Miten aiotte viettää joulua?
Kommentit (46)
Aloitin uuden jouluvihkon 2014, oikeasti.
Suunnittelin tämän vuoden jouluteeman, päädyin vanhanajan punahopeaan.
Lahjoja saatan ostaa nyt kesän poistomyynneistä, jos jotain kivoja eteen sattuu. Ja kerään tietysti kesän aikana marjoja, ja sieniä, joista osaa käytän jouluruuissa ja leivonnaisissa.
Jouluvalmistelut ovat menossa.
Perinteisesti teen ystäväni kanssa aina juhannuksen ( en edes tiedä monesko joulu on jo putkeen ) joulukortit ja tänäkin juhannuksena tein niitä yli 100 kpl.
Joulukorttilista on olemassa, joten minä tarvitsen listan mukaan 32 mutta lisääkin voi vielä tulla. Työkaverit ovat aina ostaneet loput ja lisääkin olisin voinut tehdä.
Minulla on ollut talvesta asti fb.n vaihtopalstalla ilmoitus ja olen sitä kautta saanut sukkalankaa. Teen tänä vuonna kaikille aikuisille, joille annan lahjan, villasukat.
Naiset saavat pitsisukat ja miehet raitasukat, värit maun mukaan. Niitä on nyt valmiina 7 paria, vielä puuttuu, mutta hyvin kerkeän.
Heinäkuussa on hiljaista töissä, joten saan varmaan loput tehtyä heinäkuun aikana.
Koska talous on vuosikausia ollut kuralla, tämä on ainoa tapa saada joulu kunnialla läpi ja edukkaasti.
Tänä vuonna onkin sellainen erikoisuus tulossa, että minun vanhemmat tulevat myös meille jouluksi. Emme ole viettäneet joulua yhdessä vuosikausiin.
Itse olen ollut kahtena jouluna, kun lapset ovat olleet isällään, Espanjassa, joten nyt kun olen Suomessa, olen koko joulun töissä ja päivällä lapset voivat viettää isovanhempiensa kanssa laatuaikaa. Onneksi jouluisin on työpäivä lyhyt, ihan sen takia ettei töitäkään juuri ole. Pääasia on että päivystys on kunnossa ja työt, se vähäinenkin tulee tehtyä.
Lapset saavat tietenkin kunnon lahjat, mutta ne toiveet muuttuvat joka viikko. Rahaa on varattu budjetissa, eli saavat sen mitä eniten haluavat ja lisäksi lasten isä ja ex-appivanhemmat antavat myös lapsille toivottuja lahjoja, joten lahjoihin lapset ovat aina olleet hyvin tyytyväisiä.
Kuusi on jo katsottu, kiillotin eilen joulupalloja, liinat ja verhot silitetty kolmanteen kertaan. Lantut, porkkanat ja perunat ovat kasvamassa, joulukala tilattu lähikalastajalta. Nyt juuri väsään iltapuhteena himmeliä, mieheni tarkastaa jouluvalojen toimivuutta ja lapset ovat pianon ääressä harjoittelemassa joululauluja. Jouluun kannattaa valmistautua ajoissa. Lahjat on hankittu jo tammikuun alesta, pakattukin jo ennen pääsiäistä.
Olen päättänyt viettää joulua vain joka kolmas vuosi. Ei pääse tympääntymään. Tämä vuosi on välivuosi (onneksi).
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 19:16"]
Kuusi on jo katsottu, kiillotin eilen joulupalloja, liinat ja verhot silitetty kolmanteen kertaan. Lantut, porkkanat ja perunat ovat kasvamassa, joulukala tilattu lähikalastajalta. Nyt juuri väsään iltapuhteena himmeliä, mieheni tarkastaa jouluvalojen toimivuutta ja lapset ovat pianon ääressä harjoittelemassa joululauluja. Jouluun kannattaa valmistautua ajoissa. Lahjat on hankittu jo tammikuun alesta, pakattukin jo ennen pääsiäistä.
[/quote]
Saanko tulla teille jouluksi?
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 17:18"]
Onko jo suunnitelmat laadittu?
[/quote]
lahjat on paketoitu jo.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9235160