Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teillä joiden isot pojat/tytöt 4-5v

Vierailija
27.06.2014 |

Käyttää vielä pottaa tarviiko sitä aina? Vai pelkästään kakkaamiseen? Meneekö esim yleisissä vessoissa potalle myös pissalle, vai seisten pöntölle. 

Meillä poika käy pöntöllä pissalla mutta kakkaa pottaan.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö opeta lapsianne pöntölle? Eipä ole vaikea tehtävä. Joillekkin on

Vierailija
2/26 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kohta 4-vuotias tyttö osaa kyllä käydä pöntöllä ja 99% kerroista käykin. Joskus väsyneenä (tms) saattaa käydä potalla, jos sellainen on tarjolla. Luulen, että suurin syy suht myöhäisee pöntölle siirtymiseen on meillä ollut lapsen pieni koko, eli tyttö on lyhyt ja hoikka. Yleisissä vessoissa ilman jakkaraa joutuu tytön edelleen yksinkertaisesti nostamaan pöntölle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö 5 v. Lopetti potalla käynnin joskus vuosi sitten ihan itse. Jännitti joskus aikoinaan kovasti pöntöllä käyntiä, mutta se on nyt mennyt ohi. 

Vierailija
4/26 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes muista koska 4v poikani olisi suostunut potalle, ehkä 2-vuotiaana viimeksi.

Vierailija
5/26 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 12:58"]

Meillä tyttö 5 v. Lopetti potalla käynnin joskus vuosi sitten ihan itse. Jännitti joskus aikoinaan kovasti pöntöllä käyntiä, mutta se on nyt mennyt ohi. 

[/quote]

pitikö olla aina potta että tyttö teki tarpeet?

Vierailija
6/26 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 4.v poika jätti potan jokin aikaa sitten pikkusiskolle... ei vaan enää mennyt siihen.... Kaikki tarpeensa hoitaa pöntöllä ja istuen. Meillä kotona kaikki istuu pöntöllä ettei oo niin palja siivottavaa... =)

Vierailija
7/26 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 4,5-vuotias käynyt jo ainakin 1,5 vuotta pöntöllä. Meillä myös 2 vuotias poika joka opettelee pottaileen. Taitaa isosisko kokea pottailun pienten vauvojen hommaksi jo.

Vierailija
8/26 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöntölle. Potat on taaperoille ei isoille pojille.

Vierailija
9/26 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole lapset enää 4-5v. käyneet potalla.

Tyttö vielä joskus 3v. huuteli olkkarista että tuokaa potta ;) kun ei malttanut lähteä vessaan kesken pikku kakkosen.

Vierailija
10/26 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö 3v7kk, ykkösen tekee pönttöön aina. Kakkosta ei uskalla tehdä pönttöön, ei sitten millään. Ei osaa kertoa mikä siinä jännittää. Kaupoilla ja tai jos ollaan vieraissa, ja tulee kakkoshätä, jos ei löydy pottaa, panttaa niin kauan kunnes ollaan kotona oman potan luona. Ehkäpä se jännitys siitä vielä joskus hälvenee ja kakkonenkin tulee pönttöön. En ota mitään stressiä siitä. Tytöllä oli melkoinen siirtyminen vaipasta pottaan kakkaamiseen niin annetaan mennä omalla ajallaan :)

Vierailija
11/26 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 13:08"]

[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 12:58"]

[/quote]

pitikö olla aina potta että tyttö teki tarpeet?

[/quote]

Vähintään sellainen lasten pöntönrengas piti olla. Joskus tuli hankalia tilanteita esim. lentokoneessa. Se vähän auttoi kun päästi lapsen pois vessasta ja veti vasta sitten pöntön. :) selvittiin niistäkin tilanteista.

Vierailija
12/26 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän kohta 5v poika käy pääsääntösesti potalla, koska jännittää (kuulemma) tippuvansa pönttöön (on hoikka). Jos pottaa ei ole, käy pöntöllä.  

Vierailija
13/26 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 4,5 v. poika käy kakkosella edelleenkin potalla. Pissatkin tekee välillä kotona siihen, varsinkin jos en muistuta vessaan menessä käydä pöntöllä. Julkisissa vessoissa käy pöntöllä (kummatkin hädät), jos pottaa ei ole.

En tiedä mistä into pottsiluun on edelleen. Luulisin että hoikka poika ei osaa rentoutua pöntöllä niin että saisi kakattua rauhassa. Ja toisaalta itseänikin voin "syytää", potta on edelleen vessassa saatavilla. En vaan näe siinä mitään väärää, jos kerran kakka tulee pottaan helpommin.

Vierailija
14/26 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten näitä 4-vuotiasta koskevia potta-aloituksia on nyt ollut viime aikoina miljoonia? Kylläpä ihmisiä kiinnostaa muiden vessakäyttäytyminen. 

Vierailija
15/26 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöntöllä supistajan avulla. Poika siis 4v

Vierailija
16/26 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö 4v käy pöntöllä. Pottaa käytti muistaakseni joskus 2vuotta sitten. Hyvin käy itseksen yleisissä vessoissa yksin pissalla

Vierailija
17/26 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-vuotias käy pöntöllä, pottia ei enää meillä edes ole. Käytti pottaa viimeksi alle 2-vuotiaana harjoitteluvaiheessa. Itse halusi jo tuolloin mieluummin käydä korokejakkaran kanssa pöntöllä. Nykyään ei tarvii enää jakkaraakaan. Isoveljellä aikanaan sama juttu. Ja mikäs siinä, helpompi näin päin.

Vierailija
18/26 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 5 vuotiaat kaksospojat, isompikokoinen on alkanut käydä pöntöllä, vähän tuli välillä takapakkia ja käy välillä vielä potallakin, kun pienempikokoinen velipoika käy vielä potalla, heillä on 9cm pituuseroa, ja pienemmän on hankala kivuta pöntölle kun on lyhyet jalat, eikä ole niin hyvät käsivoimat että uskaltaisi pitää itse pöntönreunasta kiinni. Mun mielestä asialla ei ole kiirettä, ehtii varmasti vielä pönttöillä ennen kouluun menoa johon on vielä 2 vuotta.

Vierailija
19/26 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 12:25"]

Meillä 5 vuotiaat kaksospojat, isompikokoinen on alkanut käydä pöntöllä, vähän tuli välillä takapakkia ja käy välillä vielä potallakin, kun pienempikokoinen velipoika käy vielä potalla, heillä on 9cm pituuseroa, ja pienemmän on hankala kivuta pöntölle kun on lyhyet jalat, eikä ole niin hyvät käsivoimat että uskaltaisi pitää itse pöntönreunasta kiinni. Mun mielestä asialla ei ole kiirettä, ehtii varmasti vielä pönttöillä ennen kouluun menoa johon on vielä 2 vuotta.

[/quote]

Pitääkö aina olla potta esim jos käytte yleisissä vessoissa?

Vierailija
20/26 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

5.5v poika käy pötöllä, on käynyt muistaakseni alle 4-vuotiaasta aina. Mutta ei halua ylipäätään käydä kakalla julkisissa vessoissa (mökillä käy ja hotellissa, mutta ei esim. leffateatterissa).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi