Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tupakoitsijat, miksi tupakointi on teille niin tärkeää?

Vierailija
29.06.2014 |

Tupakointi näyttää tyhmältä, haisee kamalalta, on epäterveellistä ja vie rahaa. Siitä ei ole mitään hyötyä muille kuin tupakkatehtaille. Ihminen, joka polttaa tupakkaa, antaa itsestään aika typerän kuvan - itsestään ja muista piittaamaton.

Koska tupakoinnista ei siis synny mitään positiivista, miksi se on sinulle niin tärkeää? Etkö häpeä riippuvuuttasi? Ihanko periaatteesta ja tasa-arvon nimissä puolustat oikeuttasi tupakoida bussipysäkeillä ja parvekkeilla?

Kommentit (172)

Vierailija
81/172 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 23:36"]

Sitä paitsi me kuollaan kumminkin. Kyllä neki kuolee jotka ei polta.

[/quote]

Ihanko totta? Koska tämän ymmärsit?

Vierailija
82/172 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 23:59"]

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 23:57"]

En voisi kuvitella eläväni ilman tupakkaa ja alkoholia.

[/quote]

Ehkä jonain päivänä voit.

[/quote]

Ehkä siinä kohtaa kun iskee maksakirroosi ja keuhkoahtaumatauti. Toivottavasti viimeistään silloin.

Olin aikoinaan kotipalvelussa kesätöissä ja siellä oli yksi asiakas jolla oli joku keuhotauti ja hän joutui ottamaan happiviiksillä lisähappea pitkin päivää. Tupakointia ei edelleenkään ollut lopettanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/172 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 00:05"]

Tästä huomaa että wt:n yksi tunnuspiirre on tupakointi.Käytöstavat ja kielenkäyttö opittu elämän_koulussa?

[/quote]

Niinpä. Ja heti tullaan silmille kun heitä kritisoidaan siitä, että roskaavat tai haittaavat toiminnallaan muidenkin elämää. 

Toivottavasti näillä sisällä tupakoitsijoilla ei ole lapsia eikä eläimiä koska ne kärsivät myös passiivisesta tupakoinnista.

Vierailija
84/172 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 00:09"]

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 23:59"]

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 23:57"]

En voisi kuvitella eläväni ilman tupakkaa ja alkoholia.

[/quote]

Ehkä jonain päivänä voit.

[/quote]

Ehkä siinä kohtaa kun iskee maksakirroosi ja keuhkoahtaumatauti. Toivottavasti viimeistään silloin.

Olin aikoinaan kotipalvelussa kesätöissä ja siellä oli yksi asiakas jolla oli joku keuhotauti ja hän joutui ottamaan happiviiksillä lisähappea pitkin päivää. Tupakointia ei edelleenkään ollut lopettanut.

[/quote]

Ok.

Vierailija
85/172 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 00:08"]

Ihan kuin tupakoinnin vastustajat olisivat kateellisia kun eivät pysty mistään nautiskelemaan. 

[/quote]

Millä logiikalla tupakoinnin vastustaja ei pysty "mistään nautiskelemaan" jos hän ei tykkää tupakoinnista? Eikö maailmassa ole mitään muita nautinnon lähteitä kuin tupakointi? Ehkä tupakoijien maailmassa ei ole, mutta muiden on. 

Vierailija
86/172 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 00:12"][quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 00:05"]

Tästä huomaa että wt:n yksi tunnuspiirre on tupakointi.Käytöstavat ja kielenkäyttö opittu elämän_koulussa?

[/quote]

Niinpä. Ja heti tullaan silmille kun heitä kritisoidaan siitä, että roskaavat tai haittaavat toiminnallaan muidenkin elämää. 

Toivottavasti näillä sisällä tupakoitsijoilla ei ole lapsia eikä eläimiä koska ne kärsivät myös passiivisesta tupakoinnista.

[/quote]

Mites kävikään tässä ketjussa, kuka otti ja veti valaan kokoiset palkokasvit perseensä? Ettei vaan olis ollut tuo joka kitis tupakoivasta naapurista, hänelle annettiin neuvoja ja samantien hän alkoi kiljumaan kuinka kaikki häntä kritisoivat asuvat wt lähiöissä yms paskaa.

Ihan turhaa te siellä sädekehiänne alatte kiillottelemaan, kun ihan yhtälailla huudatte, riehutte ja haukutte muita. Ette te ole yhtään sen parempia ku tupakoivatkaan. Olette jopa pahempia, mutta ettehän te tietenkään omaa kusipäistä käytöstänne suostu näkemään. Haukkukaa vaan lisää ja kauhistelkaa sen jälkeen suureen ääneen miten saatte paskaa niskaanne.

Olette vai kuvottavia paskakasoja siinä missä tupakoivat teidän silmissänne. Haukkumalla toisia teette itsestänne alhaisia maanmatosia.

Vierailija
87/172 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät tupakoitsijoiden naapurit joita savu haittaa.Ikävä kyllä teidän on muutettava pois,koska wt:ille asunnon löytäminen on erittäin hankalaa ilman luottotietoja.On siis turha odottaa että wt-naapurista pääsee eroon.

En tiedä olisiko joillain ollut 'hyviäkin selityksiä' tupakoinnilleen,mutta joku 'jos mun röökinsavu häiritsee muuta pois!!!!!.11'saa tupakoitsijat vähän ikävään valoon ja näyttämään todella itsekeskeisiltä.Ei sillä että kaikkia tupakoitsijoita voisi samaan lokeroon laittaa mutta mutta...tämän keskustelun perusteella :D

Vierailija
88/172 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 00:14"][quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 00:08"]

Ihan kuin tupakoinnin vastustajat olisivat kateellisia kun eivät pysty mistään nautiskelemaan. 

[/quote]

Millä logiikalla tupakoinnin vastustaja ei pysty "mistään nautiskelemaan" jos hän ei tykkää tupakoinnista? Eikö maailmassa ole mitään muita nautinnon lähteitä kuin tupakointi? Ehkä tupakoijien maailmassa ei ole, mutta muiden on. 

[/quote]

Onko sulle suurin nautintoa tuova asia maailmassa piinata ja vainota tupakoivia? Ilmesesti.

Vierailija
89/172 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoitsijat ovat lupsakkaa ja ystävällistä porukkaa verrattuna kireisiin ei-tupakoitsijoihin, sen huomaa jo tästä ketjustakin. Oletteko muka koskaan tavanneet vihaista tupakoitsijaa? Minä en.

Vierailija
90/172 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 00:22"]

Tupakoitsijat ovat lupsakkaa ja ystävällistä porukkaa verrattuna kireisiin ei-tupakoitsijoihin, sen huomaa jo tästä ketjustakin. Oletteko muka koskaan tavanneet vihaista tupakoitsijaa? Minä en.

[/quote]

Minä olen. Itseni.

Vierailija
91/172 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 00:25"]

[/quote]

Minä olen. Itseni.

[/quote]Niin, mutta sinä tiedät että olet vihainen. Muut eivät tiedä. 

Vierailija
92/172 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko muka koskaan tavanneet vihaista tupakoitsijaa? Minä en.

[/quote]

Tässähän niitä on koko ketjullinen.

Vierailija
93/172 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 00:26"]

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 00:25"]

[/quote]

Minä olen. Itseni.

[/quote]Niin, mutta sinä tiedät että olet vihainen. Muut eivät tiedä. 

[/quote]

Kyllä tietää kun vituttaa niin ettei veri kierrä ja tupakoitsijalla se ei kierrä.

Vierailija
94/172 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 00:22"]Tupakoitsijat ovat lupsakkaa ja ystävällistä porukkaa verrattuna kireisiin ei-tupakoitsijoihin, sen huomaa jo tästä ketjustakin. Oletteko muka koskaan tavanneet vihaista tupakoitsijaa? Minä en.

[/quote]

Kyllä on lupsakkuus kaukana, kun tulee tilanne jossa ei pääsekään tupakalle. Silloin on melko kireä meininki.

Vierailija
95/172 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 00:27"]

Oletteko muka koskaan tavanneet vihaista tupakoitsijaa? Minä en.

[/quote]

Tässähän niitä on koko ketjullinen.

[/quote]

Mutta tupakan piti olla mielihyvää aiheuttava asia. En käsitä.

Vierailija
96/172 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 00:19"]

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 00:12"][quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 00:05"]

[/quote]

[/quote]

Ettei vaan olis ollut tuo joka kitis tupakoivasta naapurista, hänelle annettiin neuvoja ja samantien hän alkoi kiljumaan kuinka kaikki häntä kritisoivat asuvat wt lähiöissä yms paskaa.

[/quote]

Annettiin neuvoja? Mitä neuvoja nämä ovat: 

-"No näköjää et sinäkää saa sitä persettäsi ylös siitä tietokoneelta vaan kitiset ja itket av:lla naapurisi tupakoinnista. Et siis ole näemmä yhtään sen parempi." (Kerrottiin pari viestiä myöhemmin, että naapurilla on sanottu muttei siitä ole apua).

-"Jos minulle tulisit aukomaan päätäsi, alkaisin tehdä kaikkeni, jotta tupakansavu menisi sinun asuntoosi. Tulisin ikkunasi alle aina kun kuulisin sen avautuvan, kävelisin takanasi ketjupolttaen aina kun lähtisit ulos. Se mitä minä asunnossani teen ei kuulu sinulle paskan vertaa."

-"Niin? No sinä.ääliö voit milloin vain pakata kimpsusi ja kampsusi ja tehdä naapurisi onnelliseksi muuttamalla helvettiin sieltä! :)"

-"Voi kyynel...."

-"Valita kansanedustajille äläkä ruikuta täällä, senkin pikkutyttö. Jos teen täysin laillisia asioita omassa kodissani, se ei todellakaan kuulu sinulle. Jos haluat asiaan muutosta, vaikuta lainsäätäjiin. Muussa tapauksessa pidä sääliyttävä turpasi kiinni tai muuta muualle." 

Jne jne jne.

Onko nuo todella sinun mielestäsi jotain neuvoja ja asiallista tekstiä? Kivasti olet saanut käännetyä koko asian päälaelleen.

Vierailija
97/172 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 00:20"]

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 00:14"][quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 00:08"]

[/quote]

[/quote]

Onko sulle suurin nautintoa tuova asia maailmassa piinata ja vainota tupakoivia? Ilmesesti.

[/quote]

Kerropa miten olen "piinannut" ja "vainonnut" tupakoivia? Onko se piinaamista kun kertoo kuinka tupakointi häiritsee elämää?

Vierailija
98/172 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 00:33"]

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 00:19"]

[/quote]

[/quote]

Ettei vaan olis ollut tuo joka kitis tupakoivasta naapurista, hänelle annettiin neuvoja ja samantien hän alkoi kiljumaan kuinka kaikki häntä kritisoivat asuvat wt lähiöissä yms paskaa.

[/quote]

Annettiin neuvoja? Mitä neuvoja nämä ovat: 

-"No näköjää et sinäkää saa sitä persettäsi ylös siitä tietokoneelta vaan kitiset ja itket av:lla naapurisi tupakoinnista. Et siis ole näemmä yhtään sen parempi." (Kerrottiin pari viestiä myöhemmin, että naapurilla on sanottu muttei siitä ole apua).

-"Jos minulle tulisit aukomaan päätäsi, alkaisin tehdä kaikkeni, jotta tupakansavu menisi sinun asuntoosi. Tulisin ikkunasi alle aina kun kuulisin sen avautuvan, kävelisin takanasi ketjupolttaen aina kun lähtisit ulos. Se mitä minä asunnossani teen ei kuulu sinulle paskan vertaa."

-"Niin? No sinä.ääliö voit milloin vain pakata kimpsusi ja kampsusi ja tehdä naapurisi onnelliseksi muuttamalla helvettiin sieltä! :)"

-"Voi kyynel...."

-"Valita kansanedustajille äläkä ruikuta täällä, senkin pikkutyttö. Jos teen täysin laillisia asioita omassa kodissani, se ei todellakaan kuulu sinulle. Jos haluat asiaan muutosta, vaikuta lainsäätäjiin. Muussa tapauksessa pidä sääliyttävä turpasi kiinni tai muuta muualle." 

Jne jne jne.

Onko nuo todella sinun mielestäsi jotain neuvoja ja asiallista tekstiä? Kivasti olet saanut käännetyä koko asian päälaelleen.

[/quote]

Lisään vielä, että nuo lainaukset on otettu ihan kronologisessa järjestyksestä topikin alusta, 1. ja 2. sivulta. Ei siis ole poimittu mitään "parhaita paloja" päältä vaan nuo on ne vastaukset mitä tuli siihen, kun valitettiin tupakoivasta naapurista.

Vierailija
99/172 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisipa sanoa, että se on tärkeää. Olisi edes yksi syy polttaa. Kyllä itse inhoan tupakassa jokaista asiaa. Hajua, makua, rahanmenoa, pilattua terveyttä... Listahan on loputon. Mitään hyvää se ei tuo tullessaan. Olen yrittänyt lopettaa ties kuin kauan, mutta myös tupakoiva avopuoliso on vaikea yhdistelmä lopetuksen kannalta...

Vierailija
100/172 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoinen riitelyketju, ääripäät vauhdissa ja muutama asiaan provosoimaton kommentoija yrittää väliin saada ääntä.:)

Minä tupakoin n. yhden askin viikossa, ja itselläni se on joko sosiaalista tai hermojen lepuutusta. Päässä alkaa sauhuamaan -> lähden tupakalle, eli stressaantuneena menee enemmän, kuin joskus päiväkausia ilman. Sisällä tupakoimista en ymmärrä kuten en myöskään raskaana olevien tai imettävien, enkä lasten altistamista savuille.