Mitä mieltä nimestä Hilma?
Tytölle 1 kk on vielä nimi hakusessa. Harkitsimme ensin nimeä Helmi mutta se tuntuu olevan jo liiankin suosittu tällä hetkellä. Mitä mielikuvia nimi Hilma herättää?
Kommentit (35)
Hilma on kiva. Suomalaisempi kuin saksalaiselta kalskahtava Hilda.
Ja nyt mulla soi päässä "miksi Hilman vei multa Onni" mutta älä anna sen vaikuttaa päätökseesi.
Vierailija kirjoitti:
Laita nimeksi Hilkka :) en usko että monta samanikäistä kaimaa tulee vastaan.
Kiva nimi tämäkin :)
Suloinen, herkkä nimi. Meille piti myös tulla Hilma mutta tulikin sitten Selma.
Itse en oikein tykkää. Tulee mieleen maatilan tai vaihtoehtoisesti jonkin panimon emäntä, kuten myös näistä Hildoista ja Huldista ja Tildoista. Mutta kaikkia ei voi miellyttää!
Hilma on kiva nimi mutta ei se muutamaan vuoteen ole ollut mitenkään erikoinen. Enemmän Hilmoja tullut vastaan kuin Helmiä.
T. Lastenhoitaja
En voi sille mitään, mutta mulla tulee mieleen lehmä. Oon aina mieltänyt sen lehmän nimeksi.
Synnyttäkää lisää jos paikat kestää. Saa sitten taas keksiä ja miettiä niitä nimiä.
Kivaa! Ja ihana Hilma ❤️
Hilma on niin yleinen et tylsä valinta. Heljä vaikka mieluummin.
Vierailija kirjoitti:
Matti Jurvan kappale tulee mieleen.
Niin kaunis oli ilima, mutta kauniimpi oli Hilima, kun helemat sillä vienosti tuulessa keinahtel. Voi voi kun sais tuntee ne tuhannet tunteet, jotka silloin minun sielussain heilahtel.
Hilma Av Klint. Nerokas abstraktitaiteilija, legenda.
Parempi kuin Helmi. Hilma ja tuo ehdotettu Hilda on molemmat tosi kivoja nimiä. Helmi tuntuu jotenkin liian lällyltä.