Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viikko mökkeilyä takana ja vihdoin pääse pois tästä helvetistä!

Keski-ikäinen mies joka ei ymmärrä mökkeilyä
28.06.2021 |

Piinaavia nämä juhannukset kun on tultava katsomaan vanhempia sekä sukulaisia tänne mökille. Sisällä ei ole mitään kivaa tekemistä ja ulkona ei voi olla kun on niin paljon paarmoja sekä hyttysiä. Työleiri odottaa ja pitäisi raataa jatkuvasti. On uskomatonta, että jotkut oikeasti maksaa tästä. Miksi pilata kesä tuhlaamalla se tämmöiseen?

Saunominen on ainoa viihdyke, mutta sitä voi tehdä kaupungissa. Uimaan ei viitsi mennä paarmojen sekä hyttysten vuoksi ja eipä nuo rannatkaan kovin kummoisia ole.

Mökin hinnalla saisi veneen jonka voisi viedä mihin haluaa tai reissaisi vuosia ulkomailla. Eikä olisi samanlaista riesaa kuin mökistä.

Kommentit (125)

Vierailija
41/125 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ryhdistäydy nyt, aikuinen ihminen! Sanot vanhemmillesi ja suvullesi että ensi kesänä vietät lomasi muualla kuin mökillä, mutta käyt kyllä tapaamassa heitä muulloin vuoden aikana. Jos tosiaan olet jo keski-ikäinen niin on jo aika alkaa elää omaa elämääsi.

Tää ei ole muuten niin yksinkertaista kuin annat ymmärtää kommentillasi. Ehkä ap:lle on, jos hän saa perheessään yksin päättää, mutta tiedän monia pariskuntia missä tuohon mökkijuttuun ei ole hyvää ratkaisua olemassakaan, sillä perheessä on myös se toinen osapuoli ja lapsetkin. Näillä pariskunnilla aina jompi kumpi osapuoli on tyytymätön. Mies ei halua mökille ja vaimo haluaa ja jos mies jää kotiin, niin ei saa viettää lomaansa lasten kanssa kun lapset on vaimon kanssa mökillä ja jos taas jäädään kaupunkiin, niin vaimo mököttää ja on riitaa koko ajan kun ei päästy mökille. Tämä ei tosiaankaan ole pelkästään yksi perhe mistä olen tätä joka kesäistä mökkimurhetta saanut kuulla.

Onneksi minua ei määrää kukaan, eikä tarvitse mökeille lähteä.

Sellaista se on kun valjakki nai toisen vajakin, hirvittää ajatellakin mitä penikoista tulee.

Vierailija
42/125 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä mökin työleiriä. Mitä se tarkoittaa.

Meidän mökillä on aivan pieni nurmikko mökin edessä. Muu on luonnontilaista.

Klapeja tehdään ajan kuluksi. Voi viitä valmiinakin tilata.

Mökki itsessään toki vaatii joskus harvoin huoltoa. 5 vuotta sitten uusittiin yhden seinän laudoitus.

Jotkut laittaa kokemattomuuttaan tai tyhmyyttään kasvimaat ja isotöiset kukkapenkit. Tai hoitaa huussin vanhan-aikaisella saavi syteemillä. Onhan niistä vaivaa ja haittaa. Oman mökin voi onneksi viilata sellaiseksi, että työtä on vähän.

Itsekin olen nyt mökillä. Työksi laskettavaa tänään on ollut perunoiden keitto. Eilen tiskattiin. Tiskiasia on seuraavan kerran käsillä ylihuomenna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/125 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ryhdistäydy nyt, aikuinen ihminen! Sanot vanhemmillesi ja suvullesi että ensi kesänä vietät lomasi muualla kuin mökillä, mutta käyt kyllä tapaamassa heitä muulloin vuoden aikana. Jos tosiaan olet jo keski-ikäinen niin on jo aika alkaa elää omaa elämääsi.

Tää ei ole muuten niin yksinkertaista kuin annat ymmärtää kommentillasi. Ehkä ap:lle on, jos hän saa perheessään yksin päättää, mutta tiedän monia pariskuntia missä tuohon mökkijuttuun ei ole hyvää ratkaisua olemassakaan, sillä perheessä on myös se toinen osapuoli ja lapsetkin. Näillä pariskunnilla aina jompi kumpi osapuoli on tyytymätön. Mies ei halua mökille ja vaimo haluaa ja jos mies jää kotiin, niin ei saa viettää lomaansa lasten kanssa kun lapset on vaimon kanssa mökillä ja jos taas jäädään kaupunkiin, niin vaimo mököttää ja on riitaa koko ajan kun ei päästy mökille. Tämä ei tosiaankaan ole pelkästään yksi perhe mistä olen tätä joka kesäistä mökkimurhetta saanut kuulla.

Onneksi minua ei määrää kukaan, eikä tarvitse mökeille lähteä.

Ihmisillä on sitten kummallisia parisuhteita. Meillä ollaa aina pystytty sopimaan miten lomat vietetään vaikka yhteistä lomaa kesään mahtuu ehkä keskimäärin viikko vähän toista.

Niin. Täytyy olla onnellinen siitä, että on puolison kanssa yhtä mieltä siitä, mikä on paras kesänviettotapa!

Ei me varmaakaan olla siitä ihan samaa mieltä, mutta aina löydetty sellainen ratkaisu joka tyydyttää molempia. Jos puoliso päättäisi yksin hän varmaakin viettäisi koko loman mökillä. Minä taas kaipaa mukavuuksia ja myös elämää ympärille, samoin lapset. Monena vuonna ollaan vuokrattu mökki jossa lähellä on myös sitä elämää ja mökki jossa on mukavuudet. Mökillä ei könnätä kaiken aikaa tai sitten mä pääsen lasten kanssa sitten käymässä siellä missä on elämää, puolison jäädessä löhöilemään mökille. Omalla mökillä meillä ei ole mukavuuksia. Siellä ei olla oltu yötä moneen vuoteen. Siellä käydään silloin tällöin koska paikka on tärkeä puolisolle ja kyllä se minutakin on ihan kiva pieni irtiotto arkeen kun pääsee kuitenkin yöksi kotiin.

Vierailija
44/125 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset tykkää ja toiset ei. Ihan sama koskee mökkeilyä kuin suunnilleen kaikkia muitakin asioita. Jos on kokeillut ja todennut, ettei tykkää, niin jätät sitten homman niille, jotka tykkäävät. Aika typerää lähteä johonkin mökille, jos kerran tietää etukäteen, ettei siellä viihdy. 

Vierailija
45/125 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä nostaa kätensä yksi miniä, joka parhaansa mukaan koitti auttaa huonokuntoista anoppia juhannuksen ruokarumbassa, tiskauksessa ja siivoiluissa. Perheen nelikymppiset tyttäret keskittyivät auringonottoon ja äidin palvelun kohteena olemiseen. Mummo myös hoiti tytärten lapset siinä sivussa. Sääliksi käy mummoa.... Mieheni hoiti miesten hommia mitä jäänyt rästiin, kiva oli lähteä kotiin lepäämään!

Vierailija
46/125 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen sisko aina kehuu kuinka ihanaa mökkielämä on, ihanaa grillailua ja yhdessä oloa.

No mentiin sinne jussiksi. Maisemat oli kyllä kivat mutta siihen jäi.

Mies grillasi ruokia pihalla kärpäslätkä kädessä ja huitoi samalla pois hyttysiä ja paarmoja.

Minä vahdin rannalla lapsi jotka olivat ongella, pystyttiin olemaan siellä vartti kunnes mun jalat oli täynnä pukamia myrkystä huolimatta.

Illalla mentiin uimaan, rannassa oli metri hiekkaa ja sen jälkeen alkoi muta.. jos menit vesilelulla niin hyttyset söi samantien.

Illalla vielä muurikkalettuja mutta ne piti hyttysten vuoksi syödä sisällä.

Aikuset katseli pirttipöydän ääressä auringonlaskua, sisälämpötila oli +28

Valokuvista tuli kyllä upeita, voisi jopa luulla että oli unelmien juhannus.

Itse olin helkatin tyytyväinen että sai pakata kamat kassiin ja päästiin kaupunkiin, lapsetkaan ei rutissu yhtään lähtöä. Apteekista hydrokortisonia kotimatkalla.

Osasit paluumatkalla käydä apteekissa, mutta et menomatkalla käynyt kaupasta OFFia hakemassa.

Vierailija
47/125 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa  mieltä kuin ap. Normaalisti matkustelisin, mutta tänä vuonna vuokrasin mökin. Siellä on kamalan kuuma eikä mitään tekemistä. Vesi on klorofyllistä vihreä, huusi levittää kärpäsiä ympäristöön. Tulen pakoon kaupunkiin, jossa voin hoivata puutarhaa ja olla ilmalämpöpumpun viilennettävänä. Onneksi on vain vuokramökki, jos ostaisin mökin, sen pitäisi kyllä olla kaikilla mukavuuksilla. Ei mitään huusseja.

Vierailija
48/125 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se mökkeily on vaihtelua jos ei saa muuten matkustaa. Ja moni on sillä tavalla optimisti, että ajattelee iän myötä viihtyvänsä paremmin mökillä. Itse en ole koskaan tykännyt mökkeilystä, eikä rahaa ole rajattomasti, joten käytän sen mieluummin matkailuun. Tänäkin vuonna näyttää vähän huonolta matkailuharrastus, mutta ollaan toisaalta yllätytty suht positiivisesti parista kotimaan kohteesta. Niissä toki yövytty hotellissa ja syöty ravintoloissa. Grillaaminen itikänsyöttinä on ihan hirveää. Ja ajatus siitä, että nukkumatilassa on suurella todennäköisyydellä hyttysparvi, ahdistaa enemmän kuin mikään kerrostaloremontoija tai kanta-astuja. Se ininä on ihan sietämätöntä.

Vierailija
49/125 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, me vasta tultiin mökille ja tarkoitus olla koko loma täällä...

Vierailija
50/125 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi tekemistä mutta liian kuuma.Kyllä kuka tahaan hulluksi tulis "mökissä",tämäkin kesäpaikka,ihana tänne kaipaan vaikka työleiri.Itselle tekee kaiken mitä tekeekään.Siivoukseen menee aikaa,kolme kerrosta.Perussiistiä aina.Sauna lämmitellään joka toinen päivä.Ennen joka päivä..Ruohokot ajellaan päältä ajettavalla.Maalausta,remppaa riittää.Rakentamista.Itselle tehdään.Itseä varten.

Vierailija
51/125 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai se mökkeily on vaihtelua jos ei saa muuten matkustaa. Ja moni on sillä tavalla optimisti, että ajattelee iän myötä viihtyvänsä paremmin mökillä. Itse en ole koskaan tykännyt mökkeilystä, eikä rahaa ole rajattomasti, joten käytän sen mieluummin matkailuun. Tänäkin vuonna näyttää vähän huonolta matkailuharrastus, mutta ollaan toisaalta yllätytty suht positiivisesti parista kotimaan kohteesta. Niissä toki yövytty hotellissa ja syöty ravintoloissa. Grillaaminen itikänsyöttinä on ihan hirveää. Ja ajatus siitä, että nukkumatilassa on suurella todennäköisyydellä hyttysparvi, ahdistaa enemmän kuin mikään kerrostaloremontoija tai kanta-astuja. Se ininä on ihan sietämätöntä.

Miten mökkeily sulkee pois matkustelun?

Vierailija
52/125 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä stadilainen vähän mökkeily kestää mutta tänä kesänä hyttysiä niin maan peevelisti että iso miinus mökkilomalla. Silti viihdyn. Touhuan puutarhassa ja nautin tuulen huminasta. Kuuma on mutta lähijärveen pääsee uimaan ja vesi puhdasta eikä levää. Ulkohuussi on ihan toimiva. Hienohelmat ei täällä jaksa mutta kun on elämässä kaikenlaista surullista kokenut niin arvostan puhdasta luontoa ja hiljaisuutta ja rauhaa maaseudulla. Kohta marja- aika ja sienestyskausi. Saan satoa talveksi säilöön. Herkkutattirisottoa ja marjasmoothieita ym saa nauttia pitkin pimeää talvea. Koiranikin saa olla vapaana aamusta iltaan ja käydä uimassa kuumana päivänä kun haluaa. I just love this!

Vierailija
53/125 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten mökkeily sulkee pois matkustelun?

No ei mitenkään. Ainakaan minun elämässäni. Marraskuussa etelän lämpöön.

Vierailija
54/125 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa  mieltä kuin ap. Normaalisti matkustelisin, mutta tänä vuonna vuokrasin mökin. Siellä on kamalan kuuma eikä mitään tekemistä. Vesi on klorofyllistä vihreä, huusi levittää kärpäsiä ympäristöön. Tulen pakoon kaupunkiin, jossa voin hoivata puutarhaa ja olla ilmalämpöpumpun viilennettävänä. Onneksi on vain vuokramökki, jos ostaisin mökin, sen pitäisi kyllä olla kaikilla mukavuuksilla. Ei mitään huusseja.

Mitä sitä mökkiä vuokraamaan jos oma puutarhakin kaupungissa??? En ymmärrä.

Itse niin köyhä että minulle perintömökki maaseudulla on luxusta. Stadin sotkut ja melu ja ihme jengit(ulkkareita) vallanneet kaikki rantapaikat ja grillimestarin ainakin Vuosaaressa, ottaa päähän kun jättävät niin paljon sotkua ja musiikit soi kovalla. Luonto kärsii ja rauha on Stadissa katoava ylellisyys. Keskustakin on niin sotkettu joka vkl. Kyllä muutaman itikan ja paarman kestän kun tiedän että olen kaukana Stadista hetken verran. Hekin talossa kun asuu ei sielläkään juuri leppoisaa ole sen metelin takia.

Vierailija
55/125 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökkiympäristöt on yleensä aika ankeita, jotakin ryteikköä siinä ympärillä ja se mutapohjainen ranta. Ei semmoista jaksa katsella.

Maalla voi olla kaunistakin jos on viljeltyä aluetta, kumpuilevaa maastoa ja peltoja joiden yli katse kantaa kauas.

Mutta ne hyttyset! Parasta kaupungissa on hyttysten puute ja kauniit, hoidetut puistot ja rannat. Parvekkeella on kiva nukkua lämpiminä öinä.

Vierailija
56/125 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostakaa parempi mökki. Meillä on Turun saaristossa iso huvila kallion päällä, hyttyset ei tuulen takia viihdy paikalla, majoitustilaa on 12 hengelle, löytyy siisti sisävessa, palju ja kaikki mukavuudet. Ei tarvitse tinkiä normaalioloista ollenkaan. Meillä myös sukulaiset tulevat hyvin toimeen keskenään ja koskaan ei tule mitään riitoja, päinvastoin aina on hauskaa keskenään - satoi tai paistoi.

Ja jos mökkielämä alkaa kyllästyttämään, niin valittavana on purje- tai moottorivene joilla pääsee halutessaan pidemmällekin retkelle.

Näillä spekseillä varmasti jokainen mökkeilystä valittava viihtyisi, ei ihmekkään jos jossain 20m2 mökissä kökkiminen ja huussissa ravaaminen stressaa.

No hyi! Punkkeja täynnä tuollanen saaristomökki

Vierailija
57/125 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä kansalainen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitä mökkiä vuokraamaan jos oma puutarhakin kaupungissa??? En ymmärrä.

Itse niin köyhä että minulle perintömökki maaseudulla on luxusta. Stadin sotkut ja melu ja ihme jengit(ulkkareita) vallanneet kaikki rantapaikat ja grillimestarin ainakin Vuosaaressa, ottaa päähän kun jättävät niin paljon sotkua ja musiikit soi kovalla. Luonto kärsii ja rauha on Stadissa katoava ylellisyys. Keskustakin on niin sotkettu joka vkl. Kyllä muutaman itikan ja paarman kestän kun tiedän että olen kaukana Stadista hetken verran. Hekin talossa kun asuu ei sielläkään juuri leppoisaa ole sen metelin takia.

Köyhyys on oma valinta, olisithan sinäkin voinut opiskella hyväpalkkaisen ammatin ettei tarvitse asua Hekan talossa Itä-Helsingissä. 😉

Vierailija
58/125 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkäisin mökkeilystä, jos kyseessä ei olisi miehen suvun mökki ulkohuussilla varustettuna. En vain jaksa sitä, että jossain järvivedessä huljutetuilla käsillä kokataan ja välillä pyyhkästään persettä :D Ja jatkuvasti tunne, että jotain pitäisi puuhata ja auttaa, muuten mökin boomerit katsovat pahalla. En tiedä katsovatko, mutta se fiilis.

Oma mökki tai huvila sisävessalla ja juoksevalla vedellä olisi täysin eri asia.

Vierailija
59/125 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tykkäisin mökkeilystä, jos kyseessä ei olisi miehen suvun mökki ulkohuussilla varustettuna. En vain jaksa sitä, että jossain järvivedessä huljutetuilla käsillä kokataan ja välillä pyyhkästään persettä :D Ja jatkuvasti tunne, että jotain pitäisi puuhata ja auttaa, muuten mökin boomerit katsovat pahalla. En tiedä katsovatko, mutta se fiilis.

Oma mökki tai huvila sisävessalla ja juoksevalla vedellä olisi täysin eri asia.

Tykkään kyllä myös siitä että mökille tulee juokseva vesi, vaikka mökkiin se toki pitää hakea sanunasta. Pihahyyskää en pidä panhana.

Vierailija
60/125 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tultiin mökiltä kaupunkiin. Ja lähtisin heti takaisin mökille, jos olis mahdollista. Kaupungissa on ahdistavan kuumaa ja kaikki kotihommat odottelee tekijää (pyykit, ikkunanpesu, autonhuolto, nurmikonleikkuu, papereiden läpikäynti, kaappien siivous jne jne). Mökillä riittää, että saa perheelle ruuan pöytään ja saunan lämpimäksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi