Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko siellä Muumimaailmassa oikeasti mitään tekemistä?

Vierailija
30.06.2014 |

Pääsymaksu on aika huima 26 euroa ja pohdin, että mitä sillä saa. Kun katsoin nettisivujen karttaa, niin sillä pääsymaksulla pääsee OSTAMAAN lisää asioita (jäätelöä, leluja, valokuvia muumien kanssa jne.).

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmaisiako näiden puistojen pitäisi olla? Vai valtion kustantamia? Nämähän ovat yritys toimintaa kuluineen ja toki myös tuotto odotuksineen. Itse koen, että nämä eri puistot ovat hintansa väärtejä, ilmaiset ilot kuten rannat ja leikkipuistot ( kuntien ylläpitämät verovaroin jne) ovat sitten erikseen ja vaihtoehtoina niille, jotka eivät koe saavansa pääsymaksulle vastinetta. Kysyntä ja tarjonta pitää kilpailun ja hinnoittelun yllä ja kurissa.

Olen kyllästynyt tähän lama puheeseen, mikään ei kehity ja kasva jos yritystoiminta ei kehity. Sosialismi on sitten erikseen. No se tästä vuodatuksesta, hienoa, että meillä on Muumit, joille rahalla ei ole niin väliä :)

Vierailija
2/19 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 11:05"]Olisiko jotain kivempaa vaitoehtoa kesäkohteeksi 4- ja 6-vuotiaan kanssa?

ap

[/quote]

Puuhamaa! Noin 20e nenä sisäänpääsy ja sillä rahalla saa tehdä kaikkea ja omat eväätkin voi tuoda.

Käyty jo kolmena kesänä nyt 7v kanssa ja mennään tänä kesänä myös.

Muumimaaolmassa käytiin viime kesänä ja oli pettymys kaikille. Ja ruoka oli TÖRKEÄN kallista, olin itse syömättä kun en raaskinut maksaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oli varmaan lapsillekin pettymys kun yksi narisee. Mikä pettymys! Niin kallista, etten syö... Haloo...

Vierailija
4/19 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 11:52"][quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 11:05"]Olisiko jotain kivempaa vaitoehtoa kesäkohteeksi 4- ja 6-vuotiaan kanssa?

ap

[/quote]

Puuhamaa! Noin 20e nenä sisäänpääsy ja sillä rahalla saa tehdä kaikkea ja omat eväätkin voi tuoda.

Käyty jo kolmena kesänä nyt 7v kanssa ja mennään tänä kesänä myös.

Muumimaaolmassa käytiin viime kesänä ja oli pettymys kaikille. Ja ruoka oli TÖRKEÄN kallista, olin itse syömättä kun en raaskinut maksaa.

[/quote]

No voihan Muumimaailmaankin viedä omat eväät. Meillä oli tukevat eväät ja ostimme vain jätskit. Ne olivat ihan saman hintaisia kuin kotikaupunkimmekin kioskissa.

Lasten viihtymiseen vaikuttaa paljon vanhempien asenne. Pienet imevät vaikutteita ja tunnelmaa vanhemmistaan kuin sienet. Jos äiti koko ajan valittaa, niin tuskin Mico-Jadella jaksaa kovin pitkään olla iloinen ja innostunut.

Vierailija
5/19 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko jotain kivempaa vaitoehtoa kesäkohteeksi 4- ja 6-vuotiaan kanssa?

ap

Vierailija
6/19 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen käynyt 14 vuotta siellä. Ihan joka vuosi ei olla käyty, mutta tosi usein. Sehän on tosi kiva paikka. Ei siellä tarvitse joka kojusta jotain ostaa. Mä olin tänä kesänä kummitytön kanssa ja paikka oli hieman muuttunut huonompaan viime vuodesta. Näitä sattuu aina välillä, mutta yleensä seuraavana vuonna paikka on taas entistä parempi.

Mä otin kotoota mukaan juotavat ja hieman suolaista syötävää. Kierrettiin ympäriinsä ja Emma-teatteriin ostettiin jätskiä ja hattaraa. Pois lähdettäessä pienet tuliaiset. Kotimatkalla käytiin syömässä Hesessä, ei paikanpäällä, kun oli niin huono ilma.

Kesällä voi käydä viereisellä rannalla uimassa, siis sellaisena kesänä, jollon aurinkokin paistaa. Itse suosittelen, jos lapset ovat sen ikäisiä, että tykkäävät Muumeista ja äiti pystyy menemään sinne muutenkin kuin naama norsun v...lla miettien rahamenoa.

Vierailija
7/19 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teatteriesitys kuuluu hintaan ja kuljeskelu alueella. Omalla kameralla saa ottaa ilmaiseksi kuvia siellä muumitalon pihalla muumien kans. Kallis paikka, niitä muumihahmoja näkee jossain kaupoissa ilmaiseksikin.

Vierailija
8/19 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on siellä mukavaakin, sinne on mentävä vaan ajan kanssa, lasten ehdoilla. Ja kyllä sieltä ulos pääsee ilman että ostaa mitään lisää, muutenkin suosittelen ruokailemaan siinä vierasvenesataman rannassa olevissa ravintoissa. Parempi ruoka, kivempi miljöö ja hinnat ihan samat kuitenkin. Puuhamaa toimisi tuon ikäisten kanssa myös.

Vierailija
9/19 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikwin mikään kohde houkuttele näillä ilmoilla....

Vierailija
10/19 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni yliarvostettu ja kallis paikka, 4-vuotiaan kanssa jaksettiin pyöriä siellä pari tuntia, pidempää aikaa sielä ei olisi saanut kulumaan.

Vierailija
11/19 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset (ja aikuisetkin) tykkäsivät. Ei verrattavissa huvipuistoihin, vaan vaatii, että lapsi innostuu leikkimään ja osallistumaan toimintaan eri pisteissä. Me saatiin kulumaan koko päivä, vaikka oli sateista.

Vierailija
12/19 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumimaassa astutaan sisälle tarinoihin ja eläydytään muumien maailmaan. Ei ole tarkoituskaan että siellä olisi jotain huvipuistohärveleitä tms. "tekemistä". Lapset viihtyvät, etenkin jos muumitarinat, hahmot ja paikat ovat kirjoista tuttuja. Kierrellään rauhassa, katsellaan, tavataan hahmoja, eläydytään! Toki sadesää hiukan latistaa kokemusta.

Vierailija
13/19 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan se aika tylsä paikka, mutta pienten lasten kanssa se olikin se juttu että nähtiin ne muumit, vaikka lapset pelkäsikin aika paljon, mutta sai itse ottaa kuvia ja tykkäävät katsoa niitä jälkikäteen.

Nyt 5-vuotiaiden kanssa mennään katsomaan joulupukkia, siellä kun on vielä joku angry birds leikkipaikkakin, ja kaikki sisätiloissa kun kelit voi olla tälläiset mitä nyt on ollut. Ensi kesänä lapset ei varmaan enää oikein joulupukkiin usko, joten viimeinen tilaisuus, menomatkalla käydään Oulussa katsomassa se iso dinosaurusnäyttely.

Vierailija
14/19 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumimaailma on ylihinnoiteltu, pieni paikka, jossa ei todellakaan kannata käydä kuin max kerran.

Vierailija
15/19 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 11:21"]Muumimaailma on ylihinnoiteltu, pieni paikka, jossa ei todellakaan kannata käydä kuin max kerran.

[/quote]Pieni paikka? Yhtään enempää ei olisi jaksettu kävellä ja kiertää, on tuo niin iso alue. Kävittekö oikeasti katsomassa kaikki? Tietty jos ei yhtään pysähdy mihinkään kohteista vaan laukkaa väylät läpi puolijuoksua naama nyrpällä hakemassa valmista hauskuutusta, niin voihan sen noinkin kokea. Vierailun onnistuminen on paljolti kiinni itsestä ja omasta asenteesta. Onko itse ja onko lapset valmiita heittäytymään mielikuvitusleikkien maailmaan yhdessä muumien kanssa.

Vierailija
16/19 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis alue on iso siinä mielessä että rattaiden kanssa liikkumista ympäriinsä tulee paljon, ja väsyyhän siinä, mutta niitä taloja saisi olla enemmän, tuntuu että on kävellyt tuntikausia, ja sitten on olo, että tässäkö nämä nyt oli. Kyllä mulla oli vähän pettynyt olo, olin kai odottanut jotain paljon enemmän sitä fiilistä että tuntisi olevansa muumilaaksossa :)

Vierailija
17/19 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi siellä selailla kännykkää sekä tablettia jos rakennettu riittävän hyvä verkko.

Vierailija
18/19 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 11:16"]

Meillä lapset (ja aikuisetkin) tykkäsivät. Ei verrattavissa huvipuistoihin, vaan vaatii, että lapsi innostuu leikkimään ja osallistumaan toimintaan eri pisteissä. Me saatiin kulumaan koko päivä, vaikka oli sateista.

[/quote]

Näin meilläkin, lapset olivat aivan haltioissaan ( 2,5 v ja 4 v ). Satumaa, mihin aikuinenkin  voi astua. Paljon on käyntiä muisteltu jälkeenpäin, eikä todellakaan tarvitse ostella mitään, jos ei halua.

Vierailija
19/19 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on lapsille nähtävää. Kiertelyä ja kattelua. Meidän poika koki olevansa muumimaailmassa ja ite tykkäsin.