Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"liikunta ei laihduta"

Vierailija
29.06.2014 |

Mistä näitä penttejä oikeen tulee, aina vaan?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei laihduta, jos ruokailu ei ole kunnossa. Ei se, että kävelee puoli tuntia päivittäin, tarkoita, että voi sen jälkeen vapaasti syödä paketin donitseja, mikäli haluaa laihtua.

Vierailija
2/37 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka dorka luulee laihtuvansa syömällä donitseja? Ruokavalio ennallaan ja liikuntaa, varmaan laihtuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai laihtuu, jos lisää liikuntaa mutta ei ruokaa, js aiemmin paino pysynyt samassa. Ihan energian säilymislain perusteella.

Toki nopeampaa laihtuminen on yhdessä ruokavalion kanssa. Ja mitä liikuntaa on puolen tunnin kävely?

Vierailija
4/37 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikun aika reilusti mutta nyt jouduin pitämään kk tauon. Paino ei muuttunut grammaakaan. Vois omalla kohdalla vetää johtopäätöksen, että ruokavalio on se mikä ratkaisee.

Vierailija
5/37 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni näistä penteistä ei kuitenkaan muista sitä totuutta, että se kiinteyttää ja tekee elimistölle muuten hyvää. Terveysvaikutukset sillä 30 minuutin liikkumisellakin päivässä on jo merkittävät ja varsinkin jos vertaa sohvalla makoiluun. Ja kun syömiset kohdallaan niin aina parempi.

Vierailija
6/37 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 22:18"]

Kuka dorka luulee laihtuvansa syömällä donitseja? Ruokavalio ennallaan ja liikuntaa, varmaan laihtuu.

[/quote]

Ainakin mun kaveripiirissä laihdutuskuurilla olevat monesti palkitsee itsensä liikunnasta suklaalevyllä tms. ja ihmettelee myöhemmin, että paino ei vain tipu. Sitten katkeroidutaan ja halveksutaan kavereita, jotka laihdutuksessa onnistuu.

Vierailija
7/37 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

5, monta kaloria poltit liikkumalla kuukaudessa?

Vierailija
8/37 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalio on 70%, loput on liikuntaa.

Vierailija
9/37 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavaliolla se isoin merkitys. Itse en tykkään liikunnasta ja urheilusta lainkaan.

Silti olen onnistunut laihduttamaan todella ison kilomäärän.

Esimerkiski tämän viikon pudotetut kilot on 3,1kg.

Kaikkiaan takana 28kg.

Vierailija
10/37 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla painon putoamiseen vaikuttaa liikunta 100 prossasesti. Sillä syön ja juon ihan kuten ennenkin ja paino putoaa kun liikkuu useamman kerran viikossa.

Vierailija
11/37 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai laihduttaa, mutta myös ilman liikuntaa voi laihduttaa :) 

Itse en ole synnytyksen jälkeen liikkunut yhtään vaunulenkkejä lukuunottamatta. Paiino 52kg ja pituutta 165cm. Hoikka olin tosin ennenkin. Pitää vaan syödä kohtuudella :) Herkkuja en kiellä, mutta annokset ovat pieniä! 

Isosiskoni (160cm) laihtui 112 kilosta 65 kiloon pelkällä ruokavaliolla, ei nostanut kotoa persustaan. :) Ruokavalio meni uusiksi!

Vierailija
12/37 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki liikuntakin laihduttaa, mutta ruokavaliolla on kuitenkin suurempi merkitys. Kova liikunta lisää näläntunnetta ja silloin voi vahingossa syödä liikaa tai on vaikeampaa syödä tiukasti ruokavalion mukaisesti. Lisäksi sitä liikuntaa saa oikeasti harrastaa todella paljon, että energiankulutus olisi merkittävä, eli että sillä todella olisi vaikutusta ruokavalioon. Jos on paljon ylipainoa, se usein tarkoittaa sitä, ettei liikunta kiinnosta muutenkaan, joten miksi sitä pitäisi laihduttaessa korostaa?

Vierailija
13/37 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 22:25"]

Mulla painon putoamiseen vaikuttaa liikunta 100 prossasesti. Sillä syön ja juon ihan kuten ennenkin ja paino putoaa kun liikkuu useamman kerran viikossa.

[/quote]  Ehkä syöt "sattumoisin" juuri sopivan verran. On eri asia joku kaloriina joka mässytää roskaruokaa ympäri päivän kuin sitten joku joka syö suht normaalisti. Miten kaloriinat luule laihtuvan jos syövät 5-10 000 kaloria päivässä ja sitten käyvät lenkillä joka polttaa kaloreita parhaimillaankin n 500 kalorin verran?

Vierailija
14/37 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, on PALJON ihmisiä joiden ruokahalua kasvattaa valtavasti liikunta. Kai se on näille epäonnekkaille jäänne kivikaudelta, jolloin liikunnan lisääntyminen sai kehon ennakoimaan ja huutamaan lisäruokaa hengissäpitimiksi. Ne onnekkaat joilla ei ole ollut niin paskaa tuuria, olkoot vain onnellisia, eikä suotta ihmettele miksei kaikki ihmiset ole samanlaisia kuin itse.

Vierailija
15/37 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän liikunta laihdutakaan.

Laihimmat ihmist ainakin omalla luokallani liikkuivat vähiten. Siis ei ollenkaan.

Itse jos liikun niin ruokahalu kasvaa valtavasti. ainakin oma painoni riippuu pelkästään siitä mitä suuhun laitan.

No ehkä jos kävelisin tunteja päivässä, voisin laihtua, mutta eihän kenelläkään sellaiseen aikaa.

Vierailija
16/37 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullamliikunta vähentää ruokahalua

Vierailija
17/37 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joku laiha ei liikuja näyttää ihan keitetyltä makaroonilta kun taas saman tai enemmänkin painava liikkuja näyttää timmiltä.

Vierailija
18/37 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa pudottaa painoaan vaikka kilon viikossa, laskennallisesti sen pitäisi tarkoittaa 1000 kcal:n päivittäistä vajetta. Jos teet vajeen pelkästään ruokavaliolla,   tulee nälkä ja tarvittavien ravintoaineiden saaminen vaikeutuu, jos voit syödä alle 1000 kcal päivässä (oletus 1800 kcal:n energiankulutuksesta). Jos taas teet vajeen liikkumalla, joutuisit esimerkiksi juoksemaan 1,5 tuntia 10 km/h joka ikinen päivä. (Liikuntataulukko täällä: http://www.kaloritaulukko.com/kalorikulutus/). Yhdistelmä ruokavaliosta ja liikunnasta on fiksuin tapa. Peruselintoimintoihin menee yllättävän paljon energiaa suhteessa liikunnan tuomaan lisäkulutukseen.

Vierailija
19/37 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen en urheillut lähes ollenkaan. Tammikuussa aloitin salitreenit ja muun liikunnan ja olen pitänyt kirjaa liikunnastani koko tältä ajalta.Teen raskasta treeniä 2,5-6 h/vko. Lihasta on nyt paljon enemmän ja olo on hyvä liikkuessa ja sen jälkeen. Jaksan treenejä huomattavasti paremmin ja säännöllisin ajoin saan kiksejä siitä kun ylitän aikaisemmat ennätykset. Syke on alentunut tasaisesti ajan kanssa. Teen lähinnä cardio treeniä esim. juoksen ja soudan. Joskus harvoin punteeja. Paino on sama kuin aloittaessa mutta se nyt ei ole niin tärkeetä - osa läskistä on kuitenkin vaihtunut lihakseksi.

Vierailija
20/37 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei liikunta laihduta. Korkean sykkeen liikuntaa 4-7 kertaa viikossa ja joka päivä vähintään tunnin reipas lenkki pari eikä tunnu painossa missään. Lisäksi joka toinen päivä vatsalihastreeniä ja useamman kerran viikossa 10 min. treenihulahulan pyörittelyä. Mä en laihdu kuin katsomalla TODELLA tarkkaan mitä suuhuni laitan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän