Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

suunniteltu sektio

Vierailija
28.06.2014 |

Olen menossa suunniteltuun sektioon ja tässä mietin että onko niistä tukivöistä mitään apua? Ja mikä olisi paras?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö mistä tukivöistä?!

Vierailija
2/29 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 07:11"]Olen menossa suunniteltuun sektioon ja tässä mietin että onko niistä tukivöistä mitään apua? Ja mikä olisi paras?

[/quote]

Mistä ihmeen vöistä? Ei siinä mitään vöitä tarvita... Suunniteltu sektio on helppo juttu ja ihan miellyttävä kokemus! Älä ainakaan turhaan jännitä! Onnea tulevasta vauvelista!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis leikkauksen jälkeen.. olisko yks ollut ainakin joku abdomed..

ap

Vierailija
4/29 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt vastasin huonosti.. =D uus yritys.. elikkäs se vyö tulee sen leukkaus haavan päälle.. mun ymmärtääkseni siis tukemaan leikkaus haavaa.. onko oikeesti apua.. onko kellään siis kokemusta.. oon yrittäny löytää keskusteluja aiheesta mut en oo löytäny.. vai onkohan tää nyt vaan mun oma aivopieru. Kun ainakin on "normaalisti" synnyttäneille tarkotettuja tukivöitä..

Vierailija
5/29 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, suunniteltu sektio on niin mukava juttu, että meinasin kuolla siihen. Ei kyllä ollut tukivyöt mielessä. Nyt, kun viisi vuotta myöhemmin uskaltauduin raskaaksi, olen juossut äitipolilla viikosta 7 lähtien 2-3 viikon välein. Vähän turvallisempi olo, kun lääkärin ovat oikeasti yhdessä pohtineet MAHDOLLISEN sektion vaaroja. Saan valmiiksi antibiootit ja hepariinit mennytkin koko raskauden. Veret tilataan valmiiksi, kohdunpoisto tehdään herkästi, jos näyttää huonolta. Plastikkakirurgi leikkaukseen ja toipumaan sisätaudeille.

Mutta ensisijaisesti vauva yritetään repiä vaikka väkisin alapäästä pihalle. Mutta onnea sinulle, toivottavasti menee kaikki ns suunnitelmien mukaan.

Vierailija
6/29 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan turha on. En olisi voinut kuvitellakaan sellaista käyttäväni, sen verran kipeä se alavatsa oli.

Vierailija
7/29 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No näitä pelottelu juttuja en kaivannut.. niitä saa kaivettua jos niitä haluaa lukea.. ja kyllä olen lukenut niitä paljonkin.. kyllä vaaroista minulle kerrottiin hyvin selvästi kun tähän päädyttiin..

Vierailija
8/29 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haava paranee normaalisti, sä et todellakaan tarvitse mitään tukea siihen. Aluksi vähän Buranaa ja se on siinä. Mulle on tehty 3 suunniteltua sektiota, kaikki on mennyt hyvin. Onnea ap tulevaan <3

Vierailija
9/29 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 08:56"]No näitä pelottelu juttuja en kaivannut.. niitä saa kaivettua jos niitä haluaa lukea.. ja kyllä olen lukenut niitä paljonkin.. kyllä vaaroista minulle kerrottiin hyvin selvästi kun tähän päädyttiin..

[/quote]

Mistäs minä sen olisin voinut tietää? Haluan vain jakaa kokemukseni, koska toivon, että se saa äidit varautumaan sektioon paremmin. Monet sektioidut äidit kokevat olevansa todella kipeitä ja mieli maassa. Uskon, että se johtuu siitä, ettei sektiota ole kunnolla pelätty. Ei sittdn tule sellaista voittajafiilistä kun kaikki on mennytkin hyvin. Helpotus jää kokematta. Alatiesynnytyksessä äidit varautuvat kipuun ja muihin vaikeuksiin ja helpotus onkin valtava kun kaikki meneekin hyvin. Se helpotuksen kokeminen saa endorfiinit liikkeelle.

Vierailija
10/29 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon.. ihanaa että on ihmisiä jotka oikeesti kannustaa. =) Kyllä itse leikkauksia kokenut ei nyt näin isoa mutta kuitenkin.. luotan kyllä suomen lääkäreihin että ne tietää mitä tekee..

Vierailija
11/29 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai on hyvä tietää vaarat.. ja jos nyt jtn käy niin se nyt on paska rykii kun on jo paskat housussa.. tehtyä kun ei saa tekemättömäks.. mutta minä itse henk koht kärsin kun että mun lapsi kärsii loppu elämän..

Vierailija
12/29 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 08:48"]

Juu, suunniteltu sektio on niin mukava juttu, että meinasin kuolla siihen.

[/quote]

No voivoi sentään. Minäpä meinasin kuolla alatiesynnytykseen, mutta onneksi pääsin sitten kiireelliseen sektioon.

Minulla auttoi sektion jälkeen ihan ne tavalliset äitiyshousut, joissa on leveä ja joustava resorisyötärö. Se ei osunut haavan päälle mutta tuki kuitenkin mukavasti vatsaa.

Vierailija
13/29 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 08:48"]

Juu, suunniteltu sektio on niin mukava juttu, että meinasin kuolla siihen. Ei kyllä ollut tukivyöt mielessä. Nyt, kun viisi vuotta myöhemmin uskaltauduin raskaaksi, olen juossut äitipolilla viikosta 7 lähtien 2-3 viikon välein. Vähän turvallisempi olo, kun lääkärin ovat oikeasti yhdessä pohtineet MAHDOLLISEN sektion vaaroja. Saan valmiiksi antibiootit ja hepariinit mennytkin koko raskauden. Veret tilataan valmiiksi, kohdunpoisto tehdään herkästi, jos näyttää huonolta. Plastikkakirurgi leikkaukseen ja toipumaan sisätaudeille.

Mutta ensisijaisesti vauva yritetään repiä vaikka väkisin alapäästä pihalle. Mutta onnea sinulle, toivottavasti menee kaikki ns suunnitelmien mukaan.

[/quote]

Mitä vittua? Lääkkeet...?

Vierailija
14/29 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuntui kaikki haavaa painava ja puristava tosi pahalta. Housut piti asetella niin, ettei osu yhtään haavan päälle. Mulla tosin pystysuunnassa haava, mutta minkäänlaista tukivyötä en olisi pystynyt käyttämään. Ja ilmakylvyt on haavalle hyväksi, ei kannata "hautoa".

Vierailija
15/29 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On paljon todennäköisempää sairastua vaikka als:iin tai haimasyöpään, kuin kuolla  suunniteltuun sektioon. Sorry mutta näin se elämä vaan menee.

Vierailija
16/29 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 10:38"][quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 08:48"]

[/quote]

[/quote]

Mikä tuo kommentti nyt oli? Etkö usko tarinaani vai onko sinusta sektio pieni juttu? Jos lääkäritkin ovat hyvin huolissaan, kertoo se minusta kaiken oleellisen. Olisi sinustakin varmaan mukavaa menettää toinen keuhko ja invalidisoitua työkyvyttömäksi. Eikö mamma kestä kuulla totuutta sektioista? Suunniteltu tai ei, suurin osa menee hyvin. Mutta, jos komplikaatioita tulee, ovat ne vakavuudeltaan täysin toista luokkaa kuin akatiesynnytyksen komplikaatiot.

Vierailija
17/29 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kyllä totta että siellähän se hautoo "vyön" alla.. kiitos en nyt taas tuota seikkaa tullut ajatelleeksi..

ap

Vierailija
18/29 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvinnut mitään vyötä, kuulin kyll joskus, että vatsan palautumista litteäksi voisi edesauttaa sitominen. Ei kyllä voi suositella tuoreen haavaan päälle mitään, ilmakylpyjä vaan!

Vierailija
19/29 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 10:55"][quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 10:38"][quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 08:48"]

[/quote]

[/quote]

Mikä tuo kommentti nyt oli? Etkö usko tarinaani vai onko sinusta sektio pieni juttu? Jos lääkäritkin ovat hyvin huolissaan, kertoo se minusta kaiken oleellisen. Olisi sinustakin varmaan mukavaa menettää toinen keuhko ja invalidisoitua työkyvyttömäksi. Eikö mamma kestä kuulla totuutta sektioista? Suunniteltu tai ei, suurin osa menee hyvin. Mutta, jos komplikaatioita tulee, ovat ne vakavuudeltaan täysin toista luokkaa kuin akatiesynnytyksen komplikaatiot.

[/quote]

on pakko kysyä. Onko sulle ennen tuota ensimmäistä raskautta tehty yhtäkään leikkausta?

Vierailija
20/29 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up