Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Myönnätkö olevasi rahanahne exääsi kohtaan?

Vierailija
28.06.2014 |

Minulla on miespuolinen kaveri, jolla on kolme exää. Mies kun kertoo esimerkkejä existään, niin he t kuulostavat varsinaisilta rahanahneilta. 

Toinen exä on vuosittain käräjillä ja haluaa lisää elatusapua. Tämä kierre lähtee aina siitä, kun mies lähtee lapsen kanssa etelään, niin exä hermostuu siitä. Miehen tulot kun vaihtelevat vuosittain, niin toisinaan exä voittaa käräjillä, toisinaan häviää. Exä itse siis käy ihan normaalisti normipalkkaisessa työssä.

Toinen exä teki lapsen ilman miehen suostumusta. Ja taas hakee elatusapuja. 

Kolmas  exä jätti miehen, kun tämä teki konkurssin. Heillä ei ollut lapsia. 

Mies siis on yrittäjä ja ollut äärimmäisen hyväpalkkainen. Nyt ei tietenkään ole, mutta näille kahdelle lapselleen ostaa kyllä kaikkea. Tunnen miehen kohtuu hyvin, ja hän on ihan hyvä mies ja hyvä isä. Tiedän näistä existä sen takia paljon, että miehen lapsetkin ovat kertoneet äideistään esimerkkejä. 

Minun korviini nämä kaikki naiset kuulostavat kovin rahanahneilta. Itse en tunne tällaisia. Vetääkö varakkaat miehet tietyn tyyppistä naisainesta, siis rahanahneita puoleensa? Kuulostaako tämä tarina tutulta sinulle?

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan nainen myönnä tällaista ;) kysyttäessä vastaus on tyyliin "heille nyt vain kuuluu sen ja sen verran" t.mies

Vierailija
2/56 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 11:22"]

Ei kai kukaan nainen myönnä tällaista ;) kysyttäessä vastaus on tyyliin "heille nyt vain kuuluu sen ja sen verran" t.mies

[/quote]

Juuri siksi minä tätä asiaa kysynkin. Eli huomaako ihminen itse olevansa rahanahne? 

Tämä mies siis ostaa lapsilleen kännykät ja fillarit. Ja vaatteitakin ostaa paljon. Ja hän on se, joka vie lapset matkalle, äidit eivät koskaan. Eli kyllä hän satsaa lapsiin paljon. Elareita hän maksaa sen, mitä oikeus määrää. 

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 11:22"]

[/quote]

En ymmärrä vuosittain elatusmaksun käräjille vieviä ihmisiä, mutta minusta vielä vastenmielisempiä ovat ne, jotka pyrkivät luistamaan velvollisuuksistaan ja jättämään ne yksistään toisen vanhemman hoidettaviksi. 

Ja on varmasti miehiä ja naisia, jotka menevät parisuhteeseen rahan vuoksi. KYSESSÄ SIIS EI OLE VAIN NAISIIN LIITTYVÄ OMINAISUUS.

Vierailija
4/56 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen exä haukkuu miestä ja minua, että olemme ahneita vaikka todellisuudessa se on hän. Siksi tie vie käräjille, ylläri. Mutta voiko muuta olettaa, jos ei erota ositusta ja yhteisomistuksen purkua ja laista luetaan vaan ne rivit, mitkä itselle sopii.

Vierailija
5/56 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha, täällä oli samasta aiheesta toinenkin ketju, kopioin vastaukseni tähänkin:

Aiemmin en ajatellut olevani kovinkaan ahne, mutta nyt olen tilanteessa, jossa mies on eroamassa minusta ilman muuta syytä kuin omat mustasukkaisuusharhaluulonsa. Nyt huomaan itselläni katkeruuden nostavan päätään: meillä ei ole lapsia, mutta olen yli kymmenen vuotta tehnyt paljon työtä miehen kolmen lapsen eteen, alkuvuosina makselin myös miehen ja tämän lasten vaatteita, kun miehellä oli isot elatusmaksut ja vähän käyttörahaa. Nyt tilanne on toinen, miehen palkka on 3,5-kertainen omaani verrattuna ja erittäin hyvä suomalaisittain. Olen hoitanut kodin yli 85-prosenttisesti, suunnitellut ja tehnyt kotiemme remontit ja muutenkin huolehtinut siitä, että miehellä olisi mahdollisimman helppoa vapaa-aikaa, kun hän tulee pitkän päivän jälkeen kotiin. Tämän olen tehnyt siis oman ansiotyöni/opiskeluni päälle, en ole ollut kotiäitinä enkä miehen elätettävänä.

Nyt kun mies on alkanut puhua erosta, olen huomannut, että alan itsekin ajatella raha-asioita eri tavalla. Tuntuu epäoikeudenmukaiselta, että mies on saanut tehdä uraa minun pyyteettömällä avullani eikä minulle jäisi siitä mitään käteen. Jos olisin tehnyt miestä kohtaan jotain väärin, juossut vieraissa tms. tilanne olisi tietysti toinen.

Vierailija
6/56 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miespuolinen kaverisi on valinnut lastensa äidit huonosti. Ja tuo, että on joutunut isäksi haluamattaan, kuulostaa todella naiivilta. Ehkäisystä hän ei tietenkään ole kuullut..

Omassa tuttavapiirissäni on ahneita naisia, miehiä, jotka eivät halua maksaa mitään, ja sitten on onneksi myös niitä, jotka sopivat elatusmaksut ilman riitaa.

Vierailija
7/56 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Exä on exä. Lanttiakaan ei ole koskaan maksanut. Ei ole lapselle koskaan mitään ostanut. Tyhjiä lupauksia kylläkin. No tuosta on aikaa. Olen pärjännyt paremmin ilman koko riesaa. Monista syistä.

Nyt lähipiirissä ero ja elatus aiheena. Tuttavan ex vaimo yrittää tosiaan nyhtää.

Tosin tyhjästä on paha nyhjästä.

Vierailija
8/56 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä pointti 6. 

Tuo ensimmäinen exä on se kaikista katkerin. Mies oli silloin aina yrittäjänä töissä, ja vaimo hoiti kodin. Se voi nostaa katkeruutta. Olkoonkin, että erosta on jo 15 vuotta aikaa...

Toinen exä on tiukka täti. Hän kyllä piti puolensa aina. Hänen katkeruuttaan en ymmärrä. 

Ja kaikista vähiten ymmärrän tuota kolmatta exää. Kuka jättää miehensä sen takia, että tämä menee konkurssiin??? Mies ei siis mitenkään ratkennut ryyppäämään eikä saanut mielenterveysongelmia siitä, eli eron syynä oli pelkästään raha. 

ap

Vierailija
9/56 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saan minimielat ex-mieheltäni ~150e/kk/per lapsi ja vien mukanani ruokakassin kun menevät isälleen. Enkö olekin ahne.

Vierailija
10/56 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 11:50"]

Mä saan minimielat ex-mieheltäni ~150e/kk/per lapsi ja vien mukanani ruokakassin kun menevät isälleen. Enkö olekin ahne.

[/quote]

Marttyri ainakin.

Vierailija
11/56 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 11:53"][quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 11:50"]

[/quote]

Marttyri ainakin.

[/quote]Isä on "köyhä" eikä koskaan osta lapsille mitään. Antaa vain aikaansa ja on kieltäytynyt ottamasta lapsia jos joutuu omasta pussista heidät ruokkimaan joten minkäs teet? Pääasia että lapset saavat isänsä aikaa, ovat pieniäkin vielä.

Vierailija
12/56 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus kysymykseen: ei, ihminen ei huomaa olevansa rahanahne.

Esimerkkinä tämä pitääkö miehen tarjota treffeillä -keissi. Naiset meuhkaa, että "ikinä en voisi olla miehen kanssa jolle raha on noin tärkeää" (siis tapauksessa että mies ei tarjoa). Siis hetkinen, suhde ei ala jos mies ei maksa, ja naisellehan se raha ei ole yhtään tärkeää :D Vedottakoon tässä nyt tapoihin tai herrasmiesmäisyyteen tai mihin tahansa, niin rahalla ne ravintola-ateria, elokuvaliput, kolmen vuoden kotona olot ynnä muut nyt vaan maksetaan. Kokeilkaa itse elättää toista työkykyistä ihmistä, vaikka sitä miestänne vaikka vaan vuosi pari ja tulkaa sitten kertomaan että ei rahalla ole väliä, rakkaus on tärkeintä.

Vierailija
13/56 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 11:56"]

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 11:53"][quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 11:50"]

[/quote]

Marttyri ainakin.

[/quote]Isä on "köyhä" eikä koskaan osta lapsille mitään. Antaa vain aikaansa ja on kieltäytynyt ottamasta lapsia jos joutuu omasta pussista heidät ruokkimaan joten minkäs teet? Pääasia että lapset saavat isänsä aikaa, ovat pieniäkin vielä.

[/quote]

Kruununko haluat?

Vierailija
14/56 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 11:58"][quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 11:56"]

[/quote]

Marttyri ainakin.

[/quote]

Kruununko haluat?

[/quote]Niin, eikö olekin sääli kun kaikki eivät juokse rahojen perässä. Korjattakoon tähän vielä että isä maksaa kelalle vain osan per lapsi ja kela maksaa summat mulle. Ansaitsisin kyllä kruunun tai edes kiitosta siitä että ajattelen lapsiani enemmän kuin rahaa.

Vierailija
15/56 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 12:04"]

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 11:58"][quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 11:56"]

[/quote]

Marttyri ainakin.

[/quote]

Kruununko haluat?

[/quote]Niin, eikö olekin sääli kun kaikki eivät juokse rahojen perässä. Korjattakoon tähän vielä että isä maksaa kelalle vain osan per lapsi ja kela maksaa summat mulle. Ansaitsisin kyllä kruunun tai edes kiitosta siitä että ajattelen lapsiani enemmän kuin rahaa.

[/quote]

Sulla on kova ittes korostamisen tarve?

Vierailija
16/56 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 12:12"][quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 12:04"]

[/quote]

Marttyri ainakin.

[/quote]

Kruununko haluat?

[/quote]

Sulla on kova ittes korostamisen tarve?

[/quote]Vituttaako?

Vierailija
17/56 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut paljon enemmän tarinoita joissa 150 € on miehen mielestä jopa liikaa. Kai miehessä, jolla on 3 exää, joista kahden kanssa lapsia, on jotain muutakin ongelmaa kun ahneet exät?

Konkurssi on kriisitilanne ja usein juuri silloin usein erotaan. Syy ei ehkä ole itse konkurssi, vaan kriisi joka siitä syntyi, eikä kumpikaan osannut hoitaa tilannetta oikein. Ihmiset saattavat erota vaikka keskemenon jälkeen, muttei kukaan ajattele että toinen jätti sen takia, koska nainen sai keskenmenon?

Tottakai kun eroaa, menot lisääntyvät, koska menojen jakamista ei enää tapahdu. Harvemmin eronneen äidin elintaso nousee elareiden ansiosta. Kyllä se yleensä on, että molempien elintaso laskee. Lapsenkin. Paitsi ehkä peli ja huume tai alkoholiriippuvaisten kanssa olleet.

Kun lapsia hankkii pitäisi tiedostaa, että he tulevat kalliiksi seuraavat 20 vuotta. Ilman vaimoa tai vaimon kanssa!

Vierailija
18/56 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myönnä olevani ahne. Isä maksaa lapsistaan noin 150 euroa vähemmän elareita kuin mitä hänen kuuluisi maksaa laskelman mukaan. En vain jaksa katsella eksän naamaa enää uudestaan ja lasketuttaa elareita uusiksi, kun tuloni paranevat, siksi olen tyytynyt tällä hetkellä pienempään määrään kuin mitä lapsille lain mukaan kuuluisi. Saan kuitenkin kustannettua ruoan pöytään ja vaatteet päälle tälläkin hetkellä.

Kysymyksen voisi myös esittää, miten on tutullasi voinut käydä niin huono tuuri, etä kaikki kolme eksää on "ahneita". Tulee mieleen edesmennyt appeni, jolla kolme lasta kolmen eri naisen kanssa, koska naiset olivat "huijanneet" hänet lapsentekoon. Aikuinen mies ei sitten tiennyt, miten lastentulon voi välttää :)

Vierailija
19/56 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 12:17"]

Olen kuullut paljon enemmän tarinoita joissa 150 € on miehen mielestä jopa liikaa. Kai miehessä, jolla on 3 exää, joista kahden kanssa lapsia, on jotain muutakin ongelmaa kun ahneet exät?

Konkurssi on kriisitilanne ja usein juuri silloin usein erotaan. Syy ei ehkä ole itse konkurssi, vaan kriisi joka siitä syntyi, eikä kumpikaan osannut hoitaa tilannetta oikein. Ihmiset saattavat erota vaikka keskemenon jälkeen, muttei kukaan ajattele että toinen jätti sen takia, koska nainen sai keskenmenon?

Tottakai kun eroaa, menot lisääntyvät, koska menojen jakamista ei enää tapahdu. Harvemmin eronneen äidin elintaso nousee elareiden ansiosta. Kyllä se yleensä on, että molempien elintaso laskee. Lapsenkin. Paitsi ehkä peli ja huume tai alkoholiriippuvaisten kanssa olleet.

Kun lapsia hankkii pitäisi tiedostaa, että he tulevat kalliiksi seuraavat 20 vuotta. Ilman vaimoa tai vaimon kanssa!

[/quote]

Joskus 150 voi olla liikaa. Äiti on ehkä saanut etua osituksessa elatusta vastaan tai miehellä ei ole  elatuskykyä tai tai tai. Aina kannattaa kuunnella molempien osapuolten näkemykset.

Vierailija
20/56 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahanahnetta on se, että vastaa lapsesta 51 viikkoa vuodessa eikä vie lasta etelänmatkalle? Ja kun se mies ei halua osallistua lapsen todellisiin kuluihin 51 viikkona vuodessa, mutta vie yhdeksi viikoksi etelään, niin se on sitä todellista vastuunkantamista?

Elarit on sen verran pieniä, että niillä ei kateta todellisia lapsesta koituvia kuluja.