Millä ihan käytännöllisillä toimenpiteillä voisin muuttua ns. suosituksi?
Olen hieman nuhjainen ja rähjäinen aina, vaikka pukeudun periaatteessa asiallisesti. En jotenkin osaa, ehdi tai jaksakaan laittautua kovin tyylikkääksi päivittäisessä elämässäni. En tiedä, miten voisin muuttua siistimmän näköiseksi pienellä vaivalla.
Sosiaaliset taitoni ovat myös huonot eli vähän jännitän ja säikyn ihmisiä hiljaa mielessäni, vaikka yritänkin lähtökohtaisesti aina olla kohtelias muita kohtaan. Olen siis todella epäsuosittu kaiken kaikkiaan ja ihmiset eivät pidä minusta.
En tiedä ihan tarkkaa syytä edes, mutta haluaisin löytää keinoja muuttua suositummaksi. Mulle riittäisi ihan parikin kaveria ja puoliso näin alkajaisiksi. Lisäksi olisi mukavaa tulla juttuun mukavalla tavalla melkein kaikkien arjessa kohtaamieni ihmisten kanssa ja osata heittää sellaista kivaa juttua, että kaikille tulisi hyvä mieli. En sen sosiaalisempaa elämää välttämättä edes kaipaa. Olisiko vinkkejä ja ideoita?
Kommentit (56)
Jep, opettele ensin viihtymään omissa nahoissasi ja tee sellaisia asioita, joista nautit. Ylipäätään sellaiset ihmiset on suosittuja, jotka näyttävät iloisilta ja tyytyväisiltä - ihan sama, miten pukeutuvat. Mutta jos pukeutuminen auttaa sua olemaan iloisempi ja tyytyväisempi, että laitat jotain sulle kivaa päälle niin tee niin.
Eli lyhyesti: mieti, mistä tykkäät ja tee sitä, ole tyytyväinen itseesi ja opettele nauttimaan elämästä.
Ihmiset tykkää kun saavat puhua itsestään. Mieluisaa seuraa on sellainen joka jaksaa kuunnella.
Itseluottamus!
Lähesty toisia hymyillen, ja aloita juttelu.
Suosittelen suosimaan suositeltuja suojia, silloin saatat saavuttaa suosion.
Vierailija kirjoitti:
Itseluottamus!
Mulla on huono itseluottamus. Lisäksi juttelen helposti aika kuivaa asiaa, vaikka osaan kyllä small talkiakin jonkin verran. Hymyilen kyllä, mutta kuulemma olen ärsyttävällä tavalla liiankin hymyilevä helposti, joten omassa tapauksessani pitää himmailla sitä liikaa hymyilyä. Paras kaverini alkoi taannoin vihjailla mulle liiasta hymyilystäni ja matkii mun hymyäni irvistellen ja nauraa päälle.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen suosimaan suositeltuja suojia, silloin saatat saavuttaa suosion.
Käytän maskia kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Jep, opettele ensin viihtymään omissa nahoissasi ja tee sellaisia asioita, joista nautit. Ylipäätään sellaiset ihmiset on suosittuja, jotka näyttävät iloisilta ja tyytyväisiltä - ihan sama, miten pukeutuvat. Mutta jos pukeutuminen auttaa sua olemaan iloisempi ja tyytyväisempi, että laitat jotain sulle kivaa päälle niin tee niin.
Eli lyhyesti: mieti, mistä tykkäät ja tee sitä, ole tyytyväinen itseesi ja opettele nauttimaan elämästä.
Sellaisen olen havainnut, että niillä suosituilla naisilla on joku feminiininen kukkamekko päällä ja kauniit kengät. En itse omista mekkoja tai kovin kauniita kenkiäkään, joten pukeudun housuihin ja niihin vaatteisiin, joita kaapista löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Ja tämän on varmaankin pakko olla monivuotinen projekti, sillä ainakaan muutaman onnistuneen päivän myötä ei niitä kavereita tunnu heruvan mistään. Eli siis pitäisi tehdä elämästään ihan huippuhienoa ja olla tyytyväinen vuosikausia, niin vähitellen vuosien aikana kaikki alkaisivat suhtautua kivasti (?).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseluottamus!
Mulla on huono itseluottamus. Lisäksi juttelen helposti aika kuivaa asiaa, vaikka osaan kyllä small talkiakin jonkin verran. Hymyilen kyllä, mutta kuulemma olen ärsyttävällä tavalla liiankin hymyilevä helposti, joten omassa tapauksessani pitää himmailla sitä liikaa hymyilyä. Paras kaverini alkoi taannoin vihjailla mulle liiasta hymyilystäni ja matkii mun hymyäni irvistellen ja nauraa päälle.
Sehän mukava ns. paras kaveri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseluottamus!
Sellaista on minun elämäni. Elämässäni ne ainoat läheiset lähinnä nälvivät minulle, osa jopa kiusaa ja ovat hyvin epävakaita ja ilkeitä minua kohtaan. Siksi haluaisinkin olla sellainen, että voisin kohdata uusia ihmisiä.
Tähän ei ole vastausta. Sosiaalisten taitojen harjoittelu voi auttaa siihen että on seuraa, mutta tosi elämässä ihmiset eivät ole mitään huijattavissa olevia apinoita vaan näkevät pyrkimyksesi suosioon ennemmin tai myöhemmin ja sellaisestahan ei kukaan tykkää.
Ihmiset haluaa tavata sinut juuri sellaisena kuin aidoimmillaan olet. Mitä muutakaan sitä ihminen voisi tehdä ?
Kenelle tätä elämää elät ? Miellytä itseäsi mieluummin kuin muita.
Ole itsesi suosiossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseluottamus!
Sellaista on minun elämäni. Elämässäni ne ainoat läheiset lähinnä nälvivät minulle, osa jopa kiusaa ja ovat hyvin epävakaita ja ilkeitä minua kohtaan. Siksi haluaisinkin olla sellainen, että voisin kohdata uusia ihmisiä.
Itse olen karsinut tuollaisia ihmisiä elämästäni. Olen tällä hetkellä melko paljon yksin, mutta on silti todella paljon parempi olla. Olen alkanut nauttimaan yksin olosta. Muutama kaveri riittää vallan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Tähän ei ole vastausta. Sosiaalisten taitojen harjoittelu voi auttaa siihen että on seuraa, mutta tosi elämässä ihmiset eivät ole mitään huijattavissa olevia apinoita vaan näkevät pyrkimyksesi suosioon ennemmin tai myöhemmin ja sellaisestahan ei kukaan tykkää.
Ihmiset haluaa tavata sinut juuri sellaisena kuin aidoimmillaan olet. Mitä muutakaan sitä ihminen voisi tehdä ?
Kenelle tätä elämää elät ? Miellytä itseäsi mieluummin kuin muita.
Ole itsesi suosiossa.
Miksi ne suositut ihmiset sitten hengailevat keskenään? Pönkittääkseen suosiotaan vai ovatko aidosti kiinnostuneita toisistaan?
T. Kiinnostunut
" olisi mukavaa tulla juttuun mukavalla tavalla melkein kaikkien arjessa kohtaamieni ihmisten kanssa ja osata heittää sellaista kivaa juttua, että kaikille tulisi hyvä mieli. "
Tässä on hyvä asenne ja alku, jota kannattaa lähteä kehittämään.
Sen sijaan että heittäisit juttua joista muille tulee hyvä mieli, niin keskity mieluummin siihen että mistä jutuista sinulle tulee hyvä mieli :) siinä on se siemen joka kannattaa kylvää ja kasvattaa siitä jotain kivaa mistä riittää hedelmää muille jaettavaksi.
Niinkuin joku sanoi, ihmiset tykkäävät yleensä puhua itsestään, joten muita pitää osata kuunnella.
Tosin Suomessa pelkkä kuunteleminen ei riitä, vaan pitää myös saada ihmiset ensin puhumaan.
Kannattaa siis miettiä pari sopivaa ja rentoa kysymystä mitä voit ihmisille esittää. Säästä ja helteistä selviämisestä loman viettoon, juhannukseen, mökkeilyyn, uimarantoihin jne. Kun oppii rupattelemaan rennosti, ihmiset voivat rentoutua seurassasi, ja pääsette jutussa syvemmälle. Tietenkään smalltalkki ei saa mennä pelkäksi kyselysi, vaan pari kysymyksen jälkeen sinun pitää kertoa jotain itsestäsi, vaikka kukaan ei kysykkään.
Kun toinen vastaa sinun kysymykseesi juhannuksen vietosta, sinä kerrot hänelle lyhyesti omastasi. Pointti on se, että sinun pitää pystyä samaistumaan toisen kertomukseen itsestään, ja sen jlk sinä kerrot itsestäsi jtn toiselle, jotta hän voi myös samaistua sinuun.
Pienessä kaavassa tätä voi harjoitella kaupan kassojen, naapurien, bussipysäkkiläisten, koiranulkoiluttajien ym kanssa joita kohtaat arjessa. Itseluottamus ja taidot lisääntyvät nopeasti. Yhtäkkiä huomaat, että kykenet puhumaan vieraille ihmisille sujuvasti, ja uskallat puhua yhä useammille ja viedä keskustelua pidemmälle.
Kesä on tutustumisen kultaista aikaa, joten terassilla, uimarannalla ja puistoissa pääsee jutulle vaikka kenen kanssa, jos vain itse uskaltaa aloittaa. Itseluottamus ja keskustelutaito on kaiken a ja o, ja tietenkin muuten siisti mutta kuitenkin omannäköisesi olemus.
Kaikki ihmiset tykkäävät itsevarmoista ihmisistä, koska vain itsevarmat voivat olla kiinnostuneita muista, ilman että he kuitenkaan takertuvat muihin. Itsevarma ihminen osoittaa muille huomiota, mutta pärjää yksinkin eikä hänestä tule riippaa. Tämä on suuri vetovoimatekijä.
Uteliaisuus elämää kohtaan on myös hyvä piirre. Kun olet utelias asioita kohtaan, sinulla riittää kerrottavaa ja kommentoitavaa moniin asioihin, ja sinun kanssasi pääsee mielenkiintoisempiin keskusteluihin yhä useammat. Eli yleistieto plus erikoiset knoppitiedot on hyvä olla hallussa.
Aktiivisuus on tietysti itsestäänselvää. Kukaan ei tule kotoa hakemaan, itse on mentävä ulos tekemään, itse on aloitettava keskustelu, itse on kutsuttava ihmisiä vaikka terassille, itse on moni asia alkuun tehtävä.
Muista myös esim spr:n ystävätoiminta, ja kaikki muut vapaaehtoishommat. Vapaaehtoistoiminnassa törmää valtavasti uusiin ihmisiin, sekä auttajiin että autettaviin, ja sitä kautta elämään saa paljon kontakteja. Fakta on se, että oikeiden ystävien ja puolison löytyminen vaatii paljon kontakteja ja kohtaamisia. Kuitenkin itse ajattelen, että ne kontaktit mistä ei muodustu mitään syvempää, eivät ikinä mene hukkaan, koska niistä tilanteista ja ihmisistä oppii aina jotain, itse kehittyy koko ajan matkan varrella, ja yksittäiset lyhyetkin kohtaamiset voivat olla silti merkityksellisiä sekä itselle että niille toisille.
Onnea matkaan!
Vähän ehkä naiivia aikuisena haluta "suosituksi." Mutta ymmärrän tarpeen olla pidetty ja sosiaalinen. Kukapa sitä ei haluaisi. Mutta niin kuin joku muu jo kommentoi, niin sellaisten ihmisten seurassa viihdytään, jotka viihtyvät itsensä kanssa. Sen sijaan, että lähtisit kopioimaan "suosittujen" pukeutunistyyliä ym. Niin lähtisin siitä, että tutustuisin itseeni syvällisemmin. Ja itseensä tutustuu hyvin myös muiden ihmisten kanssa, kun huomaa esim. millaisten tyyppien seurassa viihtyy ja millaisten ei. Ja millaiset henkilöt ja tilanteet tuo itsessä ne parhaat puolet esiin.
Suosittelen siis uusin ihmisiin tutustumista. Eikä näistä tarvitse tulla sun parhaita ystäviä. Ja kun olet tutustunut itseesi, niin toivottavasti alat saamaan ympärillesi ihmisiä, jotka saavat olosi mukavaksi. Eli sen sijaan, että lähdet kopioimaan muiden ihmisten persoonaa, niin pyrit saamaan sellaisia ihmisiä elämääsi, jotka pitävät sinusta sellaisena kuin olet. Silloin saat myös itseluottamusta ja alat kukoistamaan.
Lue Dale Carnegien klassikkoteos Miten saan ystäviä, menestystä, vaikutusvaltaa (How to Win Friends and Influence People) vuodelta 1937.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Miten_saan_yst%C3%A4vi%C3%A4,_menestyst%C…
Kuusi keinoa, joilla saatte ihmiset pitämään itsestänne
1. Tuntekaa aitoa kiinnostusta toisiin ihmisiin.
2. Hymyilkää.
3. Muistakaa, että ihmisen nimi on hänelle hänen kielensä suloisin ja tärkein äänne.
4. Olkaa hyvä kuuntelija. Rohkaiskaa toisia puhumaan itsestään.
5. Puhukaa siitä, mikä kiinnostaa toista.
6. Saattakaa toinen tuntemaan itsensä tärkeäksi - ja tehkää se vilpittömästi.
Hanki piilolinssit, meikkaa ja muista hymyillä.
Lakkaa välittämästä muiden mielipiteistä. Avain aitoon seuraan löytämiseen.