Missä EI sanota Sokkari, kun puhutaan Sokoksesta
Kommentit (78)
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 12:37"]Olen syntyperäinen stadilainen enkä ole ikinä kuullut joko Sokkari sanaa tätä aikaisemmin. Joten stadilaiset eivät puhu.
[/quote]
Stadilainen..... ai että. Nyt minua hävettää tunnustaa asuvani Helsingissä.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 12:40"][quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 12:37"]Olen syntyperäinen stadilainen enkä ole ikinä kuullut joko Sokkari sanaa tätä aikaisemmin. Joten stadilaiset eivät puhu.
[/quote]
[/quote]
Juntti painut nyt vaan sinne Sonkajärvelle tms. nii kaikki on tyytyväisiä.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 12:40"][quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 12:37"]Olen syntyperäinen stadilainen enkä ole ikinä kuullut joko Sokkari sanaa tätä aikaisemmin. Joten stadilaiset eivät puhu.
[/quote]
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 12:37"]
Joten stadilaiset eivät puhu.
[/quote]
Kylmiä ihmisiä.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 12:26"]
Helsingissä ei ainakaan.
[/quote]
Olin tulossa sanomaan, että ei ainakaan Lauttasaaressa. Koskee siis syntyperäisiä.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 12:30"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 12:28"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 12:26"]Helsingissä ei ainakaan.
[/quote]
Kyllä Helsingissäkin puhutaan sokkarista.
[/quote]
Kyllä ne junan tuomat puhuu Sokkarista. En kyllä itse käytä sitä nimeä, mutta kuullut olen täällä pääkaupungissakin.
[/quote]
No ne nyt puhuu vaikka Keski- Euroopassa Sokkarista.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 12:34"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 12:30"][quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 12:28"]
[/quote]
[/quote]
Kyllä ne junan tuomat puhuu Sokkarista. En kyllä itse käytä sitä nimeä, mutta kuullut olen täällä pääkaupungissakin.
[/quote]
4. polven helsinkiläinen sanoo kyllä sokkari. Ehkä oon sit liian junantuoma heh :D
[/quote]
Oliko sulla siis 4 polvea sitten suvissasi joku helsinkiläinen? (Mun mies sanoo aina ärsyttävästi - ja virheellisesti - olevansa saamelainen viidennessä polvessa, vaikka tarkoittaa että 5 sukupolvea sitten siellä on yksi saamelainen).
No ei kyllä Porissakaan.
Miksi sanoisin "Sokkari", kun "Sokos" on lyhyempi ja yksinkertaisempi sana? En hjummarra.
En ole kuullutkaan ikinä.
T. Mansen kasvatti
[/quote]
[/quote]
Juntit ovat alemmuudentuntoisia, se on huomattu moneen kertaan:D
Vaikka tuolla toisessa ketjussa muuta väitetään niin Kuopiossa.
Hämeenlinnassa ainakin puhutaan. En ole alkanut sanoa niin.
t. Ex-helsinkiläinen
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 12:51"][quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 12:34"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 12:30"][quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 12:28"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
4. polven helsinkiläinen sanoo kyllä sokkari. Ehkä oon sit liian junantuoma heh :D
[/quote]
Oliko sulla siis 4 polvea sitten suvissasi joku helsinkiläinen? (Mun mies sanoo aina ärsyttävästi - ja virheellisesti - olevansa saamelainen viidennessä polvessa, vaikka tarkoittaa että 5 sukupolvea sitten siellä on yksi saamelainen).
[/quote]
Mä, mun vanhemmat, mun isovanhemmat ja mun isän isovanhemmat ollaan kaikki helsinkiläisiä. Ei stadilaisia. Iskän kanssa käydään sokkarilla mummu kävi vaan stockalla.
Kelpaaks? Tarviiko osoitteet ja sukunimet antaa et uskotaan? :D
Sokkari on S-market meillä päin. En ymmärrä logiikkaa.
Varmaan sit riippuu missä päin Helsinkiä asuu mut kyl täällä on Sokkari.
Mun mielestä vaan Lahdessa puhutaan Sokkarista.
Tamperelaisena ja Turussa asuneena en ole kuullutkaan.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 12:42"][quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 12:40"][quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 12:37"]Olen syntyperäinen stadilainen enkä ole ikinä kuullut joko Sokkari sanaa tätä aikaisemmin. Joten stadilaiset eivät puhu.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
... ja moukka siellä, pois koneelta, kiitos!
Tuleekohan tämä sokkari-asia nyt varmasti joka kantilta käsiteltyä. Voisiko ap tehdä vielä muutaman avauksen. Tai jos mieluummin ap panisi päänsä perseeseen ja pitäisi sen siellä. Kiitos!