Äiti valvoo yöt tietokoneella - lastensuojeluilmoitus?
Pitäisikö tehdä lastensuojeluilmoitus äidistä, joka valvoo kaiket yöt tietokoneella? Näkyy onlinessa eri paikoissa ja kommentoi facessa läpi yön. Muut ajat myös näyttävät tällä toimistotyöntekijällä menevän kiinteästi tietokoneella. Mikään kummoinen kodinhoitaja ei ole ja ruoka on vahvasti einespitoista. Lapset tietysti hoitavat toisiaan päiväkodin ja koulun ulkopuolella. Mietin vaan, jos tuo säännöllinen yövalvominen säännöllisen päivätyön tekijällä on merkki jostain mielenterveyden häiriöstä ja lastensuojeluilmoituksella äiti saisi apua.
Kommentit (70)
Miksi luulet, että lastensuojelusta olisi juurikin apua äidin "ehkä mahdolliseen mielenterveys ongelmaan" ?? Tunnetko tämän äidin? Mikä estää välittämästä ja kysyä, jutella?
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 21:19"]
No etkö vois vaikka hänelle itselleen ensin puhua?
On se niin kiva vaan anonyymina ja asioista täysin tietämättömänä ulkopuolisena mennä omien olettamusten pohjalta sekottamaan toisten elämää noinkin vakavilla asioilla kuin viranomaisjutuilla.
[/quote]
Joskus on parempi toimia seläntakana, että asiat todella korjaantuvat.
Äidistä et voi tehdä lastensuojeluilmoitusta.Lapsesta voit,jos on huoli lapsen hyvinvoinnista,oikeasti.kertomasi perusteella ei vaikuta vakavaltajos vaikka puhuisit tän äidin kanssa ensin.
onko tämä kyseinen henkilöi mahdollisesti alaikäinen lapsi kun hänestä meinaat lastensuojeluun ilmoittaa
Ihminen voi unohtaa myös itsenä kirjautuneeksi jonnekkin.
Miksi luulet, että lastensuojelusta olisi juurikin apua äidin "ehkä mahdolliseen mielenterveys ongelmaan" ?? Tunnetko tämän äidin? Mikä estää välittämästä ja kysyä, jutella?
[/quote]
Jos ei itse vapaaehtoisesti halua hakeutua hoitoon, viranomaiset kyllä huostaanotto-peikolla sinne saavat ja sehän on hyvä asia, jos ongelmia on.
[/quote]
Jos ei itse vapaaehtoisesti halua hakeutua hoitoon, viranomaiset kyllä huostaanotto-peikolla sinne saavat ja sehän on hyvä asia, jos ongelmia on.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 21:23"]
Ihminen voi unohtaa myös itsenä kirjautuneeksi jonnekkin.
[/quote]
Kone sitten ihan itse kommentoi jne?
Ärsyttävä ap..."Ei kummoinenkaan kodinhoitaja." Uh.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 21:21"]
Äidistä et voi tehdä lastensuojeluilmoitusta.Lapsesta voit,jos on huoli lapsen hyvinvoinnista,oikeasti.kertomasi perusteella ei vaikuta vakavaltajos vaikka puhuisit tän äidin kanssa ensin.
[/quote]
No jos äiti valvoo lähes 24/7, niin kyllä lapset ovat heitteillä!
Miksi sinä olet netissä yöllä ja päivällä jos hänet näet aina onlinessa? Facebook näyttää onlinessa vaikka olisi vain yöllä katsonut puhelimesta kelloa. Näin tiedoksi.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 21:25"][quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 21:21"]
[/quote]
[/quote]
Nokun ei välttämättä valvo.
Entä jos äiti sattuu heräämään joskus yöllä ja sitten selailee puhelimella fbtä kommentoiden. Mulla oli pitkään kausi jolloin olin yöllä syystä x täysin virkeä 2-3 aikaan. Nukuin muuten hyvin
Minkään Facebookin perusteellä ei ikinä tulisi tehdä ilmoituksia.
Jos on puhelimella facessa vaikka vaan piipahtamassa, saattaa näyttää tunteja onlinea. Oot sää ap pönttöpääpölvästi!!!!! Keskity omaan elämääsi.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 21:26"]
Miksi sinä olet netissä yöllä ja päivällä jos hänet näet aina onlinessa? Facebook näyttää onlinessa vaikka olisi vain yöllä katsonut puhelimesta kelloa. Näin tiedoksi.
[/quote]
Itse teen kolmivuorotyötä ja olen ollut näkemässä. Samoin näen, mihin kellonaikoihin on kommentoitu ja lähetetty viestejä. Lisäksi olen keskustellut asiasta yhteisten tuttavien kanssa ja he myös jakavat huolen äidin terveydestä ja jaksamisesta.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 21:25"]
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 21:21"]
[/quote]
[/quote]
Kaikki eivät tarvitse mitään 10 tunnin yöunia.
terv. yksi, joka pärjää 3-4 tunnin yöunilla eli notkuu yöt koneella.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 21:31"][quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 21:26"]
[/quote]
Itse teen kolmivuorotyötä ja olen ollut näkemässä. Samoin näen, mihin kellonaikoihin on kommentoitu ja lähetetty viestejä. Lisäksi olen keskustellut asiasta yhteisten tuttavien kanssa ja he myös jakavat huolen äidin terveydestä ja jaksamisesta.
[/quote]
Ette sitten tälle äidille voi sanoa tai kysyä vaan selän takana pitää ihmetellä.. Ehkä hänellä on unettomuutta jne. Se ei kuulu teille.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 21:25"][quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 21:21"]
[/quote]
[/quote]
Niin no joo.jos äiti valvoo lähes 24/7 on hän todennäköisesti piripää,ihme ettei ap ole tätä johtopäätöstä tehnyt ja ilmoittanut äitiä narkkariksi Facebookissa kirjautuneena olemisen perusteella.tehdään vaan tälläisiä ilmotuksia sen tarkempaa asioista tietämättä ja kuormitetaan muutenkin ruuhkaista lastensuojelua.Jos ap n huoli on tosiaan kova ja lastensuojelun väliintuloa hänen mielestään kipeästi tarvitseva,niin olisi varmaan jo ilmoituksen tehnyt eikä kyselisi täällä?
Ei tuossa ole vielä tarpeeksi syytä. Voihan olla, että se äiti herää yöllä, jotkut tekevät niin, esim. mun äitini. Sitten vähän ajan päästä menee takaisin nukkumaan.
Mutta puhu sille äidille. :)
No etkö vois vaikka hänelle itselleen ensin puhua?
On se niin kiva vaan anonyymina ja asioista täysin tietämättömänä ulkopuolisena mennä omien olettamusten pohjalta sekottamaan toisten elämää noinkin vakavilla asioilla kuin viranomaisjutuilla.