Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1-vuotias suomalainen Mikael löytyi Munchenistä

Vierailija
29.06.2014 |

Jotain outoa tässä on? Ensinnäkin, miten noin voi muka käydä, että lähdetään yhtäaikaa, kun sovitaan, että vuorotellen mennään ostoksille? Toisekseen, kenellä on KÄYNTIKORTTI rattaissa? Herää epäilys, että se on jätetty sinne tarkoituksella, että jos vaikka joku vie ne rattaat ja lapsen siitä.

http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1288708045590.html

Kommentit (90)

Vierailija
21/90 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 21:54"]

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 21:50"]Höh, olenko ainut jonka mielestä tuo on ihan mahdollista? Siis lähteä samaan aikaan eri suuntiin, ja kuvitella että toinen jää lasta vahtimaan. Hälinässä saattaa vaikka kuulla väärin, mitä toinen sanoo. Väärinkäsityksiä ja vahinkoja sattuu, onneksi lapselle ei käynyt mitään.

[/quote]

Eikö Suomessa PUHUTA aviopuolisolle?

[/quote]

Ei ilmeisesti. Tai sitten jos puhutaan, niin ilmeisesti vaimo vain pälpättää eikä siihen toiseen oteta mitään kontaktia samalla.

Vierailija
22/90 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 21:58"]

Puhelimeen eivastattu heti. Luulis tommosessa tilanteessa olevan luuri korvassa koko ajan.

[/quote]

Jos kuvittelee, että puoliso huolehtii lapsesta, ollaan koko ajan luuri korvassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/90 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

se oli av-mamma.

*huokaus*

Vierailija
24/90 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 21:53"]Onpa komeita poliiseja kuvassa.

[/quote]

Kannattaa lähteä Suomesta merta edemmäs kalaan, Saksassa tuonnäköiset salskeat nuoret miehet on ihan normitapauksia... ;-) t: saksalaisen puoliso

Vierailija
25/90 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikaan vanhempi ei edes pitänyt kiinni "sovitusta" 30 minsasta. Lapsi oli ollut yksin jo ties kuin kauan, kun ohikulkija sen huomasi. Oli sitten 20 min sitä siinä seurannut. Eli se 30 min on voinut hyvinkin umpeutua jo tuossa ajassa. Mutta ei näy vanhempia. No, sitten vielä poliisien etsimiseen käytetty aika ja siihen vielä poliisilaitoksella käytetty aika ja siihen vielä aukiolla kuuluttamiseen käytetty aika. Millä todennäköisyydellä tuohon kaikkeen olisi mennyt vain 10 min? Eikö kumpikaan vanhemmista osannut muka pitää sovitusta puolesta tunnista kiinni?

Vanhemmat puhuu niin paskaa kuin olla ja voi.

Vierailija
26/90 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti ylittyy puolen tunnin raja shoppaillessa vahingossa, ainakin naisilta. :D Miksei miehiltäkin, varsinkin ulkomailla kaikkea jännää ihmetellessä. Jos lapsen olettaa olevan toisen puoliskon hellässä huomassa, mitä se pieni tai isompikin myöhästyminen haittaisi?

Vierailija
27/90 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 21:51"]

Mä uskon että tämä on ihan vahinko ja syytän asiasta isää :D Miettikääpä nyt, äiti siinä pälpättää isälle aukiolla että mennään vuorotellen ostoksille, minä käyn ensin ja lapsen maidot on tuolla ja tutit täällä ja plaa, plaa, plaa, kuunteletko Jarmo nyt varmasti? No Jarmo on autopilotilla ja kuvailee aukion nähtävyyksiä järkkärillään, joojottelee vaan vaimolleen ja vaimon lähdettyä jatkaa kuvaamista ajautuen kauemmas mukulasta..sitten välähtää että niin joo munhan piti lähteä kaupoille ja tadaa vauva jää yksin!

Nimi fiktiivinen ja tapahtunut täysin kirjoittaneen olettamusta.

[/quote]joo no jotain tommoista mä yritin miettiä, mutta mun mielikuvitus ei riittänyt. Ehkä noin se vois mennä, jos on vähän iskä autopilotilla tosiaan.

Vierailija
28/90 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat puhuvat paskaa.

Lapsi saattaa olla hyvin nukkuvaa sorttia, enkä itsekään veisi rauhallisesti nukkuvaa ipanaa joneekin vaatekaupan jumputukseen. Ovat tuumineet suomalaisittain että nukkukoon nyt, ja torilla on varmaan turvassa, ja lähteneet lätkimään kukin teilleen.

Tämä, tai sitten tilanne on lähtenyt perheriidasta.

Vierailija
29/90 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 21:53"]

Onpa komeita poliiseja kuvassa.

[/quote]

Saksassa on poliisitkin komeita. Vähän toista kuin suomalaiset taikinanaamat ja kaljut aikuisilta vauvoilta näyttävät kytät ;)

Vierailija
30/90 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 22:08"]

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 21:53"]Onpa komeita poliiseja kuvassa.

[/quote]

Kannattaa lähteä Suomesta merta edemmäs kalaan, Saksassa tuonnäköiset salskeat nuoret miehet on ihan normitapauksia... ;-) t: saksalaisen puoliso

[/quote]

Mulla on ollut saksalainen poikaystävä, mutta ei se kyllä valitettavasti ollut mikään suomipoikaa komeampi.

Vierailija
31/90 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sairasta :((

Vierailija
32/90 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaistahan se on kun "lapsi ei muuta mitään elämässäni ja samalla tavalla mennään kuin ennenkin" jne. Minä minä minä!

Vierailija
33/90 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eikse ois helpompi, jos käydään vuorotellen, ei tarttee lastenrattaiden kanssa kulkea ahtaissa kaupoissa?" "Mmmmh." "Mä meen eka, ei kun käy vaan sä. Pitää ostaa sitä ja tätä ja tuota, vai menisinkö sittenkin minä ensin? Jos vaikka sovitaan, että puoli tuntia sitten ois aikaa per nenä?" "Mmmmh." "Eli nähdään sitten puolen tunnin päästä tässä samalla paikalla?" "Mmmh, joo heippa." "Heippa."

Ja tadaa, molemmat lähtevät samaan aikaan eri suuntiin.

Vierailija
34/90 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 22:12"]

Helposti ylittyy puolen tunnin raja shoppaillessa vahingossa, ainakin naisilta. :D Miksei miehiltäkin, varsinkin ulkomailla kaikkea jännää ihmetellessä. Jos lapsen olettaa olevan toisen puoliskon hellässä huomassa, mitä se pieni tai isompikin myöhästyminen haittaisi?

[/quote]

Jaa, ei tällä naisella (lue: minulla) ainakaan kuten ei puolisollakaan. Kai sullakin nyt jotain käytöstapoja on, ettet huolettomana vain seisota toista jossain torilla tunti kausia sovitusta ajasta huolimatta, kun itse shoppaat?

Vierailija
35/90 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baijerin poliisin tiedotteen mukaan ohikulkenut nainen oli havahtunut ihmettelemään Münchenin Marienplatz-aukiolle jätettyjä lastenrattaita, joissa nukkui pieni lapsi. Kun 20 minuutin jälkeen lapsen vanhempia ei ollut ilmaantunut paikalle, soitti nainen poliisit apuun.

- Poliisit asemalta 11:ltä lähtivät välittömästi Marienplatzille ja löysivät lapsen, kertoi poliisi tiedotteessaan sunnuntaina.

Poliisit yrittivät ensin etsiä lapsen vanhempia lähistöltä, siinä kuitenkaan onnistumatta. Niinpä pikku-Mikael vietiin läheiselle poliisiasemalle. 

Lastenrattaita työntäneet poliisit herättivätkin paljon huomiota kaupungilla.

Puhelinnumeroon ei vastattu

Poliisiasemalla poliisit löysivät rattaista suomenkielisen käyntikortin ja puhelinnumeron.

Numeroon ei kuitenkaan vastattu ja vanhempien etsintä jatkui aukiolla, josta Mikael löytyi. 

Mikaelista kuulutettiin aukiolla kaiuttimien kautta sekäenglanniksi ja saksaksi. Vasta viidennen kuulutuksen jälkeen epätoivoinen ja huolestunut suomalaisaviopari ilmoittautui poliiseille. 

Vierailija
36/90 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ziizus mitä suomiuunoja!! :/

Lieköhön tämä ihan eka kerta kun lapsi unohtui.

Vierailija
37/90 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 22:18"]

Kai sullakin nyt jotain käytöstapoja on, ettet huolettomana vain seisota toista jossain torilla tunti kausia sovitusta ajasta huolimatta, kun itse shoppaat?

[/quote]

On käytöstapoja, mutta joskus vaan shoppaillessa (tai muutenkin) saattaa kadota ajantaju. Ja tiedän, että mies osaisi melkein odottaa pientä myöhästymistä tuollaisessa tilanteessa. Kärsivällinen tapaus, saattaisi tosin vähän naureskella palatessani että arvasi minun myöhästyvän.

Vierailija
38/90 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 22:14"][quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 22:08"]

[/quote]

[/quote]

Mulla on ollut saksalainen poikaystävä, mutta ei se kyllä valitettavasti ollut mikään suomipoikaa komeampi.

[/quote]

No toki täältäkin rumia löytyy jos oikein etsii. Mutta valinnan varaa on enemmän.

Vierailija
39/90 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on ollu kännissä? Säälittää tuo poika...

Vierailija
40/90 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskmatonta touhua kumpikin lähtee shoppailemaan ja jätetään pieni vaunuihin. Jokuhan olisi voinut varastaa lapsen. Sitäkö halusivat?