa. Leikkikehä on aivan mainio keksintö tietynikäisiä lapsia silmällä pitäen.

Vierailija
5/26 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, olin laiska. Saat heittää ekan kiven.

Onneksi lapsi siitä huolimatta on liikunnallinen ja hoikkanen teini nyt.

Vierailija
6/26 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 16:31"]

Syö pääs. Mun lapsi on leikkikehässä päivittäin. On niin vilkas vajaa 1v, että ei tulis ruuan laitosta mitään. Oppi nimittäin kävelemään tuen kanssa (pieni kärry) ja nousemaan sitä vasten itse pystyyn. Silmät pitää olla tuon kanssa selässäkin. Osaa avata meidän tv hyllyn laatikot ja kiipeää niihin heti kun silmä välttää. Kerran on jo lähes kaatanut koko hyllyn. Yrittää itse myös sohvalle, mutta ei vielä pääse. Olohuoneessa on kivilattia, halkaisee päänsä jos tipahtaa yrittäessään.

Ei se siitä leikkikehästä kärsi. Siitä se voi kärsiä paljon enemmän jos jätän laittamatta sinne.

[/quote]

Mun mielestä leikkikehä on ihan ok. Ei siinä mitään.

MUTTA: Poratkaa se hylly seinään kiinni! Toi on turvallisuusriski, vaikka vahtisittekin herpaantumatta! Ihan perusjuttuja lapsiperheessä...

Vierailija
7/26 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on mummolassa leikkikehä. Äitini ei edes kysy, saako lapsen laittaa sinne. Jos lapsi on yökylässä, viettää hän ison osan ajasta siellä leikkiksessä "omassa pesässään". Helppoa kaikille.

Vierailija
8/26 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 19:47"][quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 18:37"]

No, vanhemmilla on erilaisia tapoja päästä helpommalla, toiset laittaa lapset tv.n tai tabletin ääreen, toiset leikkikehään...?

[/quote]

Miksi halutaan 'päästä helpolla' oman jälkikasvun suhteen? Täytetään maa räkänokilla ja sitten vitut välitetään niistä, ei vahingossakaan haluta nähdä vaivaa!! VITTU ETTÄ OTTAA PÄÄHÄN!!!!!!!!!!!!!!!

[/quote]

Sinä olet tainnut olla syvällä leikkikehässä silloin kun asiallista kielenkäyttöä opetettiin.

Vierailija
9/26 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jos tekee ruokaa tai jotain kotitöitä. Mut ei tietenkään pitkiä aikoja. Jos kamalan vilkas lapsi.

Vierailija
10/26 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ruoki trollia

Vierailija
11/26 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on trolli?

Vierailija
12/26 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pennut häkkiin ja someen

Vierailija
13/26 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö pääs. Mun lapsi on leikkikehässä päivittäin. On niin vilkas vajaa 1v, että ei tulis ruuan laitosta mitään. Oppi nimittäin kävelemään tuen kanssa (pieni kärry) ja nousemaan sitä vasten itse pystyyn. Silmät pitää olla tuon kanssa selässäkin. Osaa avata meidän tv hyllyn laatikot ja kiipeää niihin heti kun silmä välttää. Kerran on jo lähes kaatanut koko hyllyn. Yrittää itse myös sohvalle, mutta ei vielä pääse. Olohuoneessa on kivilattia, halkaisee päänsä jos tipahtaa yrittäessään.

Ei se siitä leikkikehästä kärsi. Siitä se voi kärsiä paljon enemmän jos jätän laittamatta sinne.

Vierailija
14/26 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 16:31"]Syö pääs. Mun lapsi on leikkikehässä päivittäin. On niin vilkas vajaa 1v, että ei tulis ruuan laitosta mitään. Oppi nimittäin kävelemään tuen kanssa (pieni kärry) ja nousemaan sitä vasten itse pystyyn. Silmät pitää olla tuon kanssa selässäkin. Osaa avata meidän tv hyllyn laatikot ja kiipeää niihin heti kun silmä välttää. Kerran on jo lähes kaatanut koko hyllyn. Yrittää itse myös sohvalle, mutta ei vielä pääse. Olohuoneessa on kivilattia, halkaisee päänsä jos tipahtaa yrittäessään.

[/quote]

pieniä lapsiahan pitää vahtia!

Vierailija
15/26 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 16:37"]

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 16:31"]Syö pääs. Mun lapsi on leikkikehässä päivittäin. On niin vilkas vajaa 1v, että ei tulis ruuan laitosta mitään. Oppi nimittäin kävelemään tuen kanssa (pieni kärry) ja nousemaan sitä vasten itse pystyyn. Silmät pitää olla tuon kanssa selässäkin. Osaa avata meidän tv hyllyn laatikot ja kiipeää niihin heti kun silmä välttää. Kerran on jo lähes kaatanut koko hyllyn. Yrittää itse myös sohvalle, mutta ei vielä pääse. Olohuoneessa on kivilattia, halkaisee päänsä jos tipahtaa yrittäessään.

[/quote]

pieniä lapsiahan pitää vahtia!

[/quote]

Pienille lapsille täytyy myös laittaa ruokaa usea ateria päivässä, siivota niiden sotkuja joita ne tekevät ihan koko ajan lisää, pestä niiden pyykkejä ja äidinkin on joskus käytävä esim. vessassa tai vaikka hoidettava joku asia joka vaatisi hetkeksi täyden huomion, kuten laskujen maksu tai johonkin virastoon soittaminen tai käväistävä toisessa huoneessa vaikka laittamassa pesukone päälle. Kaikki pienetkään lapset eivät nuku kunnon päiväunia, vaan se nukkuminen saattaa olla parhaimmillaan 20 min liikkuvissa rattaissa. Välillä normaali ihminen kaipaa myös lepoa, vaikka sen 5 min av-palstalla jolloin voi antaa huomiokyvyn hetkeksi edes vähän herpaantua lapsesta (jonkin verran vahtiahan sitä täytyy vaikka se olisi leikkikehässäkin). Ei mitään muutakaan työtä joudu tekemään koko päivää tauotta.

Mulla ei ole vielä lasta eikä leikkikehääkään eikä tähän mun ja tulevan vauvan asuntoon edes mahtuisi leikkikehää mihinkään, mutta mun on vaikea kuvitella, että lapsi vahingoittuisi millään tavalla siitä, jos saatuaan koko päivän vapaasti äiti jatkuvasti selän takana kytäten levitellä tavaroita, liikkua, kiipeillä ja tutkia kämppää se laitetaan vaikka pariksikymmeneksi minuutiksi leikkikehään omien lelujensa kanssa jotta äiti saisi edes hetken tehdä jotain muuta kuin haukkana ja jatkuvassa hälytysvalmiudessa vahtia mitä lapsi on tekemässä.

Tuskin kukaan jättää lasta leikkikehään ja lähtee baariin tuntikausiksi...en myöskään tunne yhtäkään 1-vuotiasta, jonka voisin olettaa tuntikausia viihtyvän leikkikehässä äidin nettisurffaillessa rauhassa alkamatta kohtalaisen pian karjua.

Ehkä sit jonkun mielestä vanha tapa sitoa taapero pöydänjalkaan keskelle pirttiä navettatöiden ajaksi on parempi?

Vierailija
16/26 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten emännät olisi ennen maailmassa kerinneet käydä navetta ym töissä, kuin laittamalla lapsen leikkikehään? Ja meistä tuli paljon fiksumpia kuin mitä nuoriso on tätä nykyä, hyvä jotta osaavat wcn puhdistaa jälkensä.

Voi suunnilleen huoletta kääntä selän, ettei oo kakara mitään särkemässä.

No niin no, kellä on mitenkin, kuka rakastaa sotkusta huusshollii, kunhan vaan pääsee tänne huuteleen ja keskusteleen fasepookissa.

Ja, toki pitää sanoo että se ei ole laiskuutta, äitinä oleminen on 24/7, paitsi jos on tätä juoppoo puolta että ukkokin joutuu raahan akan kotio pileistä tai ku akka käppäilee kartsaa selvittääkseen päätää,

Vierailija
17/26 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, vanhemmilla on erilaisia tapoja päästä helpommalla, toiset laittaa lapset tv.n tai tabletin ääreen, toiset leikkikehään...?

Vierailija
18/26 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
19/26 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi on leikkikehässä silloin kun teen ruokaa, käyn suihkussa ja meikkaan.

Vierailija
20/26 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 18:37"]

[/quote]

Miksi halutaan 'päästä helpolla' oman jälkikasvun suhteen? Täytetään maa räkänokilla ja sitten vitut välitetään niistä, ei vahingossakaan haluta nähdä vaivaa!! VITTU ETTÄ OTTAA PÄÄHÄN!!!!!!!!!!!!!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän