Millaistakohan olisi olla lääkärin puoliso?
Olen siis töissä itsekin sairaalassa ja yksi evaleista vaikuttaa jollain tapaa kiinnostuneelta niin tulipahan tällainenkin ajatus mieleen :)
Kommentit (59)
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 21:30"]
MIes on lääkäri ja nainen on hoitsu tai lähäri. Siinä ihana pari :)
[/quote]
Sovinistisika!
Minun puolisoni ei ole lääkäri, mutta itse olen. En kirjoita miehelleni mitään reseptejä, enkä hoida hänen vaivojaan, en edes flunssia tms. pikkujuttuja. Hätätilanteessa toki tekisin kaikkeni.
En myöskään hoida omia vanhempiani, sukulaisia tai tuttavia, enkä ota mitään kantaa kenenkään lääkityksiin tai vaivoihin. Jokaisella ihmisellä on oma hoitava lääkäri, jonka puoleen kääntyä terveyteen liittyvissä asioissa ja se hoitava lääkäri on parhaan tietämyksensä, kokonaistilanteen ja hoitohistorian perusteella määritellyt oikeat lääkitykset ja toimenpiteet. Minä en voi ottaa niihin mitään kantaa.
Muuten olen kai ihan hyvä puoliso, kun tuo mies on pysynyt rinnalla jo 15 vuotta.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 00:43"]
Miksi lääkäreillä on usein puolisona lääkäri? Tai muu " alan" ihminen. Harvoin kuulee että olisi esim lääkäri ja siivooja. Pariutuuko kaikki lääkärit töissä???
[/quote]
Kyse on yhteiskuntaluokasta. Kyllä lääkärit pariutuvat myös mielellään KTM-, DI- ja OTM-taustaistenkin kanssa (omasta tuttavapiiristä). Lähärit ja sairaanhoitajat yleensä mieslääkäreiden panopuita, naisilla miehiä vähemmän kierrossa, mutta ne lukioaikaiset rentturomanssit karisevat hyvin lääkiksen aikana.
Ihan mahtavaa. Iso talo Espoossa (muukin isompi paikkakunta käy), Audi alla, kaksi lasta ja labbis. Loma Karibialla ja teidän kahden omat ihanat kaupunkiviikonloput Euroopan metropoleissa. Kenties yheinen työmatkakin ja lounaat:). Jos sairastutte, sinä tai lapset, niin isä kirjoittaa reseptin tai lähetteen. Homma hoituu. Naapurit ja sukulaiset ihailevat ja kunnioittavat teitä, varsinkin LÄÄKÄRImiestäsi (olisiko peräti erikoistunut?). Ihana elämä, käy kiinni! Luonteeltaan hän on täydellinen!
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 02:30"]
Ihan mahtavaa. Iso talo Espoossa (muukin isompi paikkakunta käy), Audi alla, kaksi lasta ja labbis. Loma Karibialla ja teidän kahden omat ihanat kaupunkiviikonloput Euroopan metropoleissa. Kenties yheinen työmatkakin ja lounaat:). Jos sairastutte, sinä tai lapset, niin isä kirjoittaa reseptin tai lähetteen. Homma hoituu. Naapurit ja sukulaiset ihailevat ja kunnioittavat teitä, varsinkin LÄÄKÄRImiestäsi (olisiko peräti erikoistunut?). Ihana elämä, käy kiinni! Luonteeltaan hän on täydellinen!
[/quote]
Olen sitä mieltä että espoo on Suomen oikea pääkaupunki. En asuisi missään muualla kuin Espoossa tai Kauniaisissa,
Hah :D Meinasin ensin kommentoida ensimmäiseen, että ei ainakaan minun lääkärimieheni ole mihinkään "luokkaan" katsonut kun kaupankassan otti puolisoksen.
Mutta niin, opiskelenhan itsekin KTM-tutkintoa parhaillaan, vaikken sitä ollut edes miettinyt kun tapasimme... Mielestäni mieheni ei ole tutkintoon mitenkään painostanut, mutta olisinkohan jatkanut opiskelua jos hän ei olisi tullut kuvioihin. Hmm.
Stadi on stadi, mikä hemmetin Espoo? En ikinä asuisi muualla kuin Bulevardilla. Siellä olen koko ikäni asunut ja asun aina. Espoo on täys lande!
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 22:07"]
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 22:01"]
Nytkö oletkin sh, vaikka toisessa ketjussa diplomaatti.
Vittu tapa itsesi tai mene terapiaan.
Puoli vuotta olet kysellyt päivittäin mitä tekee ja miltä näyttää, eliitti sitä ja yläluokka tätä, entä keskiluokka, entä wt.
Sen jälkeen akateemisten haukkumista (akateemikko) ja tarinoita joissa olet yläluokkainen.
MENE HOITOON HETI!
[/quote]No nyt kyllä meni aika kaukaa ohi.
[/quote]
Totta, sillä minä olen se, joka sivisti akateemisia talousasioissa. Palstan akateemiset... Enkä ole paljon muualle kirjoitellut.
Muhun oli yks lääkärisetä aikoinaan ihastunut, ainakin flirttailun määrästä päätellen. Oli yhden pojan yksinhuoltaja ja valitteli sitä, että jos olis tiennyt kuinka pitkiä työpäiviä joutuu tekemään, olis valinnut toisen ammatin. Pitkiä lomia ei kuulemma myöskään voinut pitää, kun potilaat rupes kaipaamaan. En sitten jäänyt ottamaan tästä tapauksesta selvää, kun olin jo silloin naimisissa muusikkomieheni kanssa. Komea, pitkä ja hauska mies oli kuitenkin. Joku saa siitä varmaan ihan hyvän puolison :)
Jostain syystä lääkärimiehet eivät kiinnosta lainkaan.
Ihan näppärää, hyvä liksa. Itse en käy töissä.
Reseptit järjestyy tarv. Antibiootteihin, perusvoiteet saa halvemmalla.
Huonona puolena pienet jäynät mitä tekee kun tietotaito ja lääkkeet saatavilla.
Ujuttaa välillä silmätippoja juomiini ja sitten "deittiraiskailee".
No, pojat on poikia.
:D
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 11:19"]
Ihan näppärää, hyvä liksa. Itse en käy töissä.
Reseptit järjestyy tarv. Antibiootteihin, perusvoiteet saa halvemmalla.
Huonona puolena pienet jäynät mitä tekee kun tietotaito ja lääkkeet saatavilla.
Ujuttaa välillä silmätippoja juomiini ja sitten "deittiraiskailee".
No, pojat on poikia.
:D
[/quote]
Siis mitä???! :O
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 20:39"]Kauppalapuista on ainakin vaikeeta saada selvää.
Töissä olen miettinyt että onkohan lääkiksessä joku kurssi jonka nimi on " Näin kirjoitat lääkäriä ja pidät hoitsut jännityksessä"
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 11:17"]Jostain syystä lääkärimiehet eivät kiinnosta lainkaan.
Entäs naiset?
Oma appiukko on hyvin menestynyt lääkäri. Luonut omia firmoja ja myynyt niitä isoille firmoille. Muutenkin kiinnostunut sijoittamisesta. Tekee pitkää päivää, mutta viikonloput vapaalla. Muut lomat menee ulkomailla ja viikonloputkin usein "edustustehtävissä" " ystävien" kanssa. Eli tapaavat tasokkaita pariskuntia, jotka ovat olevinaan ystäviä.
Anopilla helppoa, puoliso maksaa elämisen ja mahdollistaa miljoonakodissa asumisen. Ulkomaan matkat apen pussista, kuten lastenlasten lahjat jne. Anopin omat tulot menee lähinnä omiin vaatteisiinsa, meikkeihin jne.
Kolikon kääntöpuoli, appi määrää lomista pääasiassa ja ostoksista. On jäärä ja itsepäinen, kun tietää rahallisen asemansa. Anopista tullut laiska, kun kaikki valmiina.
Pariskunnalla melko vähän aikaa jälkeläisille
Vaimoni on lääkäri ja tosi mukavaa on olla hänen puolisona.
Annamme paljon läheisyyyttä ja huomiota toisillemme.
Tietysti itse olen paremmin tienaavana vastuussa suuremmasta osasta menojamme, mutta vaimo
taas on kotona paremmin läsnä, kun voi jättää työasiat taakseen kotiin lähtiessään, eikä tarvitse iltaisin tai viikonloppuisin valmistautua samassa
määrin seuraavan päivän haasteisiin.
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 21:24"]
Yleensä eivät ole imetyshörhöjä, ketovaippahörhöjä, superfoodhörhöjä yms. fanaatikkoja. Sellainen kohtuullinen elämä muilla riittää tai sitten vetävät viinaa, tupakkaa, kovaa rasvaa, suolaa ja sokeria itse yli sallitun määrän moninkertaisesti.
Besserwissereitä lähes asiassa kuin asiassa. Pyrkivät kotonakia olemaan auktoriteetteja, kun sitä töissään ovat.
Osa kuvittelee olevansa pieniä jumalia, koska niin moni jotenkin palvoo sitä lääkäriyttä.
Osa on todella kunnianhimoista: tehdään väikkäriä ja tutkimusta, käydään koulutuksissa yms, mihin menee paljon aikaa.
Eli aika hankalia :)
Toisaalta varsinkin vanhempi ikäluokka +40v ovat hyvin avuliaita. Sellaista lääkräiä tuskin on, joka ei pysähtyisi, jos tien varressa autossa on hätävilkut. Pysähtyvät siinäkin tapuksessa, vaikka siellä olisi ilmiselvästi jokin huijausyritys. kaupungilla myöskään ei oikein tule iltariennoista mitään, kun tarkistavat jokaisen kännisen kunnon. valitettavastis itä kun eik ukaan muu tee, niin he tekevät, soittavat 112 ja odottavat kunnes kännistä haetaan. Eipä siinä sitten teatteriin enää kerkeäkään, kun on kahta kyydittävää jo odoteltu...
[/quote]
Hahhaa!! Kuulostaa ihan upseeripuolisoltani. On poissa kotoa 24/7 n. 100-200 vrk/vuosi, joten veikkaan että lääkäriä näkee kotona useammin.
Minäpä kerron. Aina töissä, kotona väsynyt ja kiukkuinen. Lapset ei saa hänen aikaansa. Ei osallistu kotitöihin. Ei tee elämästä yhtään rikkaampaa. Ei jaksa harrastaa seksiä. Lomilla voi olla normaali mutta arki yhtä.... sitä. Haaveilkaa vaan lääkäri puolisoista. Itse haaveilen ihan muusta. ps. Paljon alkoholismia, perheriitoja ja eroja heidän keskuudessaan. Suvussa ja ystäväpiirissä paljon lääkäreitä.
Ai niin ja se identiteetti on lääkäri, ei herra tai rouva omanimi. Vapaalla puhutaan aina töistä.
Ihan karseeta, täys narsistisika. Onneksi erosin kolmen avioliittovuoden jälkeen. Olen myös itse lääkäri ja täydellinen MIES.