Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1-vuotias suomalainen Mikael löytyi Munchenistä

Vierailija
29.06.2014 |

Jotain outoa tässä on? Ensinnäkin, miten noin voi muka käydä, että lähdetään yhtäaikaa, kun sovitaan, että vuorotellen mennään ostoksille? Toisekseen, kenellä on KÄYNTIKORTTI rattaissa? Herää epäilys, että se on jätetty sinne tarkoituksella, että jos vaikka joku vie ne rattaat ja lapsen siitä.

http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1288708045590.html

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 09:00"]

Oma rekonstruktioni tapahtumien kulusta on, että vanhemmat ovat lähteneet yksissä tuumin vaikkapa läheiselle terdelle. Ovat jättäneet lapsen terassin ulkopuolelle, kuten kotimaassakin ehkä pienemmällä paikkakunnalla, josta ovat kotoisin, tekevät. Näköyhteys on mahdollisesti ollut lapseen koko ajan, mutta kun tuo vieras täti on sitten tullut lasta valvomaan, ovat ymmärtäneet, että ei hitsi, näyttää toooosi pahalta, jos he menevät paikalle ja vain kiittävät huolenpidosta. Sitten, kun poliisit on kutsuttu paikalle ja lapsen vanhempia on ruvettu kuuluttelemaan, on paniikissa keksitty tällainen selitys, jossa toinen vanhempi on ollut koko ajan lapsen seurassa. Varmasti siinä on saatu jo ihan kiva tappelukin aikaiseksi siitä, kumman upea idea kaljalle lähtö oli, ja kiihtynyt mielentila päälle.

Typetää toimintaa siis, mutta ei välttämättä tahallinen lapsen hylkääminen.

[/quote]

Muuten hyvä, mutta se vieras täti oli paikalla pari kymmentä minuuttia, kutsui sitten poliisit paikalle, poliisi tultuaan etsiskeli vanhempia ympäriinsä, ja sitten vasta vei lapsen poliisiasemalle. Aikaa siis kului aika paljon, ja vanhempia haettiin. Ei kuulosta siltä, että vanhemmilla oli näköyhteys lapseensa. Itse asiassa ei kuulosta siltä, että olivat edes lähistöllä.

Vierailija
82/90 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Rax-juttu kuulostaa ihan tavallisen ihmisen tavalliselta häsläykseltä. Sen sijaan tuo pikkupoika...

Mietin sellaista, että jos menivät siihen viereiseen baariin syömään tai oluelle ja vahtivat ikkunasta. Eivät tajunneet, että joku nainen kanssa "vahtii". Tosin tuossa tuossa skenaarioissa poliisien pyöriminen rattaiden ympärillä olisi pitänyt kyllä herättää. Mä kerran istuin kahviossa (pieni kaupunki, rauhallinen paikka) ihan lasin takana ja ikkunan edessä. Vauva nukkui vaunuissa ja näin vaunut noin metrin päästä koko ajan ja matkaa oven kautta vaunuille oli max. 4 metriä. Kun tulin ulos kahviosta, niin joku nainen alkoi valittamaan, että on 15 minuuttia vahtinut ja miettinyt jo soittavansa poliisit, kun vaunut on tolla tavoin hylätty. Kyllä mä sen naisen näin, mutta luulin sen odottavan kyytiä tai jotain. Tosin tuossa tapauksessa poliisien tulo olisi kyllä varmaan herättänyt mut katsomaan, mitä tapahtuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 10:15"]

Tuo Rax-juttu kuulostaa ihan tavallisen ihmisen tavalliselta häsläykseltä. Sen sijaan tuo pikkupoika...

Mietin sellaista, että jos menivät siihen viereiseen baariin syömään tai oluelle ja vahtivat ikkunasta. Eivät tajunneet, että joku nainen kanssa "vahtii". Tosin tuossa tuossa skenaarioissa poliisien pyöriminen rattaiden ympärillä olisi pitänyt kyllä herättää. Mä kerran istuin kahviossa (pieni kaupunki, rauhallinen paikka) ihan lasin takana ja ikkunan edessä. Vauva nukkui vaunuissa ja näin vaunut noin metrin päästä koko ajan ja matkaa oven kautta vaunuille oli max. 4 metriä. Kun tulin ulos kahviosta, niin joku nainen alkoi valittamaan, että on 15 minuuttia vahtinut ja miettinyt jo soittavansa poliisit, kun vaunut on tolla tavoin hylätty. Kyllä mä sen naisen näin, mutta luulin sen odottavan kyytiä tai jotain. Tosin tuossa tapauksessa poliisien tulo olisi kyllä varmaan herättänyt mut katsomaan, mitä tapahtuu.

[/quote]

Ei ihan totta kannata jättää lasta ikkunan taakse, vaikka matkaa olisi kuinka vähän.

Vanha juttu, mutta ei ainakaan ulkomailla kannata jättää:

http://www.nytimes.com/1997/05/15/nyregion/danish-mother-is-reunited-with-her-baby.html

Vierailija
84/90 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 09:32"]

Olikohan siinä pubia lähettyvillä. Silloin jos lähdetään eriteille niin siinähän jutellaan että tulen noin puolentunnin kuluttua ja mies on kiinni vaunun/rattaan kahvassa ja sanoo että älä viivy kauaa. Annetaan pusut ja heipat.

[/quote]

No jos teillä toimitaan noin, olisikohan parasta antaa ne lapset suosiolla huostaan.

Vierailija
85/90 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 09:54"]

Meidän kaupungissa asuu yks pariskunta jolla on tyttölapsi. Aikoinaan olin buffetissa (rax) töissä ja tämä pariskunta tuli syömään. Annoin lautaset ja odottelin kassan takana maksua, mies otti lautaset ja lähti ja nainen otti rattaat ja oli lähdössä kun rykäisin; gröhöm, mites se maksu? Nainen oli ihan että apua, eikö tuo mies maksanutkaan. Ja alkoi kaivamaan lompakkoa takin taskusta.

Pariskunta on hieman, hmmm...vajaavaisen oloinen. Tosi mukavia ihmisiä jne. mutta voisin hyvin kuvitella että heille tälläinen pieni väärinkäsitys olisi voinut tapahtuakin :D

[/quote]

Itselläsi ei taida olla lapsia, jos rinnastat nuo kaksi asiaa toisiinsa?

Vierailija
86/90 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut kanssa, että USA:ssa asiasta skitsotaan. Tosin joku nykiläinen vilkas katu on sellainen, että siinä on vaikea vahtia vs. joku syrjäinen kahvio, jossa ihmisiä liikkuu harvakseltaan. Mun tapauksessa mua ihmetytti, kun tää innokas rouva ei voinut sitten kävellä kahvioon ja kysyä, että kenen vauva tuo on. Kahvio oli pieni ja mitään muuta liiketilaa tai paikkaa ei ollut lähellä.

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 10:18"]

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 10:15"]

[/quote]

Ei ihan totta kannata jättää lasta ikkunan taakse, vaikka matkaa olisi kuinka vähän.

Vanha juttu, mutta ei ainakaan ulkomailla kannata jättää:

http://www.nytimes.com/1997/05/15/nyregion/danish-mother-is-reunited-with-her-baby.html

[/quote]

Vierailija
87/90 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä enää ihmettele, että Suomessakin tapahtuu lapsille ties mitä, kun tämmöinen täysin ilmiselvä lapsen heitteillejättö uutisoidaan lehdissä onnellisesti päättyneenä onnettomien yhteensattumien summana. Annetaan malli muille vastaaville täysin vastuuttomille "vanhemmille" lähteä kakaran kanssa maailmalle ja jättää se omien shoppailuhalujen takia ties minne. Samaan aikaan jauhetaan sen joskus ajat sitten kadonneen Maddien tapauksen etenemistä ja kauhistellaan kyseisten vanhempien välinpitämättömyyttä maailmassa, jossa riittää lapsenkaappaajia ja pedofiileja. Jos ei tässä täyty lastensuojelun asiakkuus, niin missä? Noin naivi sinisilmäinen ääliö ei ole kukaan. Mutta suomalaista äitiä tai isäähän ei saa syyttää kukaan eikä mikään instanssi. Suomessa vanhemmalla on vain vapaus valita, käsketään ottamaan omaa aikaa ja tuetaan perhettä perheen itse tekemissä, parhaiksi näkemissään ratkaisuissa. Vitut, sanon minä.

Vierailija
88/90 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 21:50"]

Höh, olenko ainut jonka mielestä tuo on ihan mahdollista? Siis lähteä samaan aikaan eri suuntiin, ja kuvitella että toinen jää lasta vahtimaan. Hälinässä saattaa vaikka kuulla väärin, mitä toinen sanoo. Väärinkäsityksiä ja vahinkoja sattuu, onneksi lapselle ei käynyt mitään.

[/quote]

Varmaan olet ainut. Mä olen ihan varma, että mun ja mieheni keskusteluun kuuluis kiinteästi osio: "Kumpi menee ensiks? Haluutko sä, vai meenkö mä? Okei, no mä tuun sit takas puol neljä, ootatteko te tässä?"

Luulen, että kuka vaan normaaliälyinen kävisi keskustelun samantyylisesti. Ei siinä kauheasti jää arvailun varaan.

Vierailija
89/90 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun veikkaukseni on, että vanhemmat olivat riidoissa. Huusivat kumpikin toisilleen, että minä menen yksin shoppailemaan ja sinä otat lapsen mukaan ja häipyivät ajatellen, että kun nopeasti menevät niin toisen on pakko huolehtia lapsesta. Pieleen meni vaan sekin suunnitelma.

Vierailija
90/90 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille olisi voinut käydä noin vahingossa, eli olisi sovittu että käydään vuorotellen mutta kummatkin olisivatkin lähteneet yhtäaikaa. Meidän "mikael" huusi 1,5 v putkeen öisin niin, että pisin nukkumani pätkä kokoaikana oli 15 minuuttia. Siitä huolimatta jouduimme elämään normaalia elämää ja minäkin kävin yli 6 kk töissä tuona aikana. Tietäisittepä mitä kaikkea meille tapahtui tuona aikana ja ongelmaa pahensi vielä se, kun oli kaksi muutakin alle 5-vuotiasta hoidettavana. Aivot oli niin muussia ja toimi pätkissä, että oman nimenkin muistaminen tuotti hankaluuksia. Niin ja miksi ei käytetty kodinhoitajaa tai isovanhempia apuna: kummatkin isoavanhemmat asui yli 600 km päässä ja meidän alueella kodinhoitajan saa vain päohdeongelmaiset äidit ja en viitsinyt absolutistina alkoholilla läträämään sen vuoksi. Eli älkää tuomitko, kun ette tiedä. Suomalaiset alkoholistit /. Huumeäidit tuskin ovat munchenissa.