Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi monet karppaajat ovat lihavia?

Vierailija
29.06.2014 |

Silti karppausta kehutaan jopa aggressiiviseen sävyyn.

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 09:15"]

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 09:05"]

Minäkin olin ennen, mutta nyt on yli 10 kg lähtenyt karppaamalla eli käytännössä vaihdoin leivät ja pastat parsakaaliin ja kyllä kilot karisee ja voin muutenkin paremmin, kun saan vitamiinejakin enemmän.

[/quote]

Onneksi olkoon, jos pystyt loppuelämäsi olemaan ilman leipää ja pastaa. Itse en pystyisi.

[/quote]

Mikään ei estä syömästä niitä satunnaisesti! Itse syön joskus ruisleipää enkä kieltäydy esim Italian matkalla pastaruuista. Pari-kolmeviikkoa ei vielä tuhoa hyviä vaikutuksia loppuvuodelta. Kotona sitten täysjyväpastaa ja -riisiä silloin harvoin kun haluttaa.

Totaalikieltäytyminen on tarpeetonta mutta karpatessa löytää tilalle niin paljon ihania muita ruokia ettei noita edes kaipaa!!

Vierailija
42/76 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 09:33"][quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 09:27"]

Ei ole syytä temppuilla dieettien viidakossa jos on normaalipainoinen. Minäkin rakastan leipää ja ihanaa valkospulispagettia ja syön kaikkea muutakin josta pidän. Määrä ja laatu ratkaisee. Karkkia ja jätskiä syön aniharvoin, limuja en koskaan.Sen sijaan kasvisvoittoinen luomu-ja lähiruoka maistuu.

[/quote]

Tismalleen samaa mieltä. Määrä on aika olennainen osa ja jos ei pysy kohtuudessa lihoaa melko varmasti. Sitruunapasta NAM!!! Tuore Cornetto aamukahvin kera NAM!!! Uskon myös siihen, että jos ostaa laadukasta luomua, joka maksaa enemmän niin ei sitä mässää samalla tavalla, kuin halpaa ruokaa. Arvostaa tekemäänsä ruokaa enemmän ja nauttii joka suupalasta.

[/quote]

meillä mies karppaa vain ja ainoastaan siksi että vatsa turpoaa viljoista. Välillä ns. Lepsuilee mutta parissa päivässä palaa ruokavalioonsa, koska vatsasta huomaa mitä on tullut syötyä. Itselläni kun ei ole viljojen kanssa ongelmaa, syön niitä itsekseni kun mieli tekee mutta monesti syön samaa ruokaa kuin mieheni, kasvisten määrä ruokavaliossa onkin lisääntynyt :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 10:03"]

On se jännää kun karppaus sotketaan jatkuvasti atkinssoniin.

Mulle ainakin toiminut kun on kaloreita lautasmallista tiputtanut muuttaen 5 perunaa 3:ksi. Muuta ei sitten ole lisätty tai vähennetty.

[/quote]

Ja jos normaalisti syö 1 perunan (kuten minä) ja jättää sen pois on jo karpattu yksi ateria:) helppoa!

Vierailija
44/76 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 11:08"]

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 10:51"]

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 10:43"]

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 10:38"]

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 10:34"]

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 10:08"]

Mulle ainakin toiminut kun on kaloreita lautasmallista tiputtanut muuttaen 5 perunaa 3:ksi. Muuta ei sitten ole lisätty tai vähennetty.

[/quote]

Mikähän mahtaa olla tuo atkinssoni??

[/quote]

Tietääkö kukaan?

[/quote]

Artkinsonin dieetti.

KVG. GVI

[/quote]

Se on Atkins, ei Atkinsson. Itse aloitukseen vastaisin vastakysymyksellä, että miksi painonvartijat/nutraajat/pätkäpaastoajat ym. ovat yleensä lihavia? Kun mietit ap tätä, keksit ehkä vastauksen omaan kysymykseesi.

[/quote]

Tätähän yritin ajaa takaa, kun kysyin tietääkö kukaan, mikä on atkinssonin dietti? Ei ne edes tiennyt, ettei sellaista edes ole. Mielipidettä kyllä löytyy, vaikkei tietoa.

[/quote]

kvg http://fi.wikipedia.org/wiki/Atkinsin_dieetti  onko se niin vaikeaa googlata?

[/quote]

Et siis ymmärtänyt pointtia?

Vierailija
45/76 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 11:12"]

Minäkin olin ennen, mutta nyt on yli 10 kg lähtenyt karppaamalla eli käytännössä vaihdoin leivät ja pastat parsakaaliin ja kyllä kilot karisee ja voin muutenkin paremmin, kun saan vitamiinejakin enemmän.

[/quote]

Onneksi olkoon, jos pystyt loppuelämäsi olemaan ilman leipää ja pastaa. Itse en pystyisi.

[/quote]

Mikään ei estä syömästä niitä satunnaisesti! Itse syön joskus ruisleipää enkä kieltäydy esim Italian matkalla pastaruuista. Pari-kolmeviikkoa ei vielä tuhoa hyviä vaikutuksia loppuvuodelta. Kotona sitten täysjyväpastaa ja -riisiä silloin harvoin kun haluttaa.

Totaalikieltäytyminen on tarpeetonta mutta karpatessa löytää tilalle niin paljon ihania muita ruokia ettei noita edes kaipaa!!

[/quote]

Ei tuollainen ruokavalio anna sitä kuvaa karppiruokavaliosta mitä joka paikassa tuputetaan. Hiilarit on s****nasta ja niitä ei syödä piste!

Vierailija
46/76 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa nyt ihan rauhallisesti. Jokainen syököön miten hyväksi näkee. Toki moni ylipainon kanssa kamppaileva voisi hyötyä karppauksesta ratkaisevasti.

Vierailija
47/76 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 11:36"]

Ottakaa nyt ihan rauhallisesti. Jokainen syököön miten hyväksi näkee. Toki moni ylipainon kanssa kamppaileva voisi hyötyä karppauksesta ratkaisevasti.

[/quote]

Niinpä, mutta monikaan ei tiedä, mitä on karppaus-ruokavalio.

Vierailija
48/76 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä karppasin vuoden, laihduin vain 3 kg, sen ekalla viikolla, eli nesteen poistumista. Ei se vaan ihan oikeasti kaikilla toimi ainakaan ilman kalorilaskentaa ja rajoituksia, osa meistä onnistuu syömään myös vähähiilarista ruokaa niin paljon että kaloreita tulee sisään enemmän kuin mitä kuluttaa...

sittemmin olen onnistunut laihtumaan 12 kg syömällä mitä vaan, mutta rajoittamalla kalorit 1500 kcal per päivä. Kiloklubin avulla seuraan kalorinsaantia.

Vierailija
49/76 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 10:42"]

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 10:38"]

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 10:34"]

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 10:08"]

[/quote]

Mikähän mahtaa olla tuo atkinssoni??

[/quote]

Tietääkö kukaan?

[/quote]

Artkinsonin dieetti.

KVG. GVI

[/quote]

Kerrohan minkälainen dietti on kyseessä?

[/quote]

Tuo KVG muuten tarkoittaa "Kato Vittu Googlesta" ja GVI tarkoittaa "Googleta Vittu Ite"

Tavanomaisia tämän päivän lyhenteitä, joilla pyritään ohjaamaan liian laiskat tekemään sentään edes jotakin itse.

Vierailija
50/76 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 12:04"]

Minä karppasin vuoden, laihduin vain 3 kg, sen ekalla viikolla, eli nesteen poistumista. Ei se vaan ihan oikeasti kaikilla toimi ainakaan ilman kalorilaskentaa ja rajoituksia, osa meistä onnistuu syömään myös vähähiilarista ruokaa niin paljon että kaloreita tulee sisään enemmän kuin mitä kuluttaa...

sittemmin olen onnistunut laihtumaan 12 kg syömällä mitä vaan, mutta rajoittamalla kalorit 1500 kcal per päivä. Kiloklubin avulla seuraan kalorinsaantia.

[/quote]

Okei, sulle karppaus ei sopinut. Se ei kuitenkaan tee ruokavaliosta huonoa.

Tosin ihmettelen, jos pystyt syömään karppauksella yli kulutuksen.

Vierailija
51/76 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 08:57"]Silti karppausta kehutaan jopa aggressiiviseen sävyyn.

[/quote]

Vierailija
52/76 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Come on, you know ap what is the real reason!

Tää on lupa syödä pihviä, kyljyksiä ja pekonia, nam! Ja joo joo, varmaan joku pupunruoka dietti olis terveellisempi.. Mutta oikeasti se paistettu pihvi on vaan niin paljon parempaa kun joku kuivannut rupinen porkkana..

+ helppo! Kaupasta vaan valmiiks muussattua lihaa eli jauhelihaa, sit se vaan pannulle paistumaan ja mausteet. Kasviksista saa osaava ihan kelvollista.. Mutta kun ne pitää aina huuhdella, kuoria, pilkkoa, paistaa keittää.. jne.. Kamalan vaikeaa ja työlästä.. Ei millään jaksa.

Tässä on ne todelliset syyt, myönnän! Laiskuus + hyvä maku = ylipaino. Mutta itsehän kiloni kannan.. Joten problem solved!

Vierailija
53/76 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 09:34"]

7 puhuu itse potaskaa. Tutkittu juttu. Jos kaloreita saa vähemmän kuin kuluttaa, laihtuu. Sillä ei ole väliä, mistä ne tulee, kuten eräs professori osoitti laihtumalla twinkies-patukoilla (ovat siis sokerikakkua, jossa sisällä kermaa). Kuinka terveellinen tuo ruokavalio on muuten, on eri juttu. Mut sillä laihtui :)

[/quote]

Joo,  ja lisäksi sen veriarvot parani laihtumisen, ei ruokavalion takia. Tai sit se oli joku muu vastaava sokerihötöllä laihduttanut. Pointti kuitenkin se, että vaikka veriarvot parani, varmasti ruokavalio on pitemmän päälle haitallinen, jos vaan jotain leivoksia syö.

Vierailija
54/76 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 11:26"]

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 11:12"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ei tuollainen ruokavalio anna sitä kuvaa karppiruokavaliosta mitä joka paikassa tuputetaan. Hiilarit on s****nasta ja niitä ei syödä piste!

[/quote]

Karppausta on eritasoista - on ketokarppausta ja hyväkarppausta. Jm riittää oikein hyvin tavalliselle ihmiselle, sillä on jo hyviä vaikutuksia tosi paljon

Vierailija
55/76 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vaan moni on lihonut karppaamalla. Miksei sitä voi myöntää? Joku lihoo rasvalisäyksillä, vaikka muuten söisi pelkkää kaalia.

Vierailija
56/76 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 09:34"]

7 puhuu itse potaskaa. Tutkittu juttu. Jos kaloreita saa vähemmän kuin kuluttaa, laihtuu. Sillä ei ole väliä, mistä ne tulee, kuten eräs professori osoitti laihtumalla twinkies-patukoilla (ovat siis sokerikakkua, jossa sisällä kermaa). Kuinka terveellinen tuo ruokavalio on muuten, on eri juttu. Mut sillä laihtui :)

[/quote]

Ok, mutta mites ne tutkimukset, joiden mukaan liikunnan merkitys on 20% ja ruokavalion 80%. Miten hiton paljon noiden pullukoiden kävelijöiden pitää kävellä päivässä kun 10km ei riitä?

Kun kävelet lenkin, voit syödä pussin karkkeja ja sipsejä ja et liho vai?

Vierailija
57/76 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 12:31"]

Kyllä vaan moni on lihonut karppaamalla. Miksei sitä voi myöntää? Joku lihoo rasvalisäyksillä, vaikka muuten söisi pelkkää kaalia.

[/quote]

Totta ihmeessä karppauksella voi lihoa. Eikö sulla ole hajuakaan ruoasta tai sen käyttäytymisestä?

Vierailija
58/76 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tässäpä syy, miksi karppaajat ovat lihavia. Ei perunaa ole tarkoitus syödä viittä päivässä, kolmessakin on jo liikaa.

Vierailija
59/76 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 13:09"]

[/quote]

Tässäpä syy, miksi karppaajat ovat lihavia. Ei perunaa ole tarkoitus syödä viittä päivässä, kolmessakin on jo liikaa.

[/quote]

Tässä syy, miksi muut kuin karppaajat on tyhmiä!! Ne ei ymmärrä lukemaansa.

Vierailija
60/76 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painonnousu ja laihduttamisen vaikeus ei ole aina kiinni omista valinnoista. T: juuri (vuosien oireilun jälkeen) kilpirauhasen vajaatoiminta-diagnoosin saanut.

Tunnen "karppaajia", jotka mielestään karppaavat jättämällä perus leivät, pastat jne. pois ja kärvistelevät työpäivän syömällä raejuustoa ja tonnikalaa. Töiden jälkeen kotona "palkitsevat" itsensä siiderillä ja namuilla, koska "eihän sokeri oo hiilarii".

Karppaaja voi olla siis lihava sairaudesta johtuen tai vain yksinkertaisesti siitä syystä, ettei osaa karpata.