Irtisanoutuminen (esimiehen käskemänä) kirjattu palkattomaksi vapaaksi ja palkka maksettu.
Sairastuin ja paluu töihin olisi mennyt muutaman kk päähän. Esimies käski irtisanoutua. Työsopimus olisi mennyt tuona aikana umpeen. Irtisanouduin siitä hetkestä, kuten käskettiin ja esimies sanoi, että asia kunnossa. Huomasin sitten, että palkka oli tullut kaksi kertaa silti ja soitin siitä. Esimies sanoi, että ei tiedä mitä palkanlaskija on tehnyt ja sanoi että nyt asia on kunnossa. Katsoin, niin kolmannen kerran olisi palkka tullut edelleen ja soitin ylemmälle taholle ja hän sanoi, että kyllä täällä näkyy työsopimus voimassa edelleen. Sanoi selvittävänsä asian.
No nyt irtisanoutumiseni on kirjattu, mutta 1.5kk myöhemmälle kun todellisuudessa irtisanouduin. Esimies sanoi, että irtisanoutuminen kyllä tapahtui silloin kun olin sen tehnyt, mutta ylös piti merkitä myöhäisempi aika, koska se on se aika, jolloin hän sai sen kirjattua ylös. Tuo 1.5kk oli merkattu palkattomaksi vapaaksi ja palkanlaskija laskee, paljonko on takaisin maksettavaa.
Sekavaa tekstiä, mutta onko muille käynyt näin? Että käsketään irtisanoutua ja sen jälkeen sitä päivää muutellaan jälkikäteen ja merkataan se palkattomaksi vapaaksi, koska joku toinen oli esimiehen mukaan kai ajatellut, että palaankin töihin. Olin kunnan palkkalistoilla.
Kommentit (30)
Pöljä teko.
Esimies ei voi laillisesti KÄSKEÄ irtisanoutumaan - voi irtisanoa työnantajan ominaisuudessa.
Nyt kaikki näyttää paperilla, että sinä irtisanouduit ja teit tyhmästi.
Oletko tehnyt irtisanomisen kirjallisesti?
Miksi kukaan irtisanoutuu, kun esimies käskee? Etenkin, jos on määräaikainen työsopimus.
Mitä jätät kertomatta?
Sinä irtisanouduit kirjallisesti ja otit itsellesi kopion irtisanoutumiskirjeestä, näytä se kunnassa sille, jolle asia kuuluu, ei siis esimiehelle.
Itse kanssa mietin, että miksi irtisanoa itsensä, kun työsopimus oli muutenkin päättymässä?
Toivottavasti kuulut liittoon. Esimies ei voi vaatia irtisanoutumista,etenkään sairauden vuoksi..
Minä ainakin irtisanoutuisin jos esimies käskisi. Ei oo rahasta niin pula enkä haluisi mennä töihin johon minua ei haluta.
Mitä järkeä oli muka irtisanoutua, kun kerrot että sun työsopimuksesi oli jo mennyt umpeen.
Sullahan olis työt loppunut joka tapauksessa.
Aivan käsittämätön tarina, täytyypi olla provo.
Miten työntekijä jonka työsopimus on loppunut, edes voi irtisanoutua.
Miten voidaan merkitä palkattomaksi vapaaksi, jos olet sairaslomalla, vai oliko sinulle tarjottu muuta työtehtävää, jota olisit voinut tehdä sairasloman aikana, mutta kieltäydyit siitä? Tämäkin on nykyään aika yleistä, että siirretään toisiin kevyempiin tehtäviin sairasloman loppuajaksi. Termi taisi olla osittainen sairasloma ellen muista väärin.
jos työsopimusta on jäljellä enää muutama kuukausi, niin turha irtisanoutua, vaikkei sairastelun takia pystyisi töitä tekemään.
No kait sä sait rahana sun lomakorvaukset, koska et pystynyt sairasloman takia niitä lomia pitämään.
Vai oliko sulla lääkärintodistukset sairaslomasta?
Tietenkin sulla sillon ollut myös suurempi palkkaerä tullu, kun siinä on ollut loma maksettu rahana.
Irtisanouduin koska esimies sanoi, että ei ole muuta vaihtoehtoa. Sosiaalityöntekijä oli samaa mieltä, että irtisanoudu vaan, koska työsopimus umpeutuu kuitenkin ennen kun pääsisin takaisin töihin. Eikä siitä tule karenssiakaan, koska en ole hakemassa työttömyysetuutta.
Irtisanouduin kirjallisesti huhtikuussa. Palkkalaskelmasta katsoin, että päiväksi oli merkattu 1.6. Esimies sanoi, että todellinen päivä on tietenkin huhtikuulla, mutta se täytyy merkata palkkalaskelmaan 1.6. jotta hän saa palkan maksun lopetettua. Kuulostaa oudolta, enkä ole kuulema ensimmäinen kenelle käy näin. Irtisanoutumiseni oli kirjattu palkattomaksi vapaaksi, eikä esimies tiedä miksi, mutta ajattelee että se on ihan ok käytäntö. Ap
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin irtisanoutuisin jos esimies käskisi. Ei oo rahasta niin pula enkä haluisi mennä töihin johon minua ei haluta.
Jaahas, nyt ymmärrän.
Käyttäjä39677 kirjoitti:
Toivottavasti kuulut liittoon. Esimies ei voi vaatia irtisanoutumista,etenkään sairauden vuoksi..
Liitto sanoi vaan, että se on oma päätös miten haluaa tehdä ja lähetti lahjakortin k-kauppaan huonontuneen rahatilanteen vuoksi. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä oli muka irtisanoutua, kun kerrot että sun työsopimuksesi oli jo mennyt umpeen.
Sullahan olis työt loppunut joka tapauksessa.
Aivan käsittämätön tarina, täytyypi olla provo.
Miten työntekijä jonka työsopimus on loppunut, edes voi irtisanoutua.
Ei vaan työsopimus olisi umpeutunut ennen kun pääsisin takaisin töihin, eli noin 2kk kuluttua. Ap
Vierailija kirjoitti:
Miten voidaan merkitä palkattomaksi vapaaksi, jos olet sairaslomalla, vai oliko sinulle tarjottu muuta työtehtävää, jota olisit voinut tehdä sairasloman aikana, mutta kieltäydyit siitä? Tämäkin on nykyään aika yleistä, että siirretään toisiin kevyempiin tehtäviin sairasloman loppuajaksi. Termi taisi olla osittainen sairasloma ellen muista väärin.
Olin irtisanoutunut ja se oli kirjattu palkattomaksi vapaaksi, mutta sillä ei kuulema ole väliä koska palkkaa ei olisi saanut kuitenkaan. Palkanlaskijalta täytyy selvittää paljonko takaisin maksettavaa minulle jää. Ap
En kyllä usko että liitossakin on sanottu että irtisanoudu vaan.
Sinulla olisi ollut oikeus sairausajan palkkaan ilman irtisanoutumista.
Mutta siis jos olen irtisanoutunut niin voiko sitä vaihdella palkattomaksi vapaaksi sanomalla, että näin täytyy tehdä, jotta saadaan palkanmaksu loppumaan? 😄 Ap
Olet niin sekaisin,että vaikea uskoa koko aloitusta.
Ap kirjoittaa puppua. Määräaikaista sopimusta ei voi irtisanoa ja esimies ei voi hyväksyä irtisanoutumista. Kuntapuolella on byrokratia ja esimiehelläkin esimies, joten ei siellä sooloilla.
Eka kysymys on että miksi ihmeessä menit irtisanoutumaan?
Irtisanomispäivä näkyy tietysti siinä dokumentissa jonka täytit. Ellet sitten tehnyt suullisesti..