Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon teillä vaihtelee mieliala ja energiataso kuukautiskierron mukaan?

Vierailija
27.06.2014 |

Mulla vaihtelee tosi paljon ja aina menee samalla kaavalla. Yhtenä päivänä on älytön vauhti päällä ja sitten ykskaks seuraavana päivänä on aivan eri olo. Voi olla suorastaan alakuloinen olo. Tiedän melkein päivälleen milloin on minkäkinlainen olo seuraavassa kuussa.

Todella rasittavaa, kun fiilis menee yhtä vuoristorataa. Vähän kuin joku kaksisuuntainenmielialahäiriö olisi, mutta lyhyemmillä jaksoilla.

Normaalia?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites te muut. joilla ovulaation jälkeen mieliala alhaalla -onko näitä ollut myös siinä kierrossa josta olette raskautuneet?

Vierailija
22/31 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmaan onnekas (edes jollain rintamalla...) ettei menkat vaikuta juuri mitenkään mielialaan. Ei ole kipuja tms... vuotokin suht pientä ja kestää max  4 päivää :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 50-vuotias ja kärsinyt näistä ylä- ja alamäistä koko ikäni. Hormonit ovat vaikuttaneet omaan elämääni liikaa. Kiukkua ja ihanuutta vuoron perään. Kamalia kuukautiskipuja kesti 20 vuotta, synnytyksen jälkeen helpotti.  Naisena olo on muuten ihan kivaa, mutta nämä hormonit ovat tehneet elämästäni vaikeaa.

Vierailija
24/31 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä noita nyt lukee niin tulee mieleen että naisille pitäisi maksaa sama palkka samasta työstä. Miksi kun kutakuinkin 25 % olette täysin yhteistyöhaluttomia ja vailla täyttä toimintakykyä? Tosin valtio ja kunnat kyllä maksavatkin.

Vierailija
25/31 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 50-vuotias ja kärsinyt näistä ylä- ja alamäistä koko ikäni. Hormonit ovat vaikuttaneet omaan elämääni liikaa. Kiukkua ja ihanuutta vuoron perään. Kamalia kuukautiskipuja kesti 20 vuotta, synnytyksen jälkeen helpotti.  Naisena olo on muuten ihan kivaa, mutta nämä hormonit ovat tehneet elämästäni vaikeaa.

Sanoppa muuta :/ Tosin itsellä nämä näin voimakkaat aaltoilut tuli vasta joskus kolmen kympin jälkeen, en tiedä vaikuttiko pillereiden lopettaminen vai ikä. Tätä ennen vain perus pmi, nyt alamäki alkaa aina ovulaation jälkeen. Ikää 35 ja yritys just käyntiin, olen tuo sama joka kyseli raskautumiskierron myllerryksistä vrt. normaalin kierron myllerryksiin.

Vierailija
26/31 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahan ennen, n. Viikko, imutan talon kaikki nurkat puhtaiksi, 2 paivaa ennen olen ihan uupunut. Joskus en jaksa nostaa edes katta. Vuodon alkaessa tulee kivut ja siita lahdetaan uuteen nousuun. Ja kylla 2viikkoa kuusta kiroan 2 viikkoa olen suht seesteinen.

Mulla on epasaannolliset menkat olleet aina, mutta jokin kertoo etta nyt alkaa ja niin ne aina alkaa.

Raskauden jalkeen on ollut nain. Lieko itsetuntemus lisaantynyt. Nuorempana olin taysin huoleton ja kivuton.

Ah ja se ahminta ennen menkkoja :0

Vierailija
27/31 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä kommentteja kun lukee niin ymmärtää miksi pääministerimmekin ärähtää noin kuukauden välein, siinä heti kuukauden puolenvälin jälkeen.

Vierailija
28/31 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella paljon! Ennen menkkoja olen todella ärtynyt ja kiukkuinen. Menkkojen aikana väsynyt, oikeastaan totaalisen uupunut ekoina päivinä, kipeä ja tuskainen, sitten alkaa helpottaa ja sitten olen taas oma melko energinen itseni.

Menkkoihin liittyen harmittaa, ettei sitä kauheaa hormonimyrskyä ja pahaa oloa "voi" tai "saa" sanoa ääneen miesten seurassa, kun ne tuntuvat saavan siitä vahvistuksen "akkojen heikkoudesta" eivätkä tajua, miten kamala olo voi olla. Siksi vedänkin aina Buranaa pari päivää ja yritän kestää, vaikka mieluiten kaatuisin sänkyyn ja nukkuisin ainakin kaksi päivää putkeen...

Eiku se pitää just kertoa!

Ei tähän suhtautumiseen ikinä saada parannusta jossei kissaa nosteta pöydälle!!

Vierailija
29/31 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihastus mieheen vaihtelee kierron mukaan. En itse tätä huomannut ollenkaan mutta hän alkoi kiinnittää huomiota että toistuvin väliajoin hän on maailman ihanin mun mielestä ja sitten vähän ajan päästä kaikki ärsyttää. Suhtautuu tähän huumorilla, nauttii siitä kun on ihana:)

Vierailija
30/31 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Kolmenkympin jälkeen alkanut vähitellen ja taitaa vaan pahentua kohti vaihdevuosia.

Menkkojen jälkeen aina ovulaatioon asti olen pirteä ja mikään ei voi iloani hetkauttaa. Töissä teen kolmen ihmisen työt hymyssä suin ja vapaalla juoksen 10 km lenkkejä tuosta vaan. Haluan seksiä koko ajan

Sitten noin viikkoa ennen kuukautisia alkaa järjetön pms. Ahdistaa ja ärsyttää. Pomo vituttaa, työ on paskaa, mies harmittaa. Seksi on viimeisenä mielessä.

Koska tiedän kuvion, osaan hillitä itseni, mutta kun tuohon yhdistää vielä ajoittaisen unettomuuden, niin vaatii kaiken tahdonvoiman, etten ärähtele ympäriinsä.

Olen kuitenkin kiitollinen luonnollisesta hormonitoiminnasta. Ovulaation aikainen loistofiilis vie mielen plussalle myös keskellä synkintä pms-oireilua.

Muuten, työterveys tarjosi näihin vaivoihin masennuslääkitystä. Aika erikoista mielestäni.

Vierailija
31/31 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä kommentteja kun lukee niin ymmärtää miksi pääministerimmekin ärähtää noin kuukauden välein, siinä heti kuukauden puolenvälin jälkeen.

Mutta eipä tämä mitään verrattuna MIESFLUNSSAAN, voi teitä raukkoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi