jos haluaa lääkikseen, pitääkö lukea fysiikkaa?
Olen menossa nyt lukion toiselle, ja olen vallinnut lähes kaikki biologian, kemian ja pitkän matikan kurssit + pakolliset ja muutaman ylimääräisen historian. Alkaa olla lukujärjestys täysi ja mietin, pitääkö sitä fysiikkaa miten paljon lukea? Olen käynyt vain vain 2 kurssia. Kiitos.
Kommentit (33)
Pelkällä empatialla ja sympatialla ei pääse lääkikseen. Kaikki kurssit kemia, fysiikka ja biologia ja pitkästä matematiikasta ei ole haittaa.
Fysiikan kaikki kurssit on paljon tärkeämpää kuin pitkä matematiikka. Lääkiksen pääsykokeessa ei tarvitse pitkän matematiikan osaamista.
Pitkä matematiikka kannattaa ottaa varsinkin jos se sujuu todella hyvin. Eikä pääse lääkikseen jostain syystä tai mieli muuttuu ja haluaakin opiskella Aalto yliopistossa .
totta vi*ussa täytyy lukea
hissat veke jos lääkikseen haluat
eiköhän se kemia, biologia ja matikka ole tärkeämpiä, ei fysiikka
niin ja "lähes" kaikki bilsat etc.? kyllä ne ihan kaikki kantsis käydä.
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 13:29"]
[/quote]vilkases niitä pääsykokeita joskus
Ehdottomasti KAIKKI bilsat ja fysiikat.
[/quote]
Kaikki pakolliset ja syventävät olen ottanut. Muutama koulukohtainen jäi pois. Ap
[/quote]
Olet väärässä. Pääsykoe perustuu myös fysiikan kaikkiin kursseihin. Jos niitä ei ole joko lukenut lukiossa tai opiskellut vastaavia asioita muuten, on sisäänpääsystä turha haaveilla. Ap, jätä lukujärjestyksestäsi ylimääräiset historian kurssit pois.
Fysiikkaa (kaikki lukio kurssit) pitää lukea, mutta pitkän matikan tarve on sitkeästi elävä harhaluulo, jota lukioiden opot ym. levittävät. Pitkää matikkaa ei lääkikseen tarvita, ei myöskään fysiikan ymmärtämiseen, johon riittää lyhyt matikka varsin hyvin. T.Lääkäritäti
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 13:32"]
[/quote]
Kaikki pakolliset ja syventävät olen ottanut. Muutama koulukohtainen jäi pois. Ap
[/quote]millasia ne koulukohtaiset olis?
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 13:33"]
[/quote]
Olet väärässä. Pääsykoe perustuu myös fysiikan kaikkiin kursseihin. Jos niitä ei ole joko lukenut lukiossa tai opiskellut vastaavia asioita muuten, on sisäänpääsystä turha haaveilla. Ap, jätä lukujärjestyksestäsi ylimääräiset historian kurssit pois.
[/quote]
Niitä ylimääräisiä kursseja on 2. Näköjään pitää venyttää tätä lukiota jos kaikki haluan järkevästi saada mahtumaan... Ap
Itse asiassa fysiikka on tärkeämpi kuin pitkä matikka jos lääkikseen haluaa. Matematiikan osaaminen on varmasti enemmän kuin eduksi, mutta fysiikan osaaminen on tärkeämpää pääsykokeen kannalta.
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 13:34"]
Fysiikkaa (kaikki lukio kurssit) pitää lukea, mutta pitkän matikan tarve on sitkeästi elävä harhaluulo, jota lukioiden opot ym. levittävät. Pitkää matikkaa ei lääkikseen tarvita, ei myöskään fysiikan ymmärtämiseen, johon riittää lyhyt matikka varsin hyvin. T.Lääkäritäti
[/quote]komps, joskin monilla se pitkä matikka tuntuu tukevan muita aineita ja laskurutiinia. mutta jos nyt jostain luopuu (miksi tosin luopuisi...) niin pitkästä matikasta. tosin sen avulla saa sitte muita opiskelupaikkoja jossei lääkikseen pääsiskään.
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 13:34"]
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 13:32"]
[/quote]
[/quote]millasia ne koulukohtaiset olis?
[/quote]
En nyt kaikkia muista, mutta fysiikasta ainakin tähtitiedekurssi (jonka kiinnostuksen takia otin) ja biologiasta labrahommia. Pitää vilkasta uudestaan ne koulukohtaset kurssit kun kotiin pääsen. Ap
En missään nimessä luopuisi pitkästä matematiikasta. Vaikka sitä ei suoranaisesti pääsykokeissa tarvitakaan, niin pitkän matematiikan opiskelu tuo sellaista laskurutiinia, jota ilman on tosi vaikea saada laskettua pääsykokeissa fysiikan ja kemian laskuja tarpeeksi nopeasti.
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 13:39"]
En missään nimessä luopuisi pitkästä matematiikasta. Vaikka sitä ei suoranaisesti pääsykokeissa tarvitakaan, niin pitkän matematiikan opiskelu tuo sellaista laskurutiinia, jota ilman on tosi vaikea saada laskettua pääsykokeissa fysiikan ja kemian laskuja tarpeeksi nopeasti.
[/quote]
En minä siitä aiokkaan luopua. Nyt olen saanut 7,7,9,7 ja aion uusia viimeisimmän seiskan heti kesän jälkeen! :D ap
Tottakai pitää!