Normaalipainoiset, tuntuuko teistä koskaan siltä että olette vähemmistössä?
missä tai millaisissa tilanteissa?
Minusta tuntuu joskus, että juhlissa pitää melkein pyydellä anteeksi, jos ei mätä ruokaa kupuunsa kaksin käsin vaan tyytyy ihan normaalikokoiseen annokseen.
Kommentit (8)
Ei, mulla ei ole koskaan ollut sellaista tunnetta. Ei edes Usassa ollessani.
Välillä tuntuu, että kadulla kävelee aina vastaan joko kauhean laihoja tai lihavia ihmisiä.
Riippuu vähän mikä on normaalipaino. Itse koen haarukan kireämmäksi kuin painoindeksi, joka on mielestäni laaja skaala. Mulle normaalipaino on n. bmi 19-23 ruumiinrakenteesta riippuen.
Suurin osa omasta tuttavapiiristäni jostain syystä mahtuu tähän haarukkaan, enkä koe itseni mitenkään poikkeavaksi.
Tarkemmin mietittynä 1 vaille kaikki työkaverinikin taitavat mahtua samaa 19-23 välille. Hassu sattuma!
Täällä vauvapalstalla olo on kuin maahanmuuttajalla :(
Juhlissa kylläkin normaalipainoiset ja laihat syö just eniten! Samoin jos kavereita on meillä syömässä, kaksi hoikkaa miestä ja yksi tosi hoikka nainen on aina ne, jotka ottaa vielä lisää otettuaan lisää... Enkä siis mitenkään paheksuen tätä sano (ihanaahan se on,että tekemästäni ruuasta tykätään!) vaan luultavasti me pulleammat ei vaan kehdattais toimia noin. Oletus on muutenkin että toi syö liikaa.
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 19:48"]
Juhlissa kylläkin normaalipainoiset ja laihat syö just eniten! Samoin jos kavereita on meillä syömässä, kaksi hoikkaa miestä ja yksi tosi hoikka nainen on aina ne, jotka ottaa vielä lisää otettuaan lisää... Enkä siis mitenkään paheksuen tätä sano (ihanaahan se on,että tekemästäni ruuasta tykätään!) vaan luultavasti me pulleammat ei vaan kehdattais toimia noin. Oletus on muutenkin että toi syö liikaa.
[/quote]
Saattaa hyvin olla. Mä ainakin ihan mielelläni otan toisen kakkupalan jos tarjotaan. En ole kiinnittänyt huomiota siihen, mitä joku painavampi ottaa mut varmaan olisin huomannut jos joku syö ihan sairaan paljon. Ylipäätään nyt hyvin harvoin näkee kenenkään kaksin käsin mättävän :D Enkä usko että lihavat ihmiset läheskään kaikki mättävät kamalasti ruokaa. Vaan ehkä se kertyy hiljalleen vuosien mittaan, joka päivä yksin käsin mätetään pieni määrä ylimääräistä. 5
Kun olin lapsi oli harvinaista jos luokalla oli yksi tukevampi lapsi - lihava oli ihan friikki poikkeus. Nyt on toisinpäin - monet on enemmän tai vähemmän ylipainoisia jo kouluiässä. Samoin tuntuu että kaupassa suurin osa ihmisistä on isokokoisia, monet jopa älyttömän lihavia. 130-150 kiloiset miehet ja naiset on ihan jokapäiväinen näky - naisten keskipaino taitaa pyöriä reilusti yli 80 kilon!
t normaalipainoinen