Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mummo vei lapset reissuun, kuinkas kävikään..

Vierailija
28.06.2014 |

Mun äiti vaatimalla vaati saada viedä mun koululaiset Tallinnaan kesälomareissuun. Sanoin että ok, mutta mä en valitettavasti pysty näin työttömänä rahoittamaan reissua yhtään. Mummon omasta vaatimuksesta 1 yö laivalla ja 2 yötä hotellissa = ei ihan halpaa. Lapset ottivat omia rahojaan mukaan jotta saavat laivalla ostaa karkkia kesäksi.. No, nyt kävi niin, että mummo oli lainannut lasten rahat polttoaineisiin ja ruokiin ja rahaa ei heille ostoksiinsa sitten jäänyt.. Mua sylettää ihan huolella!! Ei ollut edes luvannut maksaa rahoja rahana vaan että seuraavalta reissultaan (luoja tietää milloin) tuo lapsille laivalta karkkia (arvatenkin omia herkkujaan, ei lasten). Olenko teidän mielestä kovin pikkumainen kun pidän äitini toimintaa törkeänä?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi noin köyhä on lisääntynyt?

Vierailija
22/24 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on edessä ihan vastaavanlaisen tilanteen käsittely. Mummo, joka asuu suomessa, mutta on eestiläinen alunperin teki kanssa sukulaisensa kanssa vastaavan tempun. Sanottiin että lapselle voi antaa rahaa tuliaisia varten. Lapsi toi kasan karkkia, suurimman osan tallinnalaisia, pari muuta halpisjuttua, jotka Suomessa maksaisivat kpl 3-4 euroa. Ei mitenkään selitä lapsen rahojen täyttä katoamista. Kyseessä miehen äiti ja mies ei kehtaisi kysyä rahojen käytöstä. Ikävää vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikai Porvoosta Helsinkiin nyt niin paljon mene rahaa bensoihin?

Vierailija
24/24 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se toisaalta ihan hyvä, että lapset jonkun euron maksoivat syömisistään ja matkakuluista, ettei mummon tarvinnut ihan kaikkea maksaa.

Olisi kai sitten ollut parempi, ettei lapset olisi päässeet reissuun olleenkaan. Itse en olisi kehdannut omia lapsia laittaa ilmaiseksi mihinkään mummon maksettavaksi. Totta ihmeessä olisin mummolle maksanut parin yön reissusta edes jokusen euron. Voihan se olla, että lapsia alkoi hävettämään, kun tajusivat, että äiti ei ole heidän reissusta maksanut euroakaan ja mummi maksaa kaiken. Tarjonneet taskurahoistaan jokusen euron (tuskin köyhän yh.n lapsilla satoja euroja on ollut matkassa. Ja jos on ollut, niin silloin totta ihmeessä pitää maksaakin jotain omasta reissusta) ja eivät uskalla äidilleen sanoa, vaan ovat sanoneet, että mummi käytti ne bensaan ja ruokaan ilman heidän lupaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi