Miksi tuot rääkyvän kakarasi työpaikalle?
Kiva, että olet pusertanut kirkuvan pinkin otuksen pillustasi, mutta tarvitseeko sitä tuoda työpaikalle näytille? Ja sitten paheksua, kun en ennätä tuntikausia pällistellä ja vilkutella tuolle rääkyjälle? Kiva, ettei sun tartte tehdä töitä, mutta meillä muilla todennäköisesti kasautuu hommat ja deadlinet painaa päälle. Hyvä yrittää keskittyä tarjouksen tekemiseen asiakkaalle, kun se vahinkosi kiljuu korvan juuressa ja jokapaikassa haisee paska ja oksennus. Eikä sulle tietenkään voi sanoa vartin jälkeen, et mites jos nyt menisit, kun meidän muiden pitäisi jatkaa työntekoa ja sinä ja sinappikoneesi häiritsette meitä. Usko jo, sun rääkyvä kakaras ei kiinnosta kaikkia!!
Kommentit (59)
Miksi kauhistelette ap:tä, mutta kukaan ei ole vaivautunut vastaamaan, että miksi se mukula pitää viedä töihin näytille pyytämättä/kutsumatta/kiireisimpään aikaan?
Missä huoratalossa ap painaa hommia, kun kielenkäyttö on tuota luokkaa? Mene vihanhallintakurssille.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 15:21"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 15:19"]
Meillä oli tässä taannoin kahvikekkerit työpaikalla ja paikalle saapui muutamia entisiä työntekijöitä ja äitiyslomalaisia. Yhdellä oli reilun vuoden ikäinen lapsi, joka yritti vetää kaikki pöytäliinat alas ja konttaili tuolien alla ym. Äiti siinä välillä vähän naureskeli että "äläs nyt" ja lopulta piti ottaa pöytäliinat kokonaan pois. Eikö sitä kakaraa voi pitää sylissä tai jossain vaunuissa ettei pääse hajottamaan joka paikkaa?
[/quote]
Ei yksivuotias ole enää sellainen, että pysyisi sylissä tai vaunuissa. Niiden tekee jo mieli mennä.
[/quote]
Okei, ymmärrän jos osaavat irroittaa vaunujen turvavyöt tms. Mutta kyllähän sylissä pysyy kun pitää! Pysyväthän lapset aloillaan pitkän bussimatkankin ajan vaunuissa tai vanhemman sylissä.
aplla näköjään jääny pari nappia ottamatta...
Maiju
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 15:26"][quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 15:19"]
Lapsettoman katkera raivonpurkaus? Onko sulla kohtua?
Oikeasti ja tosissani sanon ettei lyhyt visiitti työpaikalla voi saada aikaan kaaosta. Ilmeisesti et ole työtehtäviesi tasalla onhan sinulle kasaantunut paljon tekemättömiä töitä. Sinuna pyytäisin työnohjausta. Joka tapauksessa keskustelu esimiehen kanssa on paikallaan, voisiko töitäsi jakaa jollekin toiselle.
On normaalia että ihmiset lisääntyy. Monet työkaverit jopa pyytää odottajaa että tuohan vauva sitten näytille - täälläpäin kuuluu tapoihin. Työkavereiden kanssa ostetaan joku kimppalahja vauvalle. Nämä ovat hyvänmielen vierailuja.
Yleensä nämä vierailut ajoitetaan iltapäiväkahvihetken yhteyteen.
Toki ymmärrän että lapsttomuudesta kärsivän voi olla vaikea yhtyä riemuun pienestä ihmeestä.
Aloittajalta puuttuu sydän tai se on ainakin tällä hetkellä jäätynyt.
[/quote]
Voi pyhä vitun kulli sentään. Luitko aloitusta? Vartti sinne-tänne nyt on yks vitun paskanhailee. Mut kun sen rääkyvän muksun kanssa jäädään asumaan toimistolle. Ollaan tunti-kaks-kolme, parhaimmillaan aamusta lounaaseen tai lounaasta siihen ku ukko pääsee töistä ja tulee hakemaan. Voitko itse olla puolipäivää tekemättä töitä ilman seurauksia? Kivahan se mammalle on saada aikuista keskusteluseuraa, mutta TYÖPAIKALLA OLLAAN TEKEMÄSSÄ TÖITÄ ja se työrauha katkeaa, kun se pentu kirkuu koko sen vierailun ajan siinä mun työpöydän vieressä.
[/quote]
No tuota enpä ole koskaan törmännyt tällaiseen. Kannattaa ehkä ottaa puheeksi siellä töissä? Me normaalit ihmiset ei oikein osata suhtautua tällaisiin avauksiin kun ongelmakin on niin kummallinen... Normaalit ihmiset käväisevät töissä vauvan kanssa ehkä kerran, ihan kohteliaisuussyistä. Mutta kuka hemmetti edes haluaa mennä työpaikalleen vapaa-ajalla?
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 14:55"]
Kiva, että olet pusertanut kirkuvan pinkin otuksen pillustasi, mutta tarvitseeko sitä tuoda työpaikalle näytille? Ja sitten paheksua, kun en ennätä tuntikausia pällistellä ja vilkutella tuolle rääkyjälle? Kiva, ettei sun tartte tehdä töitä, mutta meillä muilla todennäköisesti kasautuu hommat ja deadlinet painaa päälle. Hyvä yrittää keskittyä tarjouksen tekemiseen asiakkaalle, kun se vahinkosi kiljuu korvan juuressa ja jokapaikassa haisee paska ja oksennus. Eikä sulle tietenkään voi sanoa vartin jälkeen, et mites jos nyt menisit, kun meidän muiden pitäisi jatkaa työntekoa ja sinä ja sinappikoneesi häiritsette meitä. Usko jo, sun rääkyvä kakaras ei kiinnosta kaikkia!!
[/quote]
Jaa, meidän työpaikalla useimpia kiinnostaa. Kuuntelin 3,5 vuotta natkutusta siitä, kun et ole nuorempaa lastasi käynyt näyttämässä, ja sitten luovutin ja kävin lapsen kanssa työpaikalla.
Monet keräävät tuoreelle äidille työporukalla jonkun lahjakortin tai antavat rotinoita muuten vaan, joten minusta on kyllä tavallaan kohteliasta käydä vauvan kanssa kiittämässä. Itse olin vain vähän laiskansutjakka...
Mitä ihmeellistä tässä nyt oli? Äitiyslomalla pysytään pois työpaikalta, ymmärrän jos kerran tullaan käymään, mutta kyllä muakin ärsyttää jos ravataan jatkuvasti lapsen kanssa töissä ja jumitetaan muiden työntekoa.
Voihan niitä pershedelmiä:) näytellä vapaa-ajalla niille läheisimmille työkavereille.
Olen itsekin ihan samaa mieltä, niitä rääkyviä/kuolaavia kersoja ei tarvitse tuoda näytille työpaikoille ollenkaan.
Ai tämänkö takia sain vastikään Tapiolalta vakuutustarjouksen, jonka ensimmäisellä sivulla oli 13 kirjoitusvirhettä...?
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 16:47"]
Ai tämänkö takia sain vastikään Tapiolalta vakuutustarjouksen, jonka ensimmäisellä sivulla oli 13 kirjoitusvirhettä...?
[/quote]
Todennäköisesti, vaikka ap ei Tapiolalla olekaan töissä. No eivais, Tapiolalla on kuulemma aika tiukasti allokoitu aika/työtehtävä, joten kirjoitusvirheidenkaltaisiin juttuihin ei ole aikaa paneutua.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 16:22"]
Missä huoratalossa ap painaa hommia, kun kielenkäyttö on tuota luokkaa? Mene vihanhallintakurssille.
[/quote]
Sellaisessa huoratalossa, missä työntekijät riittävät just ja just tekemään hommat. Ei sillä ole mitään merkitystä, missä työskentelen ja mikä tilanne siellä on. Töissä tehdään ensisijaisesti esimiehen osoittamia töitä. Jos ylimääräistä aikaa jää, voi seurustella tai keskustella. Tämäkin vasta sitten, kun on kysytty työkavereilta tai esimieheltä, että olisko jotain muuta mitä vois tehdä.
Minä en pidä vauvoista tai pikkulapsista. En ole koskaan pitänyt, varsinkaan vieraista lapsista (siis muista kuin lähimpien ystävien ja sukulaisten). Eivät ne vauvat itke tai haise kakalle vaan ovat ihan rauhassa ja usein nukkuvatkin vierailun ajan, mutta minä vain inhoan vauvoja enkä halua olla niiden lähellä. Muutenkin töissä on aina niin hektistä, että kun joku pyllähtää yllättäen käymään kersansa kanssa ja olisi siinä tuhannen asiaa tehtävänä, ei kiinnosta todellakaan pätkääkään.
Ihan eri asia on, jos kyseinen mamma pyytää kotiinsa kahville siinä äitiyslomalla ollessaan. Toki menen katsomaan sitä työkaveria, mutta silloinkaan ei kiinnosta se lapsi vaan aikuinen.
Minua ei naurata työkaverien selitykset siitä, kun piltti sanoo koila eikä koira, eikä minua huvita nähdä tuntemattoman lapsen valokuvia. Kun joku tuo työpaikalle vauvansa näytille, minä lähden jonnekin muualle. En ymmärrä, miksi lapsi pitää tuoda töihin, joka ei mitenkään liity lapseen. En ymmärrä myöskään sitä, että kerätään kolehtia äitiyslomalle jäävälle. En ymmärrä, miksi äidiksi tulleen täytyy tarjota pullakahvit töissä sen takia, että on puskenut lapsen maailmaan.
Minä olen itse pienen lapsen äiti. Kielsin etukäteen ottamasta vastaan työkavereilta rahalahjaa. Ilmoitin, että lastani ei työpaikalla näy. Pullaa tarjoan nimipäivänäni kuten muinakin vuosina, mutta lapsentekopullaa on turha odottaa.
Ap:n kielenkäyttö on kuin katujätkällä, ei kovin kaunista siis. :/ Ymmärrän toki työkiireesi ja harmituksesi, mutta jos kielenkäyttösi on yhteydessä tekoihisi ja puheisiisi, niin en ihmettele, vaikka joku joskus pahoittaisi niistä mielensä. Mitä mieltä työnantaja / pomo on näistä vierailijoista? Häiritseekö asia häntä? Olisiko jonkinlaiset, edes vapaamuotoiset, pelisäännöt paikallaan? Itse olen viimeisilläni raskaana ja työtoverini huhuilevat vähän väliä, joko vauva on syntynyt. Kovasti odottavat myös, että tulemme vauvan kanssa näytille. Toki en aio hillua paikan päällä montaa tuntia, mutta ei meitä sieltä kukaan poiskaan varmasti aja. Ap:n purkaus tuntuu itsestäni kummalliselta ja olisin kyllä kovin pahoillani ja kauhuissani jos joku omassa työyhteisössäni ajattelisi noin.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 15:19"]Lapsettoman katkera raivonpurkaus? Onko sulla kohtua?
Oikeasti ja tosissani sanon ettei lyhyt visiitti työpaikalla voi saada aikaan kaaosta. Ilmeisesti et ole työtehtäviesi tasalla onhan sinulle kasaantunut paljon tekemättömiä töitä. Sinuna pyytäisin työnohjausta. Joka tapauksessa keskustelu esimiehen kanssa on paikallaan, voisiko töitäsi jakaa jollekin toiselle.
On normaalia että ihmiset lisääntyy. Monet työkaverit jopa pyytää odottajaa että tuohan vauva sitten näytille - täälläpäin kuuluu tapoihin. Työkavereiden kanssa ostetaan joku kimppalahja vauvalle. Nämä ovat hyvänmielen vierailuja.
Yleensä nämä vierailut ajoitetaan iltapäiväkahvihetken yhteyteen.
Toki ymmärrän että lapsttomuudesta kärsivän voi olla vaikea yhtyä riemuun pienestä ihmeestä.
Aloittajalta puuttuu sydän tai se on ainakin tällä hetkellä jäätynyt.
Melko tunteellinen purkaus:D Vähän jäitä hattuun ja objektiivisempaa suhtautumista asioihin.
Hmm..olipas ap:n aloitus vihamielinen, vaikka toisaalta ymmärrän hänenkin pointtiaan. Sain itse lapsen reilu puoli vuotta sitten, enkä ole kyllä kertaakaan käynyt työpaikalla häntä näyttämässä. Yksi syy on siihen on että rehellisesti sanottuna ei vaan kiinnosta pätkääkään mennä äitiyslomalla töihin. Itselläni on todella kiireinen ja toisinaan erittäin stressaava työ, joten siellä sai viettää ennen lasta ihan riittävästi aikaa. Toinen on ap:n kaltaisen ihmiset. Tiedän, että työpaikallamme on joitakin henkilöitä, sekä naisia että miehiä, jotka eivät pidä lapsista tai tällaisista vierailuista.
Omasta mielestäni muiden lapsen tuominen töihin on ihan kiva juttu, kunhan tosiaan se vierailu ymmärrettäisiin pitää suhteellisen lyhyenä. Eikä myöskään mielestäni sen lapsen kanssa tarvitse ravata töissä jatkuvasti. Vaikka pieni kullanmuru on äidille se suurin tärkeys, pitää ymmärtää että muille se ei sitä todellakaan ole. Ja tosiaan, kaikki ihmiset eivät vain pidä lapsista, eivät varsinkaan työpaikallaan. Mielestäni sitäkin pitää ymmärtää.
VÄYÄÄÄÄÄÄÄÄHHÄÄÄÄÄÄÄÄYYHYYGTYÖÖÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!!!
Kissa on nostettava pöydälle. Puhu lähimmälle esimiehellesi ettet voi tehdä töitäsi vauvavierailujen vuoksi. Luulisi pomoa kiinnostavan yrityksen tulos.
Voihan se viesti toki kyseiselle äidille välittyä tätäkin kautta samoin kuin muille jotka harrastaa liian pitkiä työpaikkavierailuja vauvojensa kanssa.
Joillakin äidillä ne hormoonit heittää niin paljon että muu elämä unohtuu, lapsi on ykkösjuttu ja niinhän sen pitääkin olla pikkulapsiaikana.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 23:58"]
Ai että osaat ilmaista itseäsi kauniisti pienten lasten äitien suosimalla keskustelupalstalla. Annat itsestäsi sivistyneen ja ihmisläheisen kuvan...
Jos jossain muka oikeasti äitiyslomalaiset jaksavat notkua toimistoympäristössä nuivien työkaverien joukossa tuntikausia vauvan kanssa (mitä todella ihmettelen, koska vauvaa pitää siinä ajassa jo syöttää ja vaippojakin vaihtaa useampia kertoja), niin kyllä, asiasta voi sanoa.
Että: "oli kiva nähdä vauvaa ja sinua ja kuulla kuulumisia, mutta nyt pitää jatkaa työntekoa. Haluatko, että soitan teille taksin", minkä jälkeen poistut hommiisi.
Ei voi olla noin vaikeaa, että pitää ihan raivo kehittää, kun ei saa suutaan auki, ap.
[/quote]
Et vissii osaa lukea? Ap on kertonut, että on sanonut asiasta. Ja sitten saanut haukut tuoreeltä äiskältä.
Avokonttorit on oikeesti perseestä, kun ei voi minnekään paeta tekemään töitä.
Joo meidänkin duunissa käy nainen lapsensa kanssa kerran kuussa ja viipyy siellä aina vähintään tunnin. Voi sitä keski-ikäisten naisten ihastunutta kiljuntaa kun lastenvaunut könyää hissistä taukotilaan :)
Nimittäin totta kai mikä tahansa tekosyy töiden tekemättömyyteen kelpaa. Olenkin ajatellut tehdä aloitteen, jossa vaaditaan että henkilöt leimaavat ylimääräiset taukonsa omaksi ajaksi. On nimittäin epäreilua että me muut teemme sillä välin näiden työt.
Pahinta oli kun tuo samainen mama osallistui liikuntapäiväämme lapsensa kanssa ja änksi pershedelmänsä työntekijöiden yhteiskuvaan. Toisin sanoen pilasi kuvan monen mielestä.
Mutta joo kyllä ymmärrän että hän pelkää työpaikkansa puolesta ja käy siksi tekemässä tikusta asiaa aika ajoin. Mikäs siinä jo kaikki voittavat :)