Raskauden oireet
Heips! Olisin halunnut kysellä minkälaisia oireita teillä on ollut ennen kuin olette tehneet positiivisen raskaustestin. :) Mulla on alavatsassa semmosia outoja tuntemuksia, ihan ku joku pyörisi tai semmonen jännä tunne, en oikeen osaa selittää. Olemme jättäneet ehkäisyn pois ja yrittäneet raskautta. Olisi kiva kuulla muiden kokemuksia :)
Kommentit (13)
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 08:12"]
Kauheat haisevat ilmavaivat. Menkkamaisia kipuja.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 08:20"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Mulla ei ollut mitään.. Ei edelleenkään juuri yhtikäs mitään oiretta kuin väsymystä. Mutta kyllä sieltä on vauva tulossa :D
Ainoa mikä mulla oli ennen plussaa.. sellainen pieni jyrsivä tunne muutaman kerran alavatsalla. Kuin joku pieni ötökkä ois hampailllaan käynyt kiinni.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 08:36"]Ainoa mikä mulla oli ennen plussaa.. sellainen pieni jyrsivä tunne muutaman kerran alavatsalla. Kuin joku pieni ötökkä ois hampailllaan käynyt kiinni.
[/quote]
söpöä :)
Hei!
Mulla alkoi tissit särkemään muutama päivä hedelmöityksen jälkeen normaalia kovemmin. Massua nipisteli, ja yhden kerran kuin puukolla olisi iskeny, vihlaisi niin kovasti, oletin sen olevan kiinnityskipu.
Närästys alkoi heti 2+6, eli viikolla 3, sen jälkeen alkoi väsymys ja pahoinvointi. Testin tein vaikka tiesin ilman sitäkin että paksuna ollaan! Pregcheck testi näytti plussaa jo 3+3 :) Niitä suosittelen käyttämään. Mutta ei kaikki reagoi raskauteen näin herkästi.
Mulla ensimmäinen oire oli nännien kipeytyminen ja rintojen kasvaminen. Ennen kuukautisia rinnat olivat aina jonkun verran kipeät, mutta nyt ne olivat _todella_ kipeät! Myös verisuonet nänneissä tulivat enemmän pintaan.
Yleensä ennen kuukautisia oli jo viikkoa ennen kipuja, nyt kipuja tuntui vain paria päivää ennen kuin kuukautisten olisi pitänyt alkaa. Testin tein seuraavana päivänä, kun menkkojen olisi pitänyt alkaa ja plussa tuli.
Mua myös aivastutti aivan kamalasti alkuraskaudessa, jo ennen plussaa. Sitten oli hieman huonoa oloa, joka sitten paheni ensimmäisinä viikkoina.
Kipeät rinnat, hassun värinen pissa, runsas valkovuoto, mahakrampit (kuten menkoissa, mut ilman vuotoa), huuliherpesten puhkeaminen (monta;!!)
Ei mitään oireita ennen plussaa. Olin vielä syönyt Teroluteja kiertoa pidentämään, joten en voinut edes arvioida olivatko kuukautiset myöhässä vaiko eivät.
oireet alkoi vasta todettuani raskauden mutta yksi, mikä jälkikäteen ajateltuna oli oire ennen testin tekoa, oli yhtenä päivänä oli vatsa aivan sekaisin, hyvä kun vessaan kerkesi.