Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perintöä lapsenlapsille?

Vierailija
29.06.2021 |

Miten yleistä on testamentata perintöä lapsenlapsille? Onko varakkailla ihmisillä nykyään tapana huomioida testamentissa myös lapsenlapset ja millaisia summia he ovat perinnönjaossa saaneet?

Kuulemma jotkut isovanhemmat haluavat testamentata jopa koko omaisuutensa lapsenlapsille, koska omat lapset ovat jo vakavaraisia.

Miten perinnöt on jaettu teidän tuttavilla ja suvussa?

Perintöä lapsenlapsille?

Vaihtoehdot

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on?

Vierailija
2/26 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun aikuiset lapseni ja lapsen lapseni tietävät,mumolla ei omaisuutta ,mutta ei velkaakaan!Joten perinöksi ei jää mitään.Elävät kukin omilla ja eivät tarvitse mitään,evätkä odota mitään!Itse sain perinön kun isäni kuoli 1964.Ainut holhoojani.Pieni perintö raha kattoi minun elämäni perikunnan talossa.Kuin jonkun aikaa lastenkodissa,maksut sinne ja lopulta sinne missä oli petipaikka jossain nurkassa,kuin ravinon ja puhtauden.Kansalaiskoulusta töihin pakko mennä,palkasta maksaa  petipaikan, ravinon ja puhtauden ,siellä missä olin.Elämää !Selkä surana voin yhä kävellä.Ansaitulla työ-eläkelläni elän.Naisen eläke pienempi kuin miehen,mutta pärjän,hyvä niin!

Vierailija
4/26 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatuksia?

Vierailija
5/26 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tia.A, 68v. kirjoitti:

Minun aikuiset lapseni ja lapsen lapseni tietävät,mumolla ei omaisuutta ,mutta ei velkaakaan!Joten perinöksi ei jää mitään.Elävät kukin omilla ja eivät tarvitse mitään,evätkä odota mitään!Itse sain perinön kun isäni kuoli 1964.Ainut holhoojani.Pieni perintö raha kattoi minun elämäni perikunnan talossa.Kuin jonkun aikaa lastenkodissa,maksut sinne ja lopulta sinne missä oli petipaikka jossain nurkassa,kuin ravinon ja puhtauden.Kansalaiskoulusta töihin pakko mennä,palkasta maksaa  petipaikan, ravinon ja puhtauden ,siellä missä olin.Elämää !Selkä surana voin yhä kävellä.Ansaitulla työ-eläkelläni elän.Naisen eläke pienempi kuin miehen,mutta pärjän,hyvä niin!

Näin se varmasti on monella. 

Entäs sitten jos sitä varallisuutta on kertynyt ja perintöä voi jättää?

Vierailija
6/26 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kaikki lapsenlapset jo syntyneet? Jospa heitä syntyykin lisää, niin he jäävät ilman.

Vierailija
7/26 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani ovat erittäin varakkaita. He antavat säännöllisesti verottomia lahjoja sekä meille lapsille että lapsenlapsille. Testamentissa ei tällä hetkellä tietääkseni kuitenkaan ole tulossa isoa pottia lapsenlapsille, koska nämä ovat vielä alaikäisiä ja alaikäisen isoa omaisuutta on hankala hoitaa. Saattavat muuttaa testamenttia tältä osin jos vielä elävät siinä vaiheessa kun lapsenlapset ovat aikuisia.

Vierailija
8/26 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos varallisuutta on reippaasti, voi kullkekin lapsenlapselle jättää esim summan, josta ei vielä mene veroja. Ja tasasumma kaikille.

Vierailija
9/26 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos omilla lapsilla on yhtä monta lasta (siis sinun lastenlasta) eikä enempää ole tulossa niin voihan sitä testamentata heille suoraan. Systeemi on epäreilu, jos jollakin lapsellasi on vaikka 7 lasta ja jollakin ei ollenkaan, näin kärjistäen sanottuna.

Vierailija
10/26 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kaikki lapsenlapset jo syntyneet? Jospa heitä syntyykin lisää, niin he jäävät ilman.

Puhutaan tässä sellaisista testamentin tekijöistä, jotka ovat jo eläkkeellä ja lapset keski-iässä, lapsenlapset täysi-ikäisiä.

Vierailija
11/26 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempani ovat erittäin varakkaita. He antavat säännöllisesti verottomia lahjoja sekä meille lapsille että lapsenlapsille. Testamentissa ei tällä hetkellä tietääkseni kuitenkaan ole tulossa isoa pottia lapsenlapsille, koska nämä ovat vielä alaikäisiä ja alaikäisen isoa omaisuutta on hankala hoitaa. Saattavat muuttaa testamenttia tältä osin jos vielä elävät siinä vaiheessa kun lapsenlapset ovat aikuisia.

Kuulostaa järkevältä.

Vierailija
12/26 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsemme perivät isovanhempansa. Pyysimme aikoinaan vanhempiamme tekemään testamentit suoraan heille.

Vierailija
13/26 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos varallisuutta on reippaasti, voi kullkekin lapsenlapselle jättää esim summan, josta ei vielä mene veroja. Ja tasasumma kaikille.

Samaa mieltä. 20 000 euroa taitaa olla verottomuuden raja.

Vierailija
14/26 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos omilla lapsilla on yhtä monta lasta (siis sinun lastenlasta) eikä enempää ole tulossa niin voihan sitä testamentata heille suoraan. Systeemi on epäreilu, jos jollakin lapsellasi on vaikka 7 lasta ja jollakin ei ollenkaan, näin kärjistäen sanottuna.

Totta.

Vierailija
15/26 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän lapsemme perivät isovanhempansa. Pyysimme aikoinaan vanhempiamme tekemään testamentit suoraan heille.

Ajattelevaisesti teitte. Hienoa!

Meidän suvussamme testamentin tekijän keski-ikäiset, varakkaat lapset (myös oma vanhempani) vastustivat lapsenlapsille tehtyä testamenttia ja saivat sen kaadettua isovanhemman vielä elossa ollessa. Saivat siis isovanhemman muuttamaan testamenttiaan lapsilleen mieluisaksi, niin että lapsenlapsista osa jätettiin kokonaan ilman perintöä. Ja kyllä, olen itse yksi näistä perinnöttömäksi jätetyistä lapsenlapsista.

Siksi kysyn, kun kiinnostaa kuulla tapahtuuko tällaista muiden suvuissa?

Vierailija
16/26 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...Eli meidän suvussamme tehtiin juurikin päinvastoin: isovanhempi oli tehnyt testamentin lapsenlapsille, mutta hänen keski-ikäiset lapsensa vastustivat sitä ja saivat painostamalla (?) vanhuksen muuttamaan sen mieleisekseen.

Askarruttaakin nyt, saako noin toimia?

- AP

Vierailija
17/26 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelevaisesti teitte. Hienoa!

Meidän suvussamme testamentin tekijän keski-ikäiset, varakkaat lapset (myös oma vanhempani) vastustivat lapsenlapsille tehtyä testamenttia ja saivat sen kaadettua isovanhemman vielä elossa ollessa. Saivat siis isovanhemman muuttamaan testamenttiaan lapsilleen mieluisaksi, niin että lapsenlapsista osa jätettiin kokonaan ilman perintöä. Ja kyllä, olen itse yksi näistä perinnöttömäksi jätetyistä lapsenlapsista.

Siksi kysyn, kun kiinnostaa kuulla tapahtuuko tällaista muiden suvuissa?

Et jäänyt perinnöttömäksi, perit myöhemmin vanhempasi.

Vierailija
18/26 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIksi ihmeessä niin tekisin omille lapsilleni? 

Perivät minut ja jättävät sitten lapsilleen, minkä jättävät.

Lapseni saavat kaiken, se on viimeinen tahtoni.

Vierailija
19/26 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani vielä elossa, mutta kun aika koittaa, ilmoitan kieltäytyväni perinnöstä. Tällöin ne menevät suoraan lapselleni.

Vierailija
20/26 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MIksi ihmeessä niin tekisin omille lapsilleni? 

Perivät minut ja jättävät sitten lapsilleen, minkä jättävät.

Lapseni saavat kaiken, se on viimeinen tahtoni.

Siinäkin tapauksessa, että lapsesi itse pyytäisivät tekemään niin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän