TOAS - Miten nopeasti yksiö ulkopaikkakuntalaiselle?
Olen aloittamassa opintojani ja haen TOASilta yksiötä. En asu Tampereella vaan Turussa. TOASin sivuilla sanotaan, että yksiöihin on 1-2 vuoden jonot. Mutta luulisi kauempana asuvan saavan nopeammin? Kahden koiran takia en voi muuttaa soluun (eläimet kielletty solussa) ja yksityisillä markkinoilla nuo yksiöt maksaa aivan liikaa eikä sellaisiin ole opiskelijan tuloilla varaa.
Kuinka kauan te olette joutuneet odottamaan yksiötä?
Kommentit (25)
Entä jos muuttaja on perheellinen?
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 15:50"]
Entä jos muuttaja on perheellinen?
[/quote]
Perheasuntoja saa TOASilta todella nopeasti, korkeintaan 1-3 kuukautta joutuu odottamaan. Mitä enemmän lapsia, sitä nopeammin saat asunnon. Perheasuntoonhan voi hakea yhdessä kumppanin kanssa, riittää että toinen opiskelee. Ei siis tarvitse olla lapsia välttämättä.
Itse suosittelen myös hakemaan VTS:ltä. Itse sain yksiön, johon muutin koirani kanssa, päivässä.
TOASilta et valitettavasti koiran tai toispaikkakuntalaisuuden vuoksi saa yksiötä. Voisit tosin solun sijaan/niiden rinnalla hakea perheasunnoista kaksioita, joista osa (esim Hervannassa ja Lukonmäessä) ovat suht edullisia.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 16:36"]
Itse suosittelen myös hakemaan VTS:ltä. Itse sain yksiön, johon muutin koirani kanssa, päivässä.
TOASilta et valitettavasti koiran tai toispaikkakuntalaisuuden vuoksi saa yksiötä. Voisit tosin solun sijaan/niiden rinnalla hakea perheasunnoista kaksioita, joista osa (esim Hervannassa ja Lukonmäessä) ovat suht edullisia.
[/quote]
Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta luulen, ettei noihin perheasuntoihin voi mitenkään hakea yksin. Pitää olla vähintään joku toinen aikuinen tai oma lapsi muuttamassa kanssa.
Hae VTS:ltä.