ovatko teidän 11- ja 8-vuotiaat lapset
koskaan keskenään kotona kahdestaan? Kuulin, että exä jättää usein tytöt kahdestaan ja lähtee asioille.
Kommentit (15)
No meillä pojat oli 8 vuotiaina (saman ikäisiä) keskenään kotona aina koulun jälkeen ja ovat nyt myös 11 vuotiaina kotona keskenään myös lomilla pitkiä päiviä ? Miksi eivät voisi olla ?
Voi tietenkin. Jotkuhan sallivat jo tuon ikäisille poikaystävänkin, joten miksi ei sitten kahdestaan kotona.
ovat, tosin meillä on 11- ja 7-vuotias
Aika harvoin. Joskus jonkun kauppakäynnin ajan, eipä juuri muuten.
Kyllä minä olen jättänyt 12 ja 7 vuotiaan yksin jos kauppaan menen. 12v on ollut jo jonkun vuoden kesäisin yksin kun olen töissä. Kavereiden kanssa on.
Jos asioilla käynti tarkoittaa kaupassa käyntiä tms. niin kyllä minusta tuon ikäiset voi sen aikaa olla keskenään. Eiköhän ainakin tuo vanhempi joudu joskus koulun jälkeen tai aamullakin olemaan yksin kotona?
On 6 ja 7 vuotiaat kaksisteen kotona kauppareissun ajan.
Oma 6-v jää usein kauppareissuksi (alle tunti) kotiin. Joskus olen max 20min jättänyt 4-v:n kaveriksi (jos on itse tätä vaatinut).
Tuon ikäiset toki ovat joitain tunteja keskenään. Ehkä jopa kokonaisen työpäivän.
No kyllä tod ovat keskenään kun lähden asioille. Ovat olleet jo aiemminkin... Jos jompikumpi on todella kipeä, sitten en jätä.
No eikös tuonikäiset ole yleensä koulun jälkeenkin monta tuntia kotona ilman aikuisia? Suurin osa noin isojen lasten vanhemmista on työelämässä.
Toki ovat. Joskus jopa 6-vuotiaan pikkuveljensä kanssa, mutta tällöin vain lyhyitä aikoja. Kahdestaan voivat olla koulun jälkeen jopa 5 tuntia.
Tottakai voi jättää ja koulun jälkeen tulevat olemaankin kahdestaan taas syksyllä. Molemmilla on kännykät ja kotona on asioille selvät sävelet miten toimitaan.
7 ja 11-vuotiaat ovat kauppareissun ajan kaksin,ja monesti tuo 7-vuotias haluaa jäädä yksinkin kaupan ajaksi kotiin vaikka sisarukset ois muualla.4-vuotias on välillä kohta 15-vuotiaan hoidossa ollu 1-2h kun olen käynyt esim.lääkärissä
Kyllähän nuo ovat, 8 ja 9-vuotiaat näin kesällä, kun minä (ja isänsä) olen töissä.
Mun mielestä alle 10-vuotiaiden vanhemmille pitäisi antaa lakisääteinen vuosilomapidennys, esim 2 ylim viikkoa.
Sit jengi on et laita ne leirille. Mikään leiri aamukuudelta ala ja mulla ei nyt vaan ole mahdollista kesken työpäivän lähteä kuljettelemaan ketään mihinkään leireille.
Viime kesänä otin kolmen viikon palkattoman loman vuosiloman lisäksi mutta tänä vuonna ei ole mahdollista edes taloudellisesti, eikä työpaikan puolestakaan.
Yhteiskunta sais tulla vastaan tässä asiassa, ehdottomasti sitä mieltä.
Haloo, totta kai tuon ikäiset voivat olla kahdestaan.