Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi uskovainen ihminen saa vihata homoja?

Vierailija
29.06.2014 |

Miksi ei esim juoppoja haukuta niin ahkerasti huonoksi vanhemmaksi kuin homoja?

Kommentit (85)

Vierailija
1/85 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kohtaa raamatussa on hyvää vanhemmuutta?  

Minua taas ihmetyttää miksi uskovaiset monesti eristävät itsensä muista kun jeesus hengaili tosi epämääräisten ihmisten kanssa.

Vierailija
2/85 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyse ole vihasta, vaan siitä että se on Jumalan tahdon vastaista. Ihminen luotiin Jumalan kuvaksi, mieheksi ja naiseksi. Avioliiton tehtävä on heijastaa Kristuksen ja hänen morsiamensa, seurakunnan suhdetta, jotka kerran tulevat yhdeksi kuten mies ja nainen avioliiton kautta. Mies ja mies tai nainen ja nainen eivät voi heijastaa tätä. Kun Jeesuksen luo tuotiin aviorikkoja nainen, ja ihmiset halusivat kivittää hänet, sanoi Jeesus heille "se joka on synnitön heittäköön ensimmäisen kiven". Ja niin ihmiset lähtivät pois, sillä jokainen tunnisti itsensä syntiseksi. Naiselle hän sanoi: "mene, äläkä enää syntiä tee". Vihasiko Jeesus naista, koska ei sallinut hänen jatkaa syntistä elämää, mutta kuitenkin säästi hänet kuolemalta? Tuskin. Hän teki san koska rakasti naista, ja tahtoi että hän kääntyisi ja tekisi parannuksen. Uskovinakaan emme saa tuomita ihmisiä, kuten homoja, mutta emme myöskään saa antaa siunausta ja hyväksyntää synnille, joka on Jumalan tahdon vastaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/85 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 12:15"]Miksi ei esim juoppoja haukuta niin ahkerasti huonoksi vanhemmaksi kuin homoja?
[/quote]

Ei kai niitä kukaan ole vihannut vaan on arvosteltu kirkon raamatun vastaisia kannanottoja ja todennäköisiä tulevia raamatun vastaisia tekoja.

Ymmärretty!!??

Vierailija
4/85 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole erityisen uskovainen enkä vihaa homoja, vaikka tuo jatkuva nillitys ottaakin korviin. Miksi pidät itseäsi niin merkittävänä, että sinua oikein vihattaisiin?

Vierailija
5/85 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on ollut ja tulee olemaan niitä, jotka luulevat olevansa muiden yläpuolella ja olevansa siten oikeutettuja tuomitsemaan muita. Mutta: Älkää tuomitko ettei teitä tuomittaisi ja Se joka on viaton, heittäköön ensimmäisen kiven.  Nämä elämänohjeet löytyvät Raamatusta. Miksi uskovaiset eivät noudata näitä?

Vierailija
6/85 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuomita, ei vaan kiinnosta. Omaa seksuaalista suuntautumistani en tuo julkisesti mitenkään esiin.

Vierailija
7/85 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 12:15"]

[/quote]

Eikai se uskontoa kato jos haukkuu homoja. En ite edes usko ja silti vertaan homoja sikoihin.

Vierailija
8/85 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 16:46"]

Aina on ollut ja tulee olemaan niitä, jotka luulevat olevansa muiden yläpuolella ja olevansa siten oikeutettuja tuomitsemaan muita. Mutta: Älkää tuomitko ettei teitä tuomittaisi ja Se joka on viaton, heittäköön ensimmäisen kiven.  Nämä elämänohjeet löytyvät Raamatusta. Miksi uskovaiset eivät noudata näitä?

[/quote]

Ja hän (Jeesus) sanoi opetuslapsillensa: "Mahdotonta on, että viettelykset jäisivät tulematta; mutta voi sitä, jonka kautta ne tulevat! Hänen olisi parempi, että myllynkivi pantaisiin hänen kaulaansa ja hänet heitettäisiin mereen, kuin että hän viettelee yhden näistä pienistä. Pitäkää itsestänne vaari! Jos sinun veljesi tekee syntiä, niin nuhtele häntä, ja jos hän katuu, anna hänelle anteeksi. Ja jos hän seitsemän kertaa päivässä tekee syntiä sinua vastaan ja seitsemän kertaa kääntyy sinun puoleesi ja sanoo: 'Minä kadun', niin anna hänelle anteeksi."

Nämä ovat Jeesuksen sanoja, joista tulee hyvin esille hänen ankaruutensa, ja toisaalta taas kehoitus armeliaisuuteen syntistä kohtaan, jos hän katuu. Raamatussa tehdään selvä ero nuhtelulle ja tuomitsemiselle.

Vierailija
9/85 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tämä homojen haukkuminen ja vainoaminen alkaa jo kuulostaa ihan samalta kuin tummaihoisten kokema rasismi kun he saivat aikanaan lisää oikeuksia. Menee jo naurettavaksi tämä jatkuva vouhkaaminen.

Olen hetero 24-vuotias nainen, jolla on homo veli. Ihan sama rakas ihminen hän on minulle edelleen, vaikka pitää pojista. So what? Toisten seksuaalinen suuntautuminen ja seksielämän taivastelu eivät kuulu muille ihmisille pätkääkään. Eivät homotkaan ällöttele tai hauku heteroiden seksuaalisia mieltymyksiä mediassa.

Raamattuun ja sen käsitykseen avioliitosta on ihan turha pohjata yhtään mitään, koska se on IHMISTEN kirjoittama satukirja, joka heijastelee sen ajan vanhentuneita ja suvaitsemattomia käsityksiä monista asioista. Jos homous on väärin, pitäisikö sitä tulkita kirjaimellisesti myös orjuuden tai naisten alemmuuden suhteen mieheen verrattuna? Ihan samalla tavalla Raamattu kieltää esim. avioerot, joten eikö jo silloin rikota Jumalan sanaa vastaan?

Uskovaiset ovat tässä homoasiassa todella tekopyhiä. Ymmärrykseeni ei vain mahdu, miksi kaksi toistaan rakastavaa ihmistä eivät saisi mennä naimisiin (olivat he sitten mitä sukupuolta tahansa). Niin ja kun joku alkaa tietenkin vänkäämään vastaan ja vertaa homoja koiriin tai pedofiileihin, niin täytyy kyllä todeta, että ovat tainneet kasvaa tynnyrissä. Nämä asiat eivät liity homoihin millään tavalla.

Vierailija
10/85 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 17:04"]Minusta tämä homojen haukkuminen ja vainoaminen alkaa jo kuulostaa ihan samalta kuin tummaihoisten kokema rasismi kun he saivat aikanaan lisää oikeuksia. Menee jo naurettavaksi tämä jatkuva vouhkaaminen.

Olen hetero 24-vuotias nainen, jolla on homo veli. Ihan sama rakas ihminen hän on minulle edelleen, vaikka pitää pojista. So what? Toisten seksuaalinen suuntautuminen ja seksielämän taivastelu eivät kuulu muille ihmisille pätkääkään. Eivät homotkaan ällöttele tai hauku heteroiden seksuaalisia mieltymyksiä mediassa.

Raamattuun ja sen käsitykseen avioliitosta on ihan turha pohjata yhtään mitään, koska se on IHMISTEN kirjoittama satukirja, joka heijastelee sen ajan vanhentuneita ja suvaitsemattomia käsityksiä monista asioista. Jos homous on väärin, pitäisikö sitä tulkita kirjaimellisesti myös orjuuden tai naisten alemmuuden suhteen mieheen verrattuna? Ihan samalla tavalla Raamattu kieltää esim. avioerot, joten eikö jo silloin rikota Jumalan sanaa vastaan?

Uskovaiset ovat tässä homoasiassa todella tekopyhiä. Ymmärrykseeni ei vain mahdu, miksi kaksi toistaan rakastavaa ihmistä eivät saisi mennä naimisiin (olivat he sitten mitä sukupuolta tahansa). Niin ja kun joku alkaa tietenkin vänkäämään vastaan ja vertaa homoja koiriin tai pedofiileihin, niin täytyy kyllä todeta, että ovat tainneet kasvaa tynnyrissä. Nämä asiat eivät liity homoihin millään tavalla.
[/quote]

Olen pahoillani, puhelin poisti kappalejaot!

Vierailija
11/85 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 17:04"]

Minusta tämä homojen haukkuminen ja vainoaminen alkaa jo kuulostaa ihan samalta kuin tummaihoisten kokema rasismi kun he saivat aikanaan lisää oikeuksia. Menee jo naurettavaksi tämä jatkuva vouhkaaminen. Olen hetero 24-vuotias nainen, jolla on homo veli. Ihan sama rakas ihminen hän on minulle edelleen, vaikka pitää pojista. So what? Toisten seksuaalinen suuntautuminen ja seksielämän taivastelu eivät kuulu muille ihmisille pätkääkään. Eivät homotkaan ällöttele tai hauku heteroiden seksuaalisia mieltymyksiä mediassa. Raamattuun ja sen käsitykseen avioliitosta on ihan turha pohjata yhtään mitään, koska se on IHMISTEN kirjoittama satukirja, joka heijastelee sen ajan vanhentuneita ja suvaitsemattomia käsityksiä monista asioista. Jos homous on väärin, pitäisikö sitä tulkita kirjaimellisesti myös orjuuden tai naisten alemmuuden suhteen mieheen verrattuna? Ihan samalla tavalla Raamattu kieltää esim. avioerot, joten eikö jo silloin rikota Jumalan sanaa vastaan? Uskovaiset ovat tässä homoasiassa todella tekopyhiä. Ymmärrykseeni ei vain mahdu, miksi kaksi toistaan rakastavaa ihmistä eivät saisi mennä naimisiin (olivat he sitten mitä sukupuolta tahansa). Niin ja kun joku alkaa tietenkin vänkäämään vastaan ja vertaa homoja koiriin tai pedofiileihin, niin täytyy kyllä todeta, että ovat tainneet kasvaa tynnyrissä. Nämä asiat eivät liity homoihin millään tavalla.

[/quote]

Meillä on sananvapaus, ja jokaisella yksi suu, jolla omalta osaltaan sanoa mielipiteensä, olipa se mikä tahansa.

Vierailija
12/85 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 12:15"]

[/quote]

Vierailija
13/85 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 12:20"]

Missä kohtaa raamatussa on hyvää vanhemmuutta?  

Minua taas ihmetyttää miksi uskovaiset monesti eristävät itsensä muista kun jeesus hengaili tosi epämääräisten ihmisten kanssa.

[/quote]

Vierailija
14/85 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä saa oikein nykyään, ellei ole tietyn aavikkouskonnon edustaja.... Itse siis olen ateista ja kannatan homojen oikeuksia.

Vierailija
15/85 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä joka kirjoitit tuon homo jutun ni tiedoksi
vaan että jeesus ei ole homo eikä me vihata
homoja me ei vaan haluta että homot menee
naimisiin

Vierailija
16/85 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 12:15"]Miksi ei esim juoppoja haukuta niin ahkerasti huonoksi vanhemmaksi kuin homoja?
[/quote]
Minä olen ateisti, mutta en pidä homoista ja homoperheet ovat minusta asia, mitä yhteiskunnan ei pitäisi tukea saati kannustaa. Viha sana on kuitenkin liian jyrkkä minusta.

Vierailija
17/85 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ihmiset saa uskoa mihin ja miten haluaa. Uskontokunnilla voi olla sääntöjä että ei hyväksytä naisia eikä homoja tai pitää olla tiettyä syntyperää että voi harjoittaa tiettyä uskontoa. En ymmärrä miksi homot haluaa liittyä tuollaiseen suvaitsemattomaan kirkkoon. He voivat perustaa ihan oman. Kukaan ei omista Jumalaa vaikka niin väittävätkin monet.

Vierailija
18/85 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 12:20"]Missä kohtaa raamatussa on hyvää vanhemmuutta?  

[/quote]

Haha! Tää oli ihana! Terkuin uskova! Musta olisi kiva kyllä hengata muitten ihmisten kaa. Vastaan tohon otsikkoon. Luulen et seurassa tyhmyys tiivistyy. Ehkä osa kokee jotka on näkyvästi uskovaisia että heitä kohtaan taas ollaan vihamielisiä. Muistan yhden tapauksen että uskovan perheen naapuri häiriköi heitä tosi paljon. Siis onhan uskovaisuuskin hyvä syy alkaa kiusata. Itse olen erakko kristitty uskon Jeesukseen minulla on muutamia uskovia ystäviä mutta en mene isoihin yhteisöihin tai muihin seurakunnan juttuihin mukaan. Koen että vaikka ihminen on uskova tai mikä tahansa muu inhimillisesti alamme käyttäytyä toisiamme kohtaan huonosti. Näinhän tää tuntuu menevän.

Vierailija
19/85 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 12:27"]

Ei kyse ole vihasta, vaan siitä että se on Jumalan tahdon vastaista. Ihminen luotiin Jumalan kuvaksi, mieheksi ja naiseksi. Avioliiton tehtävä on heijastaa Kristuksen ja hänen morsiamensa, seurakunnan suhdetta, jotka kerran tulevat yhdeksi kuten mies ja nainen avioliiton kautta. Mies ja mies tai nainen ja nainen eivät voi heijastaa tätä. Kun Jeesuksen luo tuotiin aviorikkoja nainen, ja ihmiset halusivat kivittää hänet, sanoi Jeesus heille "se joka on synnitön heittäköön ensimmäisen kiven". Ja niin ihmiset lähtivät pois, sillä jokainen tunnisti itsensä syntiseksi. Naiselle hän sanoi: "mene, äläkä enää syntiä tee". Vihasiko Jeesus naista, koska ei sallinut hänen jatkaa syntistä elämää, mutta kuitenkin säästi hänet kuolemalta? Tuskin. Hän teki san koska rakasti naista, ja tahtoi että hän kääntyisi ja tekisi parannuksen. Uskovinakaan emme saa tuomita ihmisiä, kuten homoja, mutta emme myöskään saa antaa siunausta ja hyväksyntää synnille, joka on Jumalan tahdon vastaista.

[/quote]

No, kuule, järkeilkää keskenänne ihan miten lystää - kunhan ette keskenännekään syyllisty sellaisen inhimillisen ahdingon ja hädän lisäämiseen, joka lankeaa ulkopuolisen yhteiskunnan korjattavaksi ja maksettavaksi vrt esim. jehovien, kiihkolestadiolaisten ja fundamentalistimuslimien aiheuttamat mielenterveysongelmat ym (ulossulkeminen, painostus jne). MUTTA EI TEILLÄ KYLLÄ OLE MITÄÄN OIKEUTTA VAATIA ULKOPUOLISTA YHTEISKUNTAA TOIMIMAAN OMIEN OIKKUJENNE MUKAISESTI. Ei teillä ole oikeutta tyrkyttää näkemyksiänne niitä, joille oppinne ei merkitse yhtään mitään, ei vaatia muita jakamaan avioliittomääritelmiänne, silläavioliittu on historialtaan ja perustaltaan maallinen julkinen sopimus joka on aina muuttunut ja elänyt yhteiskunnan mukana.

Vierailija
20/85 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihana se kuitenkin manifestoituu. Katsopa vaan vaikkapa Ugandaan, jossa hurmoshenkiset hellarijenkit ovat lietsoneet paikalliset kirkot ja edelleen yhteiskunnan siihen pisteeseen, että homoseksuaalisuudesta puuhattiin kuolemanrangaistusta, ja seksuaalivähemmistöjä pahoinpidellään ja tapetaan Jumalan tuomioon vedoten.