Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rv 20 ja ylävatsan "supistukset"

Vierailija
28.06.2014 |

Osaako kukaan fiksumpi sanoa, onko vaarallista tässä vaiheessa raskautta kun pidempiä aikoja seistessä tai kävellessä ylävatsa kovettuu ja tuntuu että lihakset kramppaa? Alkuun auttaa vatsan venyttely, mutta jos jatkaa seisoskelua ei venyttely auta vaan ylävatsa kovettuu ja on kivulias. Alavatsassa ei taas tunnu juuri miltään.

Kipuilu ja kramppaaminen helpottaa istuma-asennossa aika nopeasti.

Muuten olo on normaali,  jonkin verran päänsärkyä, mutta ei turvotusta, pahoinvointia, verenpaineen nousua tms

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee lääkäriin!

Vierailija
2/5 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nyt samassa vaiheessa raskaus.Juuri tuollaisia ollut joka raskaudessa.Neljättä odotan.Ei minulla vaarallisia.Lepoa ja rauhallisempaa menoa.Soita kuitenkin nvla jos huolestuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli myös tuollaista. Kuvittelen sen johtuvan vatsn kasvusta, joka pakottaa sisäelimiä pienempään tilaan jne (vatsalaukku, keuhkot, pallea, ohutsuoli).

Toki kannattaa asia tarkastaa neuvolasta . Raskausmyrkytys voi kehittyä nopeastikkin!

Vierailija
4/5 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko raskausmyrkytys olla päällä tosi vähäisin oirein (ilman "pääoireita" verenpaineen nousua ja turvotusta)? Tai kehittyä muutaman tunnin/ puolen päivän aikana?

Tänä aamulla verenpaineeni oli 113/70, pulssi 65. Vaikka seisoin/kävelin n. klo 16-21 lähes koko ajan, ei turvotusta ollut sen enempää kuin silloin kun en ollut raskaana (eli sukan reunasta jäi pieni jälki nilkkaan). Virtsan valkuaisesta en tiedä, viime viikon maanantaina otettiin pieni verenkuva, jossa kaikki ok. Nyt kun olen istuskellut vajaat pari tuntia vatsa on taas normaali ja pehmeä, ylävatsa tuntuu kun olisi tehnyt liikaa vatsalihasliikkeitä.

Nyt särkee kyllä päätä, mutta mulla on aiemminkin raskauden aikana ollut useamman päivän päänsärkyjaksoja. Nyt olin torstaina hieronnassa josta saan aina päänsäryn ja eilen sekä tänään festareilla, josta päänsärky voi myös aiheutua.

Vierailija
5/5 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa huolestuttavalta jos supistelu kestää tuntikausia! Kannattaa ottaa tosi rauhallisesti ja lähteä vaikka päivystykseen jos oireet ei helpota.