Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laissa vikaa? Nuorimmat luottotiedottomat taaperoita!

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 15:49"]

Aivan karmeaa. Sympatiani miehellesi! Ei tosiaankaan saisi olla mahdollista tällainen lasten hyväksikäyttö! Liikkeen, joka myy alaikäiselle, pitäisi olla itse vastuussa seurauksista.

[/quote]

Ei liikettä voi laittaa tuollaisesta vastuuseen. Jos vanhemmat haluavat alkaa kerryttämään lapsen omaisuutta tämän tulevaisuutta varten jo lapsena, sen täytyy olla mahdollista. Tässähän tavarat on ostettu lapsen nimiin, joka täytyy olla mahdollista. Muutenhan olisi mahdollista, että esim. lapsen saadessa perintöä omaisuus siirtyy siis vanhempien nimiiin, jos alaikäinen ei kerran saisi omistaa yhtään mitään. 

Vierailija
22/35 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun täytin 18 v, mulla oli reippaat 800000 markkaa ulosotossa odottamassa. Vanhemmat vähän ostelleet mun nimissä tavaroita esim mulle fillarin, josta piti olla niin pirun tyytyväinen ja onnellinen.

Sitten jengi täällä ihmettelee katkeruuttani vanhempiani kohtaan. Kyllä aikuisen pitää osata antaa anteeksi ja unohtaa, ei saa velloa menneisyydessä. Paskat!

Eihän tuo pikkuvelka ainoa heidän temppunsa ollut.

Meni väjän turhan vaikeeksi esim lukion käyminen loppuun. Eikun töihin ja maksoin, joka keleen pennin. Sitten kolmikymppisenä takaisin kouluun.

Onneksi olin löytänyt upean miehen,ilman häntä mua ei enää olis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alaikäiset ulosoton asiakkaat pitäisi huostaanottaa nopeasti, ettei velat pääsisi kerääntymään. Poikkeuksena lapsen vahingonkorvaukset ja sakot.

Vierailija
24/35 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta noissa alaikäisten veloissa oli joku juttu miten ne pystyi mitätöimään. Ei se noin voi mennä. Oletteko olleet yhteydessä oikeusavustajaan?

Vierailija
25/35 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 15:49"][quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 15:16"]

Mun miehelläkin on vanhempien pilaamat luottotiedot ja on 18 veestä alkaen maksanut kymmenen vuotta vanhoja perintälaskuja. Siellä on mm ala-asteen luokkakuvia.

[/quote]

Miksei käväise poliisilaitoksella kysäisemässä, että onko tilanteelle mitään tehtävissä? Eihän se vaan voi mennä noin, että vanhempi voi kerätä lapselleen helvetisti velkaa ja lapsi on sitten näistä vastuussa heti täysi-ikäiseksi tultuaan.

Tuossakin tapauksessa vanhemmat hoitamaan OMAT velkansa pois + maksamaan pojalleen takaisin rahat, jotka on ehtinyt jo pistää vanhempiensa aiheuttaman velan hoitoon.

[/quote]

Mies ei halua.. On kaikesta huolimatta hyvissä väleissä äitinsä kanssa ja ainakun jotain uusia vanhoja perintälaskuja on tullut, ei suostu juurikaan puhumaan asiasta. Hänen lapsuutensa ei ole ollut kovin helppo ja koska minä taas olen todella hyväosaisesta perheestä, mies ei taida uskoa että voisin ymmärtää.

Viimeisenä siis tuli tuo koulukuvalasku, jota alettiin perimään miehen ollessa yli 20v. Alkuperäinen lasku oli vuodelta 96.. Siitä asti kasvanut korkoa. Yritin saada miestä kiistämään lasku koska on ollut laskun aikaan 7v. Yritti se sinne soittaa mutta sanoivat vaan että asia on näin. Ei vienyt eteenpäin mutta sai kun saikin äitinsä maksamaan siitä puolet.

Minä taas olin todella raivoissani asiasta, mutta olenkin aina ollut kova pitämään puoliani ja vaatimaan oikeutta.

Nyt kaikki velat on vihdoin maksettu ja olikohan se sitten niin että luottotiedot palautuu 24kk päästä. Jos siis uusia yllätyksiä ei tule. Sitten voidaan vihdoin miettiä oman asunnon ostoa.

Vierailija
26/35 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 17:52"]

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 15:49"][quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 15:16"]

Mun miehelläkin on vanhempien pilaamat luottotiedot ja on 18 veestä alkaen maksanut kymmenen vuotta vanhoja perintälaskuja. Siellä on mm ala-asteen luokkakuvia.

[/quote]

Miksei käväise poliisilaitoksella kysäisemässä, että onko tilanteelle mitään tehtävissä? Eihän se vaan voi mennä noin, että vanhempi voi kerätä lapselleen helvetisti velkaa ja lapsi on sitten näistä vastuussa heti täysi-ikäiseksi tultuaan.

Tuossakin tapauksessa vanhemmat hoitamaan OMAT velkansa pois + maksamaan pojalleen takaisin rahat, jotka on ehtinyt jo pistää vanhempiensa aiheuttaman velan hoitoon.

[/quote]

Mies ei halua.. On kaikesta huolimatta hyvissä väleissä äitinsä kanssa ja ainakun jotain uusia vanhoja perintälaskuja on tullut, ei suostu juurikaan puhumaan asiasta. Hänen lapsuutensa ei ole ollut kovin helppo ja koska minä taas olen todella hyväosaisesta perheestä, mies ei taida uskoa että voisin ymmärtää.

Viimeisenä siis tuli tuo koulukuvalasku, jota alettiin perimään miehen ollessa yli 20v. Alkuperäinen lasku oli vuodelta 96.. Siitä asti kasvanut korkoa. Yritin saada miestä kiistämään lasku koska on ollut laskun aikaan 7v. Yritti se sinne soittaa mutta sanoivat vaan että asia on näin. Ei vienyt eteenpäin mutta sai kun saikin äitinsä maksamaan siitä puolet.

Minä taas olin todella raivoissani asiasta, mutta olenkin aina ollut kova pitämään puoliani ja vaatimaan oikeutta.

Nyt kaikki velat on vihdoin maksettu ja olikohan se sitten niin että luottotiedot palautuu 24kk päästä. Jos siis uusia yllätyksiä ei tule. Sitten voidaan vihdoin miettiä oman asunnon ostoa.

[/quote]

Voi hemmetti mitkä vanhemmat... Tiedätkö yhtään, että ovatko appivanhempasi esim. holtittomia rahankäytössä? Kun ei vaan voi oma mieleni käsittää miten joku voi tehdä lapselleen noin paskasti :(

Vierailija
27/35 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat on aina olleet enemmän tai vähemmän työttömiä ja ainakin hänen lapsuudessa alkoholi on ollut paljon mukana. Isä on edelleen alkoholisti, äiti ei, mutta aika höpsö ja ilmeisesti ainakin hieman maanisdepressiivinen. Kummatkin elää pienellä työttömyystuella, käsittääkseni ei nykyään mitään suurempia rahaongelmia ole. Elävät aika vaatimattomasti. Ovat olleet aina todella mukavia minullekin niin on vaikea puuttua asioihin mitkä on tapahtuneet vuosia ennen mun kuvioihin tuloa. Mies ei paljoa puhu lapsuudestaan niin en osaa sanoa miten vanhemmatkaan on tuohon ajautuneet. Tuskin tahallaan, mutta eivät ehkä ole ajatelleet seurauksia.

Vierailija
28/35 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No laidsahan lukee että vajaavaltainen on täysivaltaiseksi tullessaan vastuussa veloista JOS hyväksyy ne. Eli jos kieltäydyt maksamasta niin ne velat ei kuulu lapselle vaan vanemmille.

Vierailija
29/35 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No laidsahan lukee että vajaavaltainen on täysivaltaiseksi tullessaan vastuussa veloista JOS hyväksyy ne. Eli jos kieltäydyt maksamasta niin ne velat ei kuulu lapselle vaan vanemmille.

Vierailija
30/35 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 18:11"]

Molemmat on aina olleet enemmän tai vähemmän työttömiä ja ainakin hänen lapsuudessa alkoholi on ollut paljon mukana. Isä on edelleen alkoholisti, äiti ei, mutta aika höpsö ja ilmeisesti ainakin hieman maanisdepressiivinen. Kummatkin elää pienellä työttömyystuella, käsittääkseni ei nykyään mitään suurempia rahaongelmia ole. Elävät aika vaatimattomasti. Ovat olleet aina todella mukavia minullekin niin on vaikea puuttua asioihin mitkä on tapahtuneet vuosia ennen mun kuvioihin tuloa. Mies ei paljoa puhu lapsuudestaan niin en osaa sanoa miten vanhemmatkaan on tuohon ajautuneet. Tuskin tahallaan, mutta eivät ehkä ole ajatelleet seurauksia.

[/quote]

Surullista.

Vierailija
31/35 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista tosiaan, mutta miehestä on onneksi kasvanut tasapainoinen ja mitä enemmän meille kertyy vuosia, sitä enemmän tuntuu kaikin puolin kasvavan. Onneksi. Hylätyksi tulemista pelkää kovasti, varmaan juontaa sekin juurensa lapsuuteen tavalla tai toisella.

Vierailija
32/35 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 18:12"]No laidsahan lukee että vajaavaltainen on täysivaltaiseksi tullessaan vastuussa veloista JOS hyväksyy ne. Eli jos kieltäydyt maksamasta niin ne velat ei kuulu lapselle vaan vanemmille.

[/quote]

Tästä en osaa sanoa, en seurustellut miehen kanssa vielä silloin niin en tiedä mitä on yrittänyt tuolloin tehdä. Asui silloin vielä äitinsä kanssa vailla minkäänlaista kosketusta tosielämään ja raha-asioihin, joten toisaalta on voinut itsekin olla tajuamatta mitä on tapahtunut. Paha sanoa ja nyt asia on jo meillä myöhäistä.

Vierailija
33/35 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta pystyvätkö vanhemmat pitämään asian salassa myös täysi-ikäiseksi tulevalta lapselta, jos ovat siihenkin asti jättäneet kertomatta? Siis harvalle 17-18-vuotiaalle tulee mieleen alkaa tarkistella omia luottotietoja, jos ei ikinä ole ottanut mitään lainoja tai jättänyt laskuja maksamatta.

Vierailija
34/35 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä tuon yhden kirjoittajan kanssa: lapset huostaan tällaisilta vanhemmilta.

Vierailija
35/35 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 15:14"]

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 15:05"]Miten tuo voi olla mahdollista? Netistä tilatessahan pitää olla täysi-ikäinen!

[/quote]

Aivan! Eihän autoa voi rekisteröidä taaperolle! Eikö autokauppa yhtään muka ihmettele, kun rekisteröidyn sotu on xxxx12-xxxx? Kyllä mielestäni vikaa on siinä kaupankäynnin toisessakin puoliskossa, ei nimittäin pitäisi mennä läpi!

[/quote]

Toi on kyllä 100-vuotiaan hetu. 2000-luvulla syntyneillä on viivan tilalla A. Ohiksena vaan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä