Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä te ei-sylikummit olette ostaneet kummitytöllenne rippilahjaksi?

Vierailija
30.06.2014 |

Loppukesällä rippijuhlat ja jotakin pitäisi keksiä. Kummeja on useita, ja minä olen se "listan viimeisin". Emme ole kovin läheisiä, mutta jollakin tavalla kummityttöä tulisi muistaa.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Timantti)korvikset.

Vierailija
2/31 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No rahaa tietysti. Sitä vartenhan nuoret menee rippikouluun. Vanhemmat lahjoo nuoriaan mopoilla, mopoautoilla, tuhansilla euroilla. Eli joku 50 e on minimi, mitä näille "rippilapsille" kehtaa antaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks, joillain tosiaan kummeissa joku arvojärjestys? Onko siis se kummeista, joka sattui pitämään lasta sylissä kasteen aikana (lasketaanko nimenomaan se hetki kun pappi lausui ne kastan sinut... -sanat vai miten?) jotenkin erityisen tärkeä kummi? Täytyyki varmaan valokuvista tarkistaa kukakohan se meillä sattui olemaan. Vai miten tämä arvojärjestys laaditaan? Kuka toi kalleimman ristiäislahjan, vai lasketaanko synttärilahjojen arvot ja jos alkaa myöhemmin tsemppaan kalliilla lahjoilla, voi kivuta kummilistan pohjalta korkeammalle?

Vierailija
4/31 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina ymmärtänyt niin, että se sylikummi on se tärkein, pääkummi. Muut ovat sitten ns. täydennystä, koska on haluttu jostain syystä erilaisia ihmisiä lapsen läheiseksi. Kai sitä nyt muistaa, onko pidellyt kummilastaan ristiäisissä vai ei...

Ap

Vierailija
5/31 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 12:38"]Minä olen aina ymmärtänyt niin, että se sylikummi on se tärkein, pääkummi. Muut ovat sitten ns. täydennystä, koska on haluttu jostain syystä erilaisia ihmisiä lapsen läheiseksi. Kai sitä nyt muistaa, onko pidellyt kummilastaan ristiäisissä vai ei...

Ap

[/quote]

Ei sillä ole mitään merkitystä, kuka pitää lasta. Kaikki kummit on samanarvoisia.

Vierailija
6/31 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy kummilapseltasi? Osa aloittaa esimerkiksi jonkun tietyn astiasarjan keräämisen tuon ikäisenä.

Vierailija
7/31 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 12:38"]

Minä olen aina ymmärtänyt niin, että se sylikummi on se tärkein, pääkummi. Muut ovat sitten ns. täydennystä, koska on haluttu jostain syystä erilaisia ihmisiä lapsen läheiseksi. Kai sitä nyt muistaa, onko pidellyt kummilastaan ristiäisissä vai ei...

Ap

[/quote]

Meidän lapsen ristiäisissä lasta pitivät vanhemmat. Kummit seisoivat vieressä. Ei tarvinnut "arvottaa" kummeja. 

Vierailija
8/31 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjakortti Marimekko / Iittala / Kalevala Koru. Ihan mikä sinusta tuntuisi mukavimmalta. Kaikista saa hyödyllistä tavaraa, joka pitää arvonsa ja säilyy (noh, Marimekon nykyvaatteet ei kyllä pysy kuosissa samalla tavalla kuin ne 70-80 -luvun kankaista tehdyt, esim. raitapaidat).

Vierailija
9/31 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marimekko/Iittala/Kalevalakoru kuulostaa aika keski-ikäiseltä... Kyseessä on kuitenkin 15-vuotias teini.

Vierailija
10/31 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 13:13"]

Marimekko/Iittala/Kalevalakoru kuulostaa aika keski-ikäiseltä... Kyseessä on kuitenkin 15-vuotias teini.

[/quote]

No myönnetään, että itse olen keski-ikäinen, mutta nuo on olleet tytärpuoleni suosikkeja rippijuhlistaan asti. Tyttö on nyt 23v ja tykkää kun opiskelija-asunnossakin on laatutavaraa. Tosin perus-av-mammat ei usko sitäkään, kuinka pikkuveljensä intoutui saadessaan ylioppilaslahjaksi valurautapaistinpannun (Hackmanin rotisseur)! Poika tykkää pihveistä ja olivat juuri muuttaneet äitinsä kanssa kerrostaloasuntoon eikä ollut enää grilliä käytössä.

Vierailija
11/31 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei lahjakortteja ! Riihikuivaa rahaa.

Olen töissä kultasepän liikkeessä ja nimenomaan Kalevala koruja ostetaan paljon rippilahjoiksi.

Kannattaa kysyä mistä tykkää.

Itse olen kaikilta kummilapsilta kysynyt mistä tykkää ja hyvissä ajoin, jopa 1/2 v aikaisemmin olen ostanut the korun. Sesonki kun alkaa, monet rippilapset jäävät ilman haluttua korua, kun kummit eivät osta ajoissa ja kaupassa voidaan myydä ei oota. Kalevala toimittaa kiitettävästi, mutta heilläkin voi tulla yllätys sesonkikorussa. Harva tietää etukäteen mikä menee parhaiten kaupaksi.

Vierailija
12/31 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo?

Mikä on kummin tehtävä?

Rukoilla lapsen puolesta ja huolehtia tämän kristillisestä kasvatuksesta jos vanhemmat eivät siihen kykene. Rippikouluub ehkä mennään lahjojen takia mutta jos ei mitään siitä tartu mukaan on kumma.

Pastori

Vierailija
13/31 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalevala korulla on sen perinteisen malliston lisäksi ns. nykyaikainen mallisto. Kannattaa tutustua. 

Vierailija
14/31 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 13:22"]Haloo?

Mikä on kummin tehtävä?

Rukoilla lapsen puolesta ja huolehtia tämän kristillisestä kasvatuksesta jos vanhemmat eivät siihen kykene. Rippikouluub ehkä mennään lahjojen takia mutta jos ei mitään siitä tartu mukaan on kumma.

Pastori

[/quote]

Naimalupa oli ainakin ainoa mitä minulle tarttui rippikoulusta mukaan.

Vierailija
15/31 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös rippilahjan osto tytölle ajankohtaista ja kaipaan ideoita. Tiedän, että ko perheessä arvostettaisiin rahaa enemmän sitä, että jäisi joku esine tai muu sellainen muistoksi. Onko Kalevala korut nuorten suosiossa? Joku sellainen modernimpi hopea? Mitä muuta kuin korun voisi antaa?

Vierailija
16/31 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on kummin tehtävä?

Pastori

[/quote]

Haloo? Kai kummi voi tästä tehtävästään huolimatta muistaa kummilastaan tämän juhlapäivänä.

Vierailija
17/31 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 13:28"]

Mulla myös rippilahjan osto tytölle ajankohtaista ja kaipaan ideoita. Tiedän, että ko perheessä arvostettaisiin rahaa enemmän sitä, että jäisi joku esine tai muu sellainen muistoksi. Onko Kalevala korut nuorten suosiossa? Joku sellainen modernimpi hopea? Mitä muuta kuin korun voisi antaa?

[/quote]

Minulle on jäänyt käyttöön rippilahjaksi kummitädiltä saatu kakkulapio (vaikka onkin Chippendale - edelleen arvostaisin enemmän kotimaista terästä). Eihän sillä ollut heti käyttöä, mutta opiskeluaikana leivoin usein täytekakkuja kavereille. Olin yleensä ainoa, joka omisti kakkulapion. :)

Vierailija
18/31 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin juuri kummitytölleni Kalevalan Kosketus-sarjan hopeisen korun lahjaksi. Hän tykkäsi siitä kovasti. 

Tällaisen:

http://www.kalevalakoru.fi/korut/kuvasto/riipukset/6883

Vierailija
19/31 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaisin ideoita myös pojille. Muuta kuin rahaa/lahjakorttia.

Vierailija
20/31 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 13:29"]

Mikä on kummin tehtävä?

Pastori

[/quote]

Haloo? Kai kummi voi tästä tehtävästään huolimatta muistaa kummilastaan tämän juhlapäivänä.

[/quote]

Ei voi. Lahjojen antaminen on kielletty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä