Tarjoiluehdotuksia tupaan tuliaisiin ja samalla juhlitaan kihloja.
Juhlat olis 21. elokuuta, vaikka kihloihin mentiin jo joulukuussa 2020 mutta koronan vuoksi jäi juhlat pitämättä.
En ole ennen järjestänyt juhlia, enkä yhtään tiedä mistä pitäisi aloittaa. Mietin nyt jo tarjoiluita, koska tarkoitus olisi hakea juomia risteilyltä ja muutenkin ostaa tarjouksista pikku hiljaa. Budjetti on tiukka, kun on niin paljon muutakin menoa, mm miehen tyttärelle syntyi vauva keväällä.
Vieraita on tulossa n 18-20. Minusta noin monelle ei kyllä tarjota ruokaa, vaikka miehestä pitäisi. No korkeintaan jotain patonkia ja tuore juustoja. Sitten leivon täytekakun ja ostamme irtokarkkeja ja sipsejä. Juomaksi kuohari maljat ja muuten sidukkaa, olutta ja viiniä.
Mitä aattelette? Oonko menossa ihan metsään?
Juhlat alkaa noin klo 18 illalla. Ohjelma on että soitellaan levyjä, jutellaan ja pidetään hauskaa.
Kommentit (36)
Anteeksi, mutta tuli hieman huvittunut mielikuva ap 36v ja irtokarkkituparit.
Mutta kun kyseessä on iltajuhlat alkoholin merkeissä, niin kaiken makean voi unohtaa kokonaan.
Suolaista piirakkaa, salaatteja yms. Lisäksi pientä suolaista naposteltavaa.
Jos olis mun kemut, niin laittaisin sushia ja muuta pientä syötävää. Perinteiset karjalan piirakat munavoin kanssa, salaattia, patonkia, juustoja, joku suolainen sekä makea piiras. Raikasta boolia tai sangriaa iso satsi.
Itse hän tiedät, mistä te ja vieraanne tykkäätte.
Ettekö voi pyytää vieraita tuomaan juomansa tullessaan niin teillä olis varaa panostaa ruokaan?
Mikä se teidän budjetti edes on?
Patongit ja täytekakku liian samankaltaisia, ei hyvä, kummatkin höttöjauhoja.
Miten olisi jotain täyttävää salaattia ensin, jossa saa itse valita mitä sekoittaa siihen ja pari erilaista kastiketta? Tai sitten jokin lihaisa salaatti ja täytekakku ym. jälkiruoaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vegaanista niin kaikki voivat nauttia. Koivusta itse tehtyä boolia.
Mä en nauttis koivuboolista tms vegeskeidasta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi alanuoletatte? Onko huonot tarjoilut vai mikä?
Ap
Ehdotin lihaisaa salaattia, enkä alanuolettanut sun aloitusta.
Vierailija kirjoitti:
Miten olisi jotain täyttävää salaattia ensin, jossa saa itse valita mitä sekoittaa siihen ja pari erilaista kastiketta? Tai sitten jokin lihaisa salaatti ja täytekakku ym. jälkiruoaksi.
Normaalit ihmiset nyt sattuu syömään niitä höttöjauhoja varsinkin juhlissa.
Jos vieraita on 20 ja valittavana on joko kakkua ja patonkia tai salaattia, niin kumpihan loppuu ensin.
Vierailija kirjoitti:
Olit varmaan aika yksinäinen ennenkuin tapasin ikääntyneen miehesi. Miksi alkoholia pitää olla niin paljon, kun tunnut pihistelevän ruoassa? Viina maistuu?
Hyvin päätelty. Myös opiskelu jäänyt väliin, ainakin kielioppi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten olisi jotain täyttävää salaattia ensin, jossa saa itse valita mitä sekoittaa siihen ja pari erilaista kastiketta? Tai sitten jokin lihaisa salaatti ja täytekakku ym. jälkiruoaksi.Normaalit ihmiset nyt sattuu syömään niitä höttöjauhoja varsinkin juhlissa.
Jos vieraita on 20 ja valittavana on joko kakkua ja patonkia tai salaattia, niin kumpihan loppuu ensin.
Salaatti voi olla pasta- tai vilja/riisisalaatti, tai sellanen missä on perunaa ja lihaa ja kasviksia, ihan tekijästä kiinni mitä siitä tekee. Meillä ja tutuilla ne patongit jää aina syömättä, jos niitä on tarjolla.
Ricky Martinia soimaan hiljaisella.Ja kutsukaa vain seurustelevia pareja.
Entäs ne raikkaat voileivät?
Näistä täällä kirjoitellaan usein, minä olen aika tuore palstalainen, niin voisiko joku kertoa, mitä nuo raikkaat voileivät ovat?
Kuten moni on täällä sanonut, panostaisin enemmin suolaisiin tarjottaviin + kakku. Suolaiset piirakat menee varmasti, patonkia, salaattia tms. naposteltavaa. Juomaksi riittää kyllä alkoholillisista kuohuva ja booli, vieraille voi sanoa niitä on tarjolla ja halutessaan voi tuoda mukanaan itselle muuta juotavaa. Niiden lisäksi sitten jotain alkoholitonta, kuohuvaa, vichyä tms.
Raikkaat voileivät: joku raikas täyte, savulohi, avokado, piparjuuri, krassi.
Myös joku raikas salaatti, ja siihen raikas salaatinkastike (sitruuna, oliiviöljy, ei majoneesi)
Joku raikas kakku, voileipä- tahi mansikkakakku, ei kerma vaan hyydyke
200g makaronilaatikkoa per lärvi. Mielellään jauhenlihasta tehtyä.
Joku salaattibuffetti erilaisine kasviksine. Esim. porkkanaraastetta,kaaliraastetta,salaatinlehtiä pilkottuna,kurkkua,tomaattia,salaattijuustoja,sipulia,joku kastike,lisää mitä nyt mieleen tulee. Käy vaikka ohimennen katsomassa jonkun kaupan tai raxin salaattibuffetista vinkkejä. Lisäksi leivot jotain leipiä,patonkeja tai sämpylöitä tai ostat valmiina. Paria erilaista piirakkaa tai isoa pitsaa voisi tehdä. Kasvisvaihtoehto ja kana- tai lihavaihtoehto. Lisäksi suolaista naposteltavaa. Sitten se makea kakku/piirakka ja makeaa naposteltavaa. Varaudu myös holittomilla juomilla,kahvilla ja teellä...