Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisko joku kertoa PAS:in kulun, kun omaa kiertoa ei ole?

23.08.2006 |

Mulle oli tarkoitus tehdä PAS luonnolliseen kiertoon. Olin epäonnistuneen IVF:n jälkeen jopa innoissani, koska oma kierto ollut säännöllinen. Elokuun menkoista piti ilmoittaa polille. Mutta niitäpä ei ole tullutkaan... arvatkaa vaan, kunka monta testiä on kulunut :( raskaana siis en ole.

Tänään soitin polille ja sain terolut-kuurin. Soitan polille sitten, kun vuoto alkaa. Voisiko joku ihana kertoa, mitä sen jälkeen? Vai pitääkö minun oikeasti kytätä sitä oikeaa ovulaatiota vuodon jälkeen, jota ei todennäköisesti tule?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuodon alettua aloitat kp1tai kp2 todennäköisesti estrogeenilääkkeen (estradioli) limakalvoa kasvattamaan, näitä on esim. Progynova-pilleri tai Estradot-laastari. Erillista jarrupiikkiä et siis tarvitse, jos omaa kiertoa ei ole. Kun limis on tarpeeksi paksu siirtoa ajatellen (siinä kp14-17 ultrataan ja tarkistetaan tilanne), aloitat keltarauhashormonin eli Progesteronin tai Lugesteronin (emätinpuikot), ja siitä pävän parin päästä on alkionsiirto, n. kp20. Keltarauhashormoni jatkuu vähintään raskaustestiin asti, ja jos raskaus alkaa, lääke jatkuu n. viikolle 7-10 (riippuu henkilöstä ja hoidosta).

Näin siis mulla on mennyt, älä pidä tätä lääketieteellisenä totuuutena, vaan omakohtaisena kokemuksena.

Tsemppiä PASsiin!

Vierailija
2/3 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole omaa kiertoa ja pas tehty siten, että olen ensin syönyt 10 päivää Terolutia ja sitten kp2 alkaen Estrofem-nimistä estrogeenivalmistetta kohtuullisen isolla annoksella. Noin viikon kuluttua estrogeenin aloittamisesta tehdään kontrolliultra, jossa katsotaan limakalvon kypsyys. Ennen siirtoa aloitetaan Lugesteron ja sitä sitten jatketaan kuten ivf:n yhteydessä. Mehän ollaan muistaakseni saman polin asiakkaita eli voisi olettaa hoidon etenevän melko samalla kaavalla. Pas on mulla yritetty ajoittaa kp15-16 paikkeille.

Itsellä olisi toiveissa päästä pas:iin joskus lokakuussa, kun silloin on lomaa töistä ja ivf-herramme voi viettää kys-päivän päiväkodissa :)

Onnea matkaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu vaan vähän kummalliselta, että minulle ei annettu mitään muuta ohjetta, kuin soittaa polille sitten kun vuoto alkaa. Hoitaja vaan kysäisi kertoessani tilanteesta, että luonnolliseen kiertoonhan sinulle oli tarkoitus tehdä? Ja sitten vaan terolutia... Mutta ei kai sitä luonnolliseen kiertoon voi tehdä, jos sitä kiertoa ei ole??!

Ja jos n. kp 2 pitää aloittaa jo toinen lääkitys, niin miksihän en sitten saanut reseptiä jo siihenkin, jos kp 1 pitää soittaa. Äh, olen ihan pihalla.

No, kaipa tuo ensiviikolla selviää, huomenna nappasen viimeisen teron.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän