Irtisanoutuminen (esimiehen käskemänä) kirjattu palkattomaksi vapaaksi ja palkka maksettu.
Sairastuin ja paluu töihin olisi mennyt muutaman kk päähän. Esimies käski irtisanoutua. Työsopimus olisi mennyt tuona aikana umpeen. Irtisanouduin siitä hetkestä, kuten käskettiin ja esimies sanoi, että asia kunnossa. Huomasin sitten, että palkka oli tullut kaksi kertaa silti ja soitin siitä. Esimies sanoi, että ei tiedä mitä palkanlaskija on tehnyt ja sanoi että nyt asia on kunnossa. Katsoin, niin kolmannen kerran olisi palkka tullut edelleen ja soitin ylemmälle taholle ja hän sanoi, että kyllä täällä näkyy työsopimus voimassa edelleen. Sanoi selvittävänsä asian.
No nyt irtisanoutumiseni on kirjattu, mutta 1.5kk myöhemmälle kun todellisuudessa irtisanouduin. Esimies sanoi, että irtisanoutuminen kyllä tapahtui silloin kun olin sen tehnyt, mutta ylös piti merkitä myöhäisempi aika, koska se on se aika, jolloin hän sai sen kirjattua ylös. Tuo 1.5kk oli merkattu palkattomaksi vapaaksi ja palkanlaskija laskee, paljonko on takaisin maksettavaa.
Sekavaa tekstiä, mutta onko muille käynyt näin? Että käsketään irtisanoutua ja sen jälkeen sitä päivää muutellaan jälkikäteen ja merkataan se palkattomaksi vapaaksi, koska joku toinen oli esimiehen mukaan kai ajatellut, että palaankin töihin. Olin kunnan palkkalistoilla.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Mutta siis jos olen irtisanoutunut niin voiko sitä vaihdella palkattomaksi vapaaksi sanomalla, että näin täytyy tehdä, jotta saadaan palkanmaksu loppumaan? 😄 Ap
No ei tietenkään normaalisti voi, mutta eipä tuossa muutenkaan ollut mitään normaalia.
MIKSI irtisanouduit, sen sijaan, että olisit ollut sairaslomalla niin kuin kuuluu ja saanut sairasajalta palkkaa? Eihän sillä mitään merkitystä ole, jatkuuko sairasloma työsopimuksen päättymispäivään tai sen ylikin. Siihen päättymispäivään asti sulle kuuluu sairausajan palkka. Aivan hölmöä irtisanoutua.
Toisaalta myös irtisanouduttuasi sulle tulee karenssia, mitä normaalin työsuhteen päättymisen jälkeen ei tule.
Hohh hohh hoijakkaa mitä tekstiä.
Yritä nyt keksiä jotain uskottavampaa.
Lahjakortti liitosta K-kauppaan? Aivan varmasti niin.
Vierailija kirjoitti:
Mutta siis jos olen irtisanoutunut niin voiko sitä vaihdella palkattomaksi vapaaksi sanomalla, että näin täytyy tehdä, jotta saadaan palkanmaksu loppumaan? 😄 Ap
Noinhan se tehdään. Sinulla on määraikainen sopimus eikä sitä voida purkaa. Siksi sinulle on laitettu palkaton vapaa sopimuksen loppuun. Taisit olla vähän tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noinhan se tehdään. Sinulla on määraikainen sopimus eikä sitä voida purkaa. Siksi sinulle on laitettu palkaton vapaa sopimuksen loppuun. Taisit olla vähän tyhmä.
Niin olen jälkeenpäin miettinyt, että oli turhaa irtisanoutua. Jos sopimusta ei voida purkaa, niin miksi käskettiin irtisanoutua jos tiesivät että se ei onnistu ja vielä vahvistivat, että tämä on nyt selvä? Nyt tämän kuun alusta se on kirjattu alkaneeksi kuitenkin, miksi se nyt sitten onnistuikin? Ap
Vierailija kirjoitti:
Lahjakortti liitosta K-kauppaan? Aivan varmasti niin.
Kyllä. Summaa en nyt muista. Soitin myös työkkäriin. Siellä sanoivat, että karenssi kuluu umpeen ennen työmarkkinoille paluuta, niin irtisanoudu vaan, jos haluat ja työnantaja haluaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Irtisanouduin koska esimies sanoi, että ei ole muuta vaihtoehtoa. Sosiaalityöntekijä oli samaa mieltä, että irtisanoudu vaan, koska työsopimus umpeutuu kuitenkin ennen kun pääsisin takaisin töihin. Eikä siitä tule karenssiakaan, koska en ole hakemassa työttömyysetuutta.
Irtisanouduin kirjallisesti huhtikuussa. Palkkalaskelmasta katsoin, että päiväksi oli merkattu 1.6. Esimies sanoi, että todellinen päivä on tietenkin huhtikuulla, mutta se täytyy merkata palkkalaskelmaan 1.6. jotta hän saa palkan maksun lopetettua. Kuulostaa oudolta, enkä ole kuulema ensimmäinen kenelle käy näin. Irtisanoutumiseni oli kirjattu palkattomaksi vapaaksi, eikä esimies tiedä miksi, mutta ajattelee että se on ihan ok käytäntö. Ap
Yleensä töissä on irtisanoutumisaika. Irtisanouduitko, koska et olisi saanut sairauslomaa? Ymmärsikö HR, että olet palkattomalla lomalla työsuhteen loppuun? Jos olit sairaana, onko sinulla lääkärintodistus? Oletko oikeutettu palkkaan sairausloman aikana?
Oon saanut 99,1 raakapistettä ja 119,3 skaalattua.
Vierailija kirjoitti:
Oon saanut 99,1 raakapistettä ja 119,3 skaalattua.
Väärä ketju :D
No kuinka pitkä irtisanomisaika sinulla on siinä tilanteessa, että olet irtisanoutunut itse? Irtisanoutumisajaltahan maksetaan palkkaa.